Altijd spierpijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Juud74, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Oke, altijd spierpijn is misschien een beetje te dramatisch, maar ik heb heel snel en vaak last van spierpijn en spierkrampen. Als ik een dag op hakken loop heb ik 's avonds kramp in mijn tenen en kuit. Het "schiet" ook vaak in mijn nek/schouders als ik til en als ik sport of flink doorfiets heb de volgende dag spierpijn. Ook in tijden dat ik veel sportte werd mijn spierpijn nooit minder... zijn hier mensen die weten waar dat aan kan liggen? Ik las ooit iets over magnesium tekort en spierpijn. Ik ben verder wel gezond en eet ook gezond dus het lijkt me dat ik alle voedingstoffen wel voldoende binnen krijg.
     
  2. #2 bosi333, 21 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2013
    Kan van alles zijn

    Ik heb het zelf altijd met hormonale veranderingen. Als bonus bij mijn PMS( PMDS heb ik...net iets erger). Heb ik meestal 2,5 week last van rugpijn en spierpijn.

    Heeft ook te maken met magnesium tekort zegt men.
     
  3. Misschien aan de ha vragen? :)
     
  4. Ik vind het zo suf om met spierpijn naar HA te gaan...
     
  5. Waarom? Als je er vaak last van hebt, vind ik het niet raar hoor. Het is toch niet dat t maar 1x per maand voorkomt. Misschien heb je wel een magnesiumtekort, zoals bosi als mogelijkheid geeft, en is het te verhelpen.

    Geen idee of het kan hoor maar misschien krijg je wel genoeg binnen maar wordt er niet genoeg opgenomen?
     
  6. ik zou toch eens een bloedonderzoekje er aan wagen,
    kan bv ook B12 tekort zijn, vitamine D of inderdaad magnesium,
     
  7. Ik had er vroeger meer last van toen ik meer gespannen was door stress en zo (burnout). Toen werd ik juist altijd moe van sporten in plaats van fitter. Altijd overal pijn vooral in de nek en schouders.

    Het kan zeker door magnesium tekorten komen. Tegenwoordig is er minder magnesium in de voedingsbodem dus aan vullen kan zeker geen kwaad. Je kan het altijd proberen. Super Magnesium van de Vitaminstore is heel fijn. Werkt spier ontspannend.

    Verder herken ik wat Bosi zegt. Tijdens hormonale schommelingen heb ik er ook meer last van. Je kan altijd de ha vragen om alles na te kijken.

    Charlie
     
  8. Hmm, moet toch binnenkort naar de huisarts, misschien dan inderdaad maar even laten checken. Mijn vriend heeft chronisch vit B12 tekort, terwijl hij toch heel veel vlees eet, wordt bij hem inderdaad niet goed opgenomen...
     
  9. Eerste waar ik aan denk is een vitamine D of B12-tekort inderdaad. Zou er een keer op laten prikken. Meteen ook je schildklier (TSH/FT4) aan laten kruisen als je dan toch bezig bent ;).
     
  10. Dit :)
    Je kunt ook gewoon eens kijken of extra magnesium slikken helpt. De soort komt wel nauw. Ik heb zelf tijdens zwangerschappen last van magnesiumtekort en de aanverwante kwaaltjes, en goedkope magnesiumpillen helpen dan niet. De Calcium+magnesium van Bional helpt bij mij dan altijd wel.
     
  11. Mijn personal trainer adviseerde me om magnesiumpillen te slikken. Ik heb er ook zo vaak last van. Ga daar binnenkort eens mee beginnen en kijken wat dat doet
     
  12. wat een goede tips! Hier rugklachten tussen schouderbladen die begonnen door de gewrichten maar nu over gegaan is in spanning van de spieren

    Misschien is het iets om te proberen, of kan je ook teveel magnesium hebben nee toch?
     
  13. mw21, Als je echt rugklachten enzo hebt, zo tussen de schouderbladen dan zou je ook eens langs een bekkentherapeut kunnen gaan. Ik had dit ook chronisch en opeens leek het me eens verstandig na te gaan of de boel wel rechtstaat na de bevallingen.

    Blijkt een gedeelte van mijn linkerbekken naar beneden te hangen door het zacht en belast worden tijdens zwangerschappen waardoor de boel gewoon scheefgetrokken wordt in de bovenrug. Heb nu een simpele oefening (soort bekkenbodem oefening) voor mijn bekken en de pijn in rug en schouders valt meteen weg. Je stand van je bekken is echt heel belangrijk in je hele bewegingsapparaat. Misschien is het bij jou anders hoor want ik ken je situatie verder niet.

    Te veel magnesium lijkt me niet, vandaag de dag hebben veel mensen juist een tekort aan magnesium en selenium. Calcium dan weer minder omdat we zo veel lekkere zuivel hebben in dit land...;)
     
  14. Ik loop al 1,5 jaar bij fysiotherapie, manueel arts en bekkentherapeut :)
    Bekken zijn verwrongen, beenlengte verschil, wervels recht gezet en voeten hangen naar binnen dus ben al lekker zoet haha
    Ben nu weer aan het opbouwen met werken.

    qua lichamelijk functioneren gaat het steeds beter maar zoek nog wat kleine ondersteuningen, daarvoor zijn dit soort ideeen prettig.
     
  15. Mag ik wel weten welke oefening jij hebt charlie? Heb nu wel 15 verschillende en zie soms door de bomen het bos niet meer.
    Ben zo 2x half uur per dag oefeningen aan het doen haha met en zonder bal

    begin het nogal zat te worden
     
  16. Jeetje wat vervelend allemaal hè? Ik heb gewoon jaren rondgelopen met een scheef bekken en opeens dacht ik: ik moet naar zo'n bekkenfysio...maar goed bij mij is het dus gelukkig niet zo erg maar mijn linkervoet stond altijd naar buiten zoals donald duck en dat komt dus daar dus allemaal door. Ook lijkt bij mij een been altijd langer maar dat is het niet echt.

    Ik kan die oefening niet goed omschrijven. Maar het heet spreiden. Op je rug, contact maken met grond, voetzolen tegen elkaar aanduwen en dan de boel aanspannen op 3 punten: buik, bekkenbodem spier en en bilspier geloof ik. Ze vond het knap dat ik het meteen kon...ha ha..

    Verder moet ik leren correct te tillen, doe alles vanuit de schouders en te krom dus heb allerlei oefeningen in de sportschool en doe ook bodypump waardoor mijn bovenlichaam wat opgerekt wordt.

    Sorry TS, weer even ontopic verder..
     
  17. Haha, geeft niets hoor!
    Ik ga straks na mijn werk maar effe langs de drogist voor magnesiumpillen en multivitamines.
     
  18. Calcium nemen we nauwelijks op uit koemelk. Dat halen we vooral uit groene groenten, maar bijvoorbeeld ook uit aardappels... Uit die voedingsstoffen kan ons lichaam calcium wel goed opnemen :)
     
  19. ja dat klopt, ik begreep ook dat je beter broccoli kan eten, dan melk drinken voor je calcium
     
  20. Bah broccoli :D
     

Deel Deze Pagina