Als de dood voor waterpokken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miekiej88, 29 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekiej88

    Miekiej88 Fanatiek lid

    7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Hoi dames,

    Heeft iemand hier ervaring mee??

    Ik ben 36wkn zwanger en blijk geen antistoffen in mijn bloed te hebben tegen waterpokken.

    Nu lig ik de laatste nachten zo te piekeren in bed. Bang dat ik het nu oploop of als ik net bevallen ben.
    Volwassenen schijnen hier behoorlijk ziek van te worden en wil natuurlijk al helemaal niet dat mijn kleine ukkie het straks krijgt die dus helaas geen antistoffen mee krijgt van mij.

    Ik heb een dochtertje van 1,5 en veel kleine neefjes/nichtjes die allemaal naar KDV gaan...

    Als ik het met anderen erover hebt lijken ze het overdreven te vinden. Is het echt zo stom om hier bang voor te zijn??
     
  2. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hoi,

    Ja, als volwassenen kan je er inderdaad flink ziek van zijn. En als je kindje ze voor het eerste jaar krijgt dan kan hij/zij het daarna weer opnieuw krijgen.
    Maar wat zou je willen doen? Kdv weren? Kinderen weren?
    Denk dat het probleem vooral daar zit... de incubatie tijd is al van start gegaan voordat je de eerste blaasjes ziet verschijnen dus je kunt dan alleen preventief te werk gaan.

    Ik begrijp dat je je er druk om maakt maar piekeren heeft geen zin. Je kan het allang hebben opgelopen zonder een puntje bij wie dan ook te zien.
     
  3. Miekiej88

    Miekiej88 Fanatiek lid

    7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Ja ik weet het...

    Mijn dochter gaat zelf niet naar kdv maar is wel veel in contact met andere kindjes...
    Lastig... Dat ik er nu zo over pieker zullen ook wel de hormonen zijn..
    Wil mij zelf er op den duur voor laten inenten want ze zullen het vroeg of laat mee naar huis meenemen maar ja nu dus bang dat het tussen nu en 6mnd na geboorte zal zijn. Kunnen die mini's dat wel hebben??

    Kan verder helaas niet veel nee maar vroeg mij af of meer dit herkennen of ervaring mee hebben...

     
  4. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Voor een baby onder de 3 maanden kan het wel heftig zijn dus dan zou ik meteen naar de dokter gaan als je denkt dat ze het heeft. Dan kan ze meteen worden behandelt.

    Verder kinderen weren als je weet dat ze waterpokken hebben ivm de vocht in de blaasjes. Daarvoor weet je het helaas niet :(

    Het is wel echt balen. En balen dat ze je niet ingeënt hebben na de geboorte van je eerste kindje.
     
  5. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Heb je al met je huisarts overlegd of een inenting tegen waterpokken nu nog zin heeft?

    Als je nu de waterpokken zou krijgen, zou dat heel vervelend zijn. Maar draai het eens om, hoe oud ben je nu? Al die jaren heb je dus de waterpokken nog niet gehad, de kans dat ze juist nu krijgt is klein.
     
  6. Miekiej88

    Miekiej88 Fanatiek lid

    7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Nee klopt.. Stomme is dat ik er toen ook helemaal niet bij stil heb gestaan. Eerste zwangerschap ben ik ook niet getest of er überhaupt antistoffen waren. Nu kwam het wel ter sprake. Het is natuurlijk vrij zeldzaam als je het als volwassene nog niet gehad hebt...
     
  7. LovePoison

    LovePoison Actief lid

    12 jun 2011
    352
    74
    28
    Vrouw
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Ik lees even mee.. ik ben net zwanger 5 weken en mijn zoontje van 4 heeft de waterpokken net gehad en nu heeft mijn zoontje van 5 de waterpokken..
    Ik heb de waterpokken wel gehad als kind zijnde maar mijn moeder heeft het ook 2x gehad als kind en als volwassene.
    Kan dit schadelijk zijn mocht ik het voor een tweede keer krijgen?
     
  8. Miekiej88

    Miekiej88 Fanatiek lid

    7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Nee niet meer tijdens de zwangerschap.. En weet eigenlijk ook niet daarna aangezien in BV wil geven dat zou ik na moeten vragen.

    Je hebt gelijk maar heb sinds de laatste jaren zoveel kleine kindjes om mij heen gekregen.. En hoor veel dat waterpokken heerst op het moment vandaar...
     
  9. Miekiej88

    Miekiej88 Fanatiek lid

    7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Ik ga dr vanuit dat je dan de antistoffen wel hebt. Mocht je twijfelen kan je het ook mee laten prikken bij de vk.
    Maar dat je moeder het 2x heeft gehad is volgens mij echt uitzonderlijk.
     
  10. Miekiej88

    Miekiej88 Fanatiek lid

    7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    En ja hoor alsof ik het op mijzelf heb afgeroepen.. Mijn neefje heeft de waterpokken. Ben dr helemaal van ontdaan. Gelukkig hebik en mijn dochter geen contact gehad met mijn neefje afgelopen maand maar ze komen wel op mijn moeders verjaardag deze week waar iedereen incl andere kindjes komen. Zelfs mijn moeder twijfelt of ze zelf ooit de waterpokken gehad heeft. Ze denkt van niet.. Wat moet ik nou? Mijn hele familie vermijden de komende weken. Vanmiddag afspraak bij HA om dit alles te bespreken...
     
  11. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ook geen antistoffen voor waterpokken. Ik heb ze nooit gehad.
    Ik zou die verjaardag vermijden als ik jou was trouwens.

    Verder niet al teveel zorgen proberen te maken. Ik heb tegen omgeving gezegd dat ik geen antistoffen heb en als hun kindjes waterpokken hebben ik ze niet wil zien.
    Net als mensen met gordelroos...das hetzelfde virus nml.
     
  12. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik heb het 3 keer ofzo gehad toen ik klein was. Je kan het wel degelijk vaker krijgen. Alleen de kans daarop is vrij klein.
     
  13. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Ik zou idd niet naar die verjaardag gaan, je kan beter iets te voorzichtig zijn, dan dat je straks de waterpokken heb! Vervelend, hoop voor je dat je ze niet krijgt!
     
  14. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.064
    10.335
    113
    Zolang je zwanger bent is het risico voor de baby heel klein. Voor jou is het wel wat gevaarlijker. Ik zou nu niet naar de verjaardag gaan, maar verder is het toch een kwestie van loslaten. De kans dat je het nu krijgt is niet erg groot. De kans dat je het krijgt en er ontzettend ziek van wordt nog kleiner. Je kan helaas niet alles in de hand houden, doe een beetje voorzichtig, maar verder, leef je leven.
     

Deel Deze Pagina