augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Zo daar ben ik weer. Druk dagje vandaag. Baby weigerde te slapen vanmiddag maar was wel erg moe.
    Van de week bij het cb geweest, hij woog 8,5 kilo en is 73 cm. Klein, maar wel mooi zijn eigen lijntje. Vaccinatie maar even uitgesteld. Hij was snot verkouden en aangezien daarop altijd een luchtweginfectie volgt leek het me niet verstandig. En inderdaad werd hij daarna weer benauwd met een piep. Dus we hebben ook een paar rot nachten gehad. We waren allemaal verkouden en niet fit dus niet echt gezellig.

    Qua toegevoegde suikers ben ik ook nog erg streng voor baby hoor. Fruitsuikers worden toch iets anders omgezet in je lijf door de vezels. Maar voornamelijk om gewoon een goede basis te leggen nu. Wat hij niet kent aan producten mist hij ook niet. En hij heeft nog zijn hele leven om ongezonde dingen te eten, die eerste paar jaar ben ik gewoon de baas haha. Bij mijn oudste werd ik ook langzamerhand wat soepeler, dat ging eigenlijk vanzelf. Nu doe ik niet moeilijk meer over dingen, op zijn tijd en met mate uiteraard. Maar stiekem vind ik het wel grappig dat hij totaal niks moet hebben van snoep en chocola eet hij ook amper. Baby zal dingen van zijn broer gaan zien en misschien eerder aan de koek en sap gaan, maar zolang ik het tegen kan houden doe ik het.

    @iez wat is de reden van 3 keer verhuizen? Klinkt verschrikkelijk haha alle spullen steeds inpakken en uitpakken.
    Hoe gaat het nu met je moeders partner?
     
  2. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    @femkes, ik dacht dat je misschien ergens een normale taart kon kopen, die dan suikervrij was of zo. Aan zelf bakken begin ik maar niet :p. Maar manlief en ik zijn sowieso totaal geen taartliefhebbers, dus we moeten toch nog maar even kijken wat we doen.Traktaties al helemaal nog geen idee van. Bij de gastouder zijn natuurlijk niet veel kindjes, dus die paar traktaties per jaar is ook niet zo'n issue volgens mij. Toen we kwamen kennismaken waren er in ieder geval cupcakes vanwege een jarige.

    @iez, hoe is het nu met de man van je moeder? Waarom twijfel je bij het andere KDV?

    @Bioluun, hoe is het met de zieken?

    @Jillzz, hoe is het met de kleine? Kan je iets doen aan zo'n luchtweginfectie?

    Hier gaat het allemaal wel redelijk normaal momenteel. Alleen hij weigert tegenwoordig z'n avondslaapje (voor jullie het middagslaapje). En dat terwijl z'n middagslaapje (het normale ochtendslaapje) niet eens zo heel lang of laat is, vaak niet eens twee uur. Hij staat nu op rond een uur of 12 en is dan vaak om 15 uur echt wel moe. Gaat dan tussen 15-16u slapen, maar is er rond 17-18u ook weer uit. Voorheen ging hij dan om 20u nog een uurtje slapen, maar dat wil hij dus niet meer. Dus is hij dan wakker tot een uurtje of 23. Hoe zijn jullie schema's momenteel qua slapen?
     
  3. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.983
    1.638
    113
    Goh Cindy dat is wel een bijzonder schema zeg! Vanwaar deze aanpak? Is prima hoor, maar zou voor mij totaal niet handig zijn qua dag :)
    Hier stoeien we nog elke week met het 'schema' er is geen pijl op te trekken. Nu hij ziek is geweest is alles weer anders. Toen hij ziek was had hij gewoon twee slaapjes: 1 in de ochtend en 1 in de middag. Nu is hij beter en we hebben hem de afgelopen twee dagen toch s middags op bed gehad, maar dan wil hij s avonds niet slapen. Vandaag was is dus van plan het bij 1 slaapje te houden, maar vanmorgen was hij weer vroeg moe (lag dus ook laat op bed gisteren). Heb hem dus om 8:00 weer terug gelegd. Om 8:45 weer wakker en net weer erin gelegd. Hij zou voor ons handig zijn als hij dadelijk naar 1 slaapje gaat en dan zo rond half twaalf aangezien zijn broers vanaf volgend schooljaar een continurooster hebben en dan om14:15 uit zijn.

    Jillz knap hoor dat jullie daar zo goed op kunnen letten (suiker). Dat hebben wij nooit gedaan omdat de oudste twee steeds te licht waren en nauwelijks aten. We waren blij dat ze iets aten. Niet dat ze dan de hele dag snoep krijgen hoor :) maar 1 snoepje en 1 koekje op een dag is vrij normaal. Ze hebben toch liever fruit. Daar zitten inderdaad meer vezels in, wat ontzettend goed is. Maar de suikers worden naar mijn weten niet anders verwerkt in je lichaam. Onze darmen zijn nou eenmaal uitermate goed ik suikers opnemen (glucose en fructose bv).

