Alternatief voor brood?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nescio, 11 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Hoi dames,

    Normaal eet ik heel graag brood en beschuit en crackers, maar nu met deze zwangerschap kan ik het niet eens ruiken. Heel af en toe gaat een dikbelegd broodje, maar zeker niet meer dan een.

    Ik ben op zoek naar smakelijke alternatieven voor brood, vooral voor de lunch. Nu weet ik af en toe echt niet wat ik moet eten.

    Cup a soupjes of gewoon zelfgemaakte soep doen het goed, maar zonder brood is dat niet echt vullend... ik kan daar dus niet lang op teren. Ik bak af en toe een eitje, lekker, maar niet dat ik dat elke dag wil. Ben dus echt even op zoek.
     
  2. misschien wraps?
     
  3. Grappig trouwens, ik ben niet zo'n broodeter. Vind het heel erg lekker, maar ik raak er niet verzadigd van en het zorgt bij mij voor verstopping. Maar wat ik nu wel de hele dag kan eten omdat het me zó goed smaakt: juist. Een ordinaire boterham met kaas.
     
  4. Ik wordt van gewone boterhammen nu ook niet blij, maar ik haal met plezier warme afbakbroodjes bij de supermarkt en dan natuurlijk af en toe ook zo'n lekker warm croissantje. :D
    Maar ik herken het wel hoor, zuivel trekt mij ook niet echt, niet meer dan een paar happen, dus kom vaak toch al bij de ongezonde dingen uit, wat ik dan eigenlijk ook weer niet wil.
    Dus ik lees nog even mee voor verdere tips.
     
  5. Ik maakte meestal salade voor tussen de middag. gewoon heel simpel een halve komkommer een paprika en wat tomaatjes. voor de afwisseling wilde ik daar nog wel eens wat pasta doordoen of wat feta. verder kan je met paste of couscous eens kijken of dat beter vult. je kan daar eindeloos mee variëren. Ik kon ook echt de geur van brood niet verdragen laat staan het eten. na een paar weken kon ik gelukkig wel weer vezelrijk wit brood eten maar ideaal was anders.
     
  6. Ik houd sowieso niet van brood en ook niet van ontbijten. Tijdens de zwangerschap nam ik als ontbijt vaak kwark met fruit en at ik veel salades en wortels. Wortels vooral ook tegen de misselijkheid.

    Salades kun je natuurlijk alle kanten mee op. Zelf ben ik van de pastasalades, maar ik weet dat sommige mensen ook quinoa gebruiken. Onlangs heb ik sushi salade ontdekt, ook heel lekker, zal ik zeker eten als ik weer een keer zwanger ben. 😉
     
  7. Bedankt voor de reacties. Wraps lukken helaas ook niet, was anders wel een goed initiatief.

    Ik ga eens kijken voor lekkere salades. Couscous is zalig, komkommer en tomaat kan ik nu weer niet hebben. Het is zoeken he :D
     
  8. En als je nou gewoon een 'frisse' salade met veel groente en bijv. wat kip neemt?

    Je kunt bijv. wat bloemkool doen voor vulling en koolhydraten, maar ook goed vullen met mais / paprika / wortel / tomaat / gegrilde groente zoals courgette of aubergine / broccoli / koolsoorten / doperwten / bonen..
     
  9. Het is al genoemd zie ik net, maar couscous salades, als je als basis couscous neemt, kan je flink variëren met andere ingrediënten!

    Of koude pasta salade als lunch, vult ook wel lekker.

    En misschien wat slechter, maar af en toe een worstenbroodje/sauzijzenbroodje als afwisseling?
     
  10. Haha ik krijg op t moment ook geen brood naar binnen. Alleen als het echt heeeeel vers is of luxe bolletjes enzo. Of Tosti's.
     
  11. Courgette in slierten snijden en kort koken. Met( eigen gemaakte) pesto en mozzarella! Jammie
     
  12. Ik eet deze zwangerschap heel veel Yoghurt met muesli, ook als lunch. Is dat misschien een idee? Of (heel slecht, maar goed tegen misselijkheid) vanillevla met muesli?
     
  13. Oja, en drinkontbijt heb ik een tijdje de hele dag door gedronken! En veel Brinta en havermoutpap gegeten.
     
  14. Overnight oat meal
    Havermout
    Amandelmelk
    Vers fruit
    Evt wat honing
    Roeren
    Eet smakelijk
     
  15. Yoghurt met cruesli, salade en tosti's eet ik vooral.
     
  16. Bedankt voor alle alternatieven. Helaas lukken salades ook niet. Gisteren een stukje komkommer geprobeerd en voordat ik het had doorgeslikt kwam alles er weer uit.

    Ik ben normaal echt een zuivelliefhebber, havermout, yoghurt, vla, alles. Maar nu word ik er alleen misselijk van. Crackers vind ik ook niet te doen, veel te droog. Zo raar, want ik weet niet meer met wat te ontbijten. :)

    Soep alleen wil nog weleens werken. En gewoon warm eten (aardappelen, groenten, vlees, of rijst met een saus). En noten en rozijnen.
     
  17. Misschien dan vaker soepen maken die echt vullend zijn. Met pasta erin of noodles?
    Zowiezo vind ik noodlesoep ook lekker, lekker zout en daar kun je ook verse dingen in doen.

    Ik vind het ook echt lastig hoor..
     
  18. Sushirijst maken en daar dan kruiden of stukjes groente/champignons/blokjes ham oid door scheppen.
    Ik maak er kleine balletjes van voor in de lunchbox, en dan zit er bijv in de ene wat bieslook, in de andere wat stukjes kaas etc.
     
  19. Dat klinkt heel erg lekker! Sowieso veel zin in hartige dingen...

    Vullende soep wil ook wel helpen. Heb maar meteen een ketel gemaakt gisteren;)
     
  20. Ik at rijstwafels, crackers en soms havermoutpap
     

Deel Deze Pagina