HELLUP! negatieve aandacht is ook aanndacht

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door motormuisje, 9 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. motormuisje

    motormuisje Actief lid

    8 aug 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    hoi hoi

    ik ben 4 weken geleden bevallen mn 2e 2ling. 2 gezonde meiden. nu hebben mn oudste jongens van 2,5 uitgevonden dat als ze stout zijn ook aandacht krijgen en het lijkt wel of ze het afspreken met elkaar haal jij links wat uit doe ik het rechts. nu was mn schoonmoeder vanmiddag bij me en die neemt het voor de jongens op als ik ze op een "strafbankje" zet. "kom maar lekker bij oma van oma krijg je geen straf" ik dacht dat ik gek werd. ik snap wel dat de jongens aandacht nodig hebben en ze krijgen heel veel aandacht, lekker met mn man of mn zus weg 'kroel uurtje met mama en ookal zijn het 2 "dezelfde persoontjes" de een is zo lief en de ander is lekker stout. en ze helpen ook flesjes geven enzo maar dan vanuit het niks gaat Raine knijpen in de voetjes ofzo. wat kan ik daar tegen doen?
    raine heeft ook z'n lieve momentjes hoor maar hij kan ineens omslaan in een ieneminie driftkikkertje!
     
  2. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    Volgens mij kan je er niets aan doen. Consequent zijn, volhouden, geen negatieve aandacht (of zo min mogelijk) en uitleggen. Mijn ene meisje is heel lief en zorgzaam en zachtaardig, en de ander af en toe een vreselijke doerak. Nu is het wel geen tweeling, maar ik denk dat dat niet uit moet maken. Gewoon op het strafbankje zetten, en aan je schoonmoeder zeggen dat ze zich daar echt niet mee moet bemoeien, want dat maakt het alleen heel ingewikkeld voor ze. (of het je man laten zeggen!)
    Het is misschien een tweeling, maar het zijn twee hele andere karaktertjes.

    groetjes, lidwina
     
  3. motormuisje

    motormuisje Actief lid

    8 aug 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    ik ga echt mn best doen en weet ook wel dat ieder kind uit z'n doen is als er ineens een kleine bij komt laat staan 2! maar is denk ik ook gewoon het karaktertje is. en als ik boos ben dan luisteren ze wel, als papa er is dan is het lang leve de lol. mn man is meestal rond de 3 maanden weg en dan 6 weken thuis, dus sta er meestal alleen voor en als ik laat merken dat het genoeg is weten ze ook wel dat het echt menes is! raine gaat dan al meestal uit zich zelf op de stafbank zitten. maar gewoon het feit dat ie de meiden pijn doet, is echt gemeen knijpen enzo. maar gelukkig is mn schoonmoeder er niet veel! :oops:
     
  4. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    goh, dat lijkt me moeilijk dat je man er zo vaak niet is, en dan ook nog vier kleintjes... en eentje (of in jou geval twee) erbij is ook erg moeilijk voor ze. daar hebben die van mij ook een tijd voor nodig gehad. maar dat knijpen is idd wel erg zielig. gelukkig hebben die van mij het vooral op elkaar en mij afgereageert. maar dat zijn meisjes, dus das misschien anders (moedertjes in de dop :) ) succes ermee.
     
  5. motormuisje

    motormuisje Actief lid

    8 aug 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    ja mijn keuze was het ook niet 2x een 2ling. maar ik weet ook niet hoe druk het is met 1 en ik ben in die 2,5 jaar tijd zo handig en snel geworden in dagelijkse dingen. en de jongens zijn nu ook wel op een leeftijd dat ze dingen willen doen, flesjes geven, zelf proberen aan te kleden( en dan klinkt en groot applause als ze zelf d'r broek achterstevoren aan hebben gedaan) en ik denk dat raine gewoon tijd nodig heeft om te wennen aan z'n zusjes. ik had er toevallig met mn moeder over vanavond en blijkt dat ik net zo was toen ik een zusje kreeg :oops: ik gooide ook mn poppen door de kamer als er kraamvistite was :D maar het zal wel goedkomen hoop ik.
     

Deel Deze Pagina