Anticonceptie na medische molen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Caro25, 25 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik ben aan de pil gegaan na de geboorte van de eerste. Enkele maanden voor de cryo terugplaatsing (dochter) moest ik door andere omstandigheden sowieso stoppen met de pil. Nu ga ik voor een spiraaltje want in principe geen kinderwens meer. Over 5 jaar is m’n man aan de beurt :p
     
  2. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Ivm keizersnede hebben we voor de zekerheid de eerste 3 maanden condooms gebruikt. Van het ziekenhuis adviseerde ze eerste 6 maanden niet zwanger te worden.
    Het lijkt me wel pittig een 2de als je eerste net een jaar geweest is maar toch hoop ik stiekem op een spontaan wondertje ipv weer het hele traject. Het lijkt me ook zo leuk voor broer en zus of broer en broer om leeftijden dicht bij elkaar te hebben. Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Ik weet dat hier de kans groot is dat spontaan toch niet gaat lukken maar mocht die ene kleine kans er wel zijn dan liever dat dan weer de onzekerheid, spanningen, spuiten en de tranen....brrr
     
  3. Bren89

    Bren89 Actief lid

    13 mei 2016
    115
    2
    18
    Hooi,

    Hier toch weer aan de pil gegaan na een zwangerschap met behulp van spuiten (wel meteen na eerste ronde spuiten raak). Ik heb PCOS en volgens de arts in het zh was het toch verstandig weer aan de pil te gaan, omdat ik wegens de PCOS een aantal hormonen “mis” die voor een goede eisprong zorgen en dus uitblijft. Door de pil krijg je bepaade hormonen toch en dat zou goed zijn omdat diezelfde hormonen die je nodig hebt voor een cyclus ook invloed hebben op bijvoorbeeld je botten (botdichtheid) etc. Bij de wens voor een tweede kan ik er weer mee stoppen en zal er weinig veranderd zijn en zullen we toch weer een traject nodig hebben voor een zwangerschap..

    Lastige keuzes zijn het wel.. soms zou ik toch ook wensen dat het allemaal spontaan zou kunnen en neig ik ook weer naar stoppen om toch te zien of mijn lichaam iets gaat doen, ook al weet ik dat het niet zo zal zijn.. vanaf de puberteit al amper een cyclus hier en dat was na de zwangerschap niet anders..
     
  4. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Mijn man heeft slecht zaad. Wij hebben ICSI moeten doen. Ik denk niet dat ik na de bevalling aan de AC ga. Een tweede op de natuurlijke manier zou welkom zijn en anders hebben we nog 4 eskimootjes in de vriezer :p
     

Deel Deze Pagina