allebei werken en een ziek kind

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Chocolat, 3 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Mijn man kan redelijk makkelijk thuis werken dus meestal gaat hij naar huis als onze zoon ziek is (komt gelukkig bijna nooit voor). Als het echt niet kan, als hij bijvoorbeeld afspraken heeft, komt mijn moeder. Ik heb op mijn werk een groep kinderen die ik niet naar huis kan sturen dus ik kan hooguit wat eerder naar huis komen als de kinderen naar huis zijn. De werkzaamheden die in de indirecte tijd gedaan worden kan ik dan thuis doen. Als mijn moeder oppast in geval van ziekte doe ik dit ook.
     
  2. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Wij zitten allebei in het onderwijs, dus vrijnemen kunnen we allebei niet. Meestal kan mijn moeder wel als er wat aan de hand is. Ik heb nu twee keer gebruik moeten maken van het ‘noodverlof’.
    Onze werkdagen overlappen maar twee dagen dus het is meestal geen probleem. Ik heb een hele soepele directeur, dus als ik mijn lesuren gegeven heb kan ik naar huis.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    En als die ook niet kunnen?
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nog nooit gebeurd. Of jawel, één keertje. Toen heeft mijn man een halve dag genomen, en is dochter in de namiddag naar de grootouders gegaan.
     
    Biny vindt dit leuk.
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Dus uiteindelijk neemt 1 van jullie dan alsnog vrij :)


    Vroeg het mij gewoon af omdat sommige mensen zo stellig zeggen dat ze absoluut geen vrij kunnen krijgen om zo’n reden...( doel daar overigens niet specifiek mee op jou hoor)
    Maar uiteindelijk... als niemand anders kan zal je wel moeten toch...
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan je kind moeilijk alleen thuis laten, toch?

    In dat geval was een vergadering in de namiddag de boosdoener. Dus voormiddag ging wel, maar niemand neemt graag een halve dag verlof op, toch?
     
  7. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Ik werk als avond/weekend/nachthoofd in een verpleeghuis. Ik kan pas weg als ik afgelost ben door een collega omdat het wettelijk verplicht is om 24/7 een verpleegkundige aanwezig te hebben.

    Ik heb wel het geluk dat ik door de weeks alleen nachtdiensten werk, een ziek kind gaat dus vooral ten koste van mijn slaap ;). Als het meer dan een dag of twee duurt, dan neemt mijn man een dag vrij zodat ik even bij kan slapen.
     
    Blijdorp en Ukkie1 vinden dit leuk.
  8. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Gisteren avond begon mijn zoontje te spugen, en een beroerde nacht gehad.
    Hij heeft angst om te spugen en begint dan te rennen met het resultaat dat er overal spuug is behalve in de emmer.
    Gisterenavond/vannacht bij hem geslapen want hij riep mij de hele tijd, en ik kan dit niet aan een oma/oppas overlaten dus heb ik mijn werk af gebeld. Hopelijk spuugt hij niet meer en morgen gewoon een oppas thuis bij hem dan kan hij bank hangen als hij niet optimaal is.
     
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.098
    5.277
    113
    Ik kan niet zomaar vrij nemen onverwachts. Omdat als ik de ochtend onverwachts niet kan er een andere collega moet komen( lees eerst gezocht/ bereikt worden). Die waarschijnlijk er niet zomaar is. En dan wachten er clienten die naar bijv dagopvang moeten.Mijn vriend wel ,zijn werk wacht wel. Dus zo doen wij dat. Of woensdag kan oma komen. Is de nood zo hoog kan zij altijd nog vrij proberen te vragen.
     
  10. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    Wij hadden ook zo'n week afgelopen week. Maandag moesten we allebei werken en kon S met koorts bij mijn schoonmoeder terecht. Dinsdag was hij weer koortsvrij en kon hij in de muddag naar het kdv. Helaas werd Y dinsdagmiddag ziek op de BSO precies toen mijn vriend naar zijn werk wilde gaan. Hij heeft toen iemand anders laten openen, Y opgehaald en ik ben na mijn spreekuur (half uurtje eerder dan normaal) naar huis gegaan zodat ik hem kon aflossen en hij kon gaan werken. De rest van de week overlapten onze werktijden niet, maar ik heb hem inmiddels al een paar dagen niet echt gezien of gesproken en we hebben beiden dan het idee veel alleen te doen, dus dat is ook niet ideaal. Gelukkig is de koorts weer bij iedereen voorbij, dus volgende week beter!?
     
  11. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik vraag eerst opa/oma en anders neemt 1 van ons vrij.
     
  12. Leo85

    Leo85 Niet meer actief

    Als ze niet te erg ziek zijn dan komt oma meestal, mocht dat niet lukken dan blijf ik het eerste thuis, is met mijn werk gewoon makkelijker te regelen, mijn man werkt in het onderwijs, dan hebben de leerlingen gelijk geen les.. Meestal proberen we het samen zo te doen dat ik de middag thuis blijf en hij dan rond half 4 thuis is, dat ik mijn laatste stukje werk van 4 tot 7 nog kan doen..
     
  13. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.141
    4.360
    113
    Home
    Ik kan nooit eerder weg als vkp
    Mijn man heeft ook een functie waarbij hij niet zomaar weg kan
    Opa's en oma's passen dan op
     
  14. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Op de dagen dat we allebei werken:

    Als ze de hele dag ziek zijn dan treedt dit rijtje in werking:
    1. vragen we mijn moeder
    2. mijn man blijft de ochtend thuis en vragen opa voor de middag
    3. mijn man blijft hele thuis
    4. ik meldt mezelf ziek: ik kan geen dag vrij nemen/krijgen. Is daadwerkelijk 2x ooit voorgekomen dat we geen andere oplossing hadden dan deze.

    Mijn man heeft flexibele werktijden en kan soms thuis werken. Maar hij heet ook wel afspraken door het hele land of in het buitenland, dan is het lastiger.

    Als ze op school of BSO bellen dat ze opgehaald moeten worden omdat ze ziek zijn dan dit rijtje:
    -School/BSO belt papa want ik kan privé telefoon op werk niet opnemen.
    1. papa haalt de zieke op brengt naar oma of opa
    2. papa haalt de zieke op en blijft zelf thuis met de zieke
    3. de zieke wordt om/na 15.00 opgehaald door mama.
     

Deel Deze Pagina