    Onze oudste is ook weer beter. Had toch nog erge koorts gekregen maar was ook opeens weer voorbij.

    Vandaag lekker extra dagje thuis. Moest voor 1 proefwerk naar school komen (leerling was vorige week ziek), dus ik dacht m'n kindjes lekker thuis te houden en mee te nemen voor die ene toets (alleen nakijken hoor:p). Kom ik op m'n werk, heeft de leerling de toets nog helemaal niet gemaakt! Hij moest er meer doen en bio deed hij als laatste. Prima natuurlijk, maar was handig geweest als me dat even was verteld. Communicatie (van m'n baas dan he) is erg lastig soms...
     
  4. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Het schema is voor ons eigenlijk ideaal en doen we vanaf het begin al zo. Manlief werkt aan huis, dus die kan de hele ochtend doorwerken terwijl mini nog slaapt. En ik ben nu nog twee middagen in de week vrij, maar de andere dagen zie ik de kleine ook nog de hele avond. In de avond heeft m'n man vaak vergaderingen. Het enige onhandige is dat we niet aan babyzwemmen mee kunnen doen en dat het consultatiebureau het op de één of andere manier heel lastig vindt om afspraken in de middag te plannen. Maar in het weekend kunnen we lekker uitslapen, boodschappen en uitstapjes plannen we 's middags en 's avonds hebben we alle tijd om rustig zijn eten te maken en hem te entertainen (of zelf laten spelen).

    Hmm, beetje jammer van de planning, maar wel een lekker zo nog een dagje weekend op maandag :p.
     
  5. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    @Cindy2015 , als je rondzoekt kun je het vast vinden. Ekoplaza of dergelijke hebben misschien wel iets. Mijn schoonzus heeft in Frankrijk een grote taart besteld voor de kleintjes, dus ik zou verwachten dat het in Nederland ook bestaat.
     
  6. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    @Cindy2015 zo'n luchtweginfectie doe je niks aan. We geven zo'n puffer met ventolin en we spoelen zijn neus om de verkoudheid weg te krijgen en verder is het uitzingen. Ik hou nu alles bij en in het najaar gaan we nog een keer naar de kinderarts.

    Dagschema is rond 7 uur op, rond 10 uur een dutje en smiddags rond 2 uur. Varieert een beetje. In de avond half 7 a 7 uur naar bed.

    @Bioluun als je kinderen zo licht zijn snap ik wel dat je blij bent met alles wat naar binnen gaat. Ik had van tevoren ook niet bedacht dat ik zo streng zou zijn hoor, het is gewoon zo gegroeid. Mijn oudste was een flinke baby en at alles dus we konden het ook gewoon goed volhouden. Tot ongenoegen van de opa's en oma's haha. Jongste is nu ook wel een stuk lichter, maar wel een makkelijke eter tot nu toe. We gaan het wel zien.
     
  7. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Gisteren heeft de oudste zijn B-diploma gehaald! Dus hoef ik minimaal een half jaar niet rond te rennen op mijn vrije middag, jeej! De middelste wil graag al op zwemles, maar dat zal pas na kerst worden (we moeten hem nog inschrijven), dus even rust. Ik vond het altijd aardig hectisch,kinderen ophalen, even eten en drinken, naar zwembad, daar 2 kinderen vermaken, naar huis gaan, koken en tussendoor moest mini nog eten en slapen. Straks zal dat laatste in ieder geval niet meer hoeven, dat scheelt al een hoop omdat ik dan iets meer mijn handen vrij heb. En de oudste hoeft dan niet perse mee, die kan inmiddels al even alleen thuis zijn.

    Verder drukke week gehad. Laatste schoolweek dus erg chaotisch, verder dus laatste zwemles, gisteren ook nog bbq met vrienden en familie reünie ivm familie uit Canada die in Nederland was. Dus mini is een beetje van slag. Vandaag alleen wat opruimen en vanmiddag breng ik de jongens naar mijn vader. Dan eet ik daar mee en ga weer naar huis. Mini en man blijven thuis, dan kan ze een beetje in haar ritme blijven en heeft ze wat rust.
    Vakantie is hier begonnen, maar ik heb pas echt vakantie over 3 weken. Wel extra vrije dagen ivm weekendjes weg. Maar we moeten wel opeens dingen verzinnen voor opvang van de jongens. Man werkt dus sinds een paar weken buitenshuis en hij had (ondanks mijn aandringen) niet echt overlegd met gastouder of zo. Dus mini is gewoon onder de pannen, maar de jongens moeten ook. Opa's en oma's deels ingeschakeld en verder wat creatief zijn. Afgelopen vrijdag was de middelste mee naar gastouder en de oudste mee naar werk van man. Daar had hij zich voorbeeldig gedragen (koffie gehaald, taart uitgedeeld, papier weggegooid), dus dat gaat waarschijnlijk nog een keer gebeuren.
     
  8. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Gefeliciteerd met het diploma femkes :D. En klinkt inderdaad als een heftig weekje.

    Hier zijn we gisteren voor het eerst gaan 'familiezwemmen' in het plaatselijke zwembad. Vond mini wel heel leuk. Wat ie absoluut niet wil, is op z'n rug drijven. Nu heb ik er verder weinig verstand van, maar dat is toch hetgeen dat je ze aan wil leren tegen verdrinken? Leren ze dat bij babyzwemmen?

    Verder kan ie sinds zaterdag los staan. Nog maximaal een seconde of 15, maar hij is het stiekem wel iedere keer aan het oefenen.
     
  9. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Spannend los staan! Hier durft mini dat nog niet. Ze is nu wel telkens aan het bekijken of ze een afstand haalt met reiken zodat ze ernaar toe kan lopen of dat ze het toch te ver vindt en het kruipt. Maar stapjes zonder steun doet ze echt niet.
    Vanochtend echt heel relaxed opgestart. De jongens waren er natuurlijk niet, wat een rust!
     
  10. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Gefeliciteerd met het diploma femkes, ik snap dat je blij bent om even verlost te zijn van de zwembad bezoekjes ;)
    Klinkt als een druk weekje inderdaad.

    Spannend dat los staan cindy, benieuwd wanneer hij het door heeft.

    Onze uk gaat nu wel overal staan, maar durft dan niet meer te gaan zitten dus dan gaat hij staan piepen. Hij is al een keer heel hard gevallen en nu legt de oudste steeds kussens achter hem neer als hij weer gaat staan. Super schattig :)
    Het middagdutje werd dit weekend stug geweigerd waardoor hij eind van de middag niet meer te genieten was. Erg vervelend, maar er komen ook weer tandjes door dus ik hoop dat dat de boosdoener is en hij snel weer braaf gaat slapen.
     
  11. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Stapjes zonder steun worden hier ook niet gezet hoor. Bij uitzondering wel aan één hand in plaats van twee, maar liever niet. Hij is al heel vaak gevallen, maar dat interesseert 'm niks (helaas).

    Jillzz, is het niet dat hij ook over gaat naar één slaapje? Hier zitten we daar nu wel helemaal op.

    Voor vrijdag nog eens een afspraak gemaakt met de osteo. Misschien dat zij kan helpen met het soms ieder uur wakker worden 's nachts.
     
  12. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.983
    1.638
    113
    O wat leuk al die staande en stappende kindjes!! Hier wordt er nog hard getijgerd maar er is zelfs van gaan zitten nog geen sprake. Hij vindt het wel interessant dat hij dingen op tafel kan leggen en eraf halen. Dus dat is een beginnetje:p

    Vanmorgen naar het cb geweest. Nu 10,6 kilo en 77 cm. Prikjes gehad en verder weer helemaal goedgekeurd :thumup:

    Gisteren is onze oudste een dag naar heb bos geweest. Hij zit bij jong Nederland en de oudere leden gaan een week op kamp. De kleintjes mogen een dagje komen kijken. Hij heeft echt lol gehad, maar thuis vond ik een teek in z'n arm. Niet zo'n ramp hoor, het was geloof ik nog een nymf (baby) en die dragen nooit Lyme.

    En vanmorgen vond ik bij mezelf een luis :eek: Ik had al zo'n jeuk op m'n hoofd de hele tijd, maar had nog geen beestjes gezien. Heb al andere shampoo geprobeerd maar niets hielp! Stiekem hoop ik dat dit het dan ook steeds was! Dan kom ik er iig vanaf!
    Meteen de jongens gecontroleerd en ja hoor... de oudste twee hebben ze ook :confused: Dat wordt kammen... heb ook prioderm gekocht.
    Tja eens moest de eerste keer zijn he...
     
  13. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.983
    1.638
    113
    O en wat ik nog vergeet: Tom heeft vannacht heel de nacht doorgeslapen!! :D
     
  14. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Ah balen zeg die luizen. Ik zie er nu al tegenop dat we dat ooit gaan krijgen haha.

    Cindy het zou best kunnen dat we naar 1 slaapje gaan, maar eerlijk gezegd hoop ik dat niet. Oudste deed dat bij 16 maanden pas. Nu gebruik ik dutjes tijd om met de oudste even lekker uitgebreid op de grond te spelen/bouwen en smiddags om zelf even rustig op de bank te zitten (boekjes lezen met de oudste of tv aan).
    Aan de andere kant zijn we dan wel weer iets flexibeler met weggaan natuurlijk, dus we zullen zien.
     
  15. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Hoera voor Tom! Haha, hebben papa en mama ook lekker geslapen of lag je zelf wakker?
     
  16. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.983
    1.638
    113
    Nou ik was wezen kaarten met vrienden en was pas om half twee thuis :roflmao:
     
    Jillzz vindt dit leuk.
  17. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Nou ik weet niet wat hier in de lucht hangt maar ik herken mijn eigen baby niet meer terug. Hij kan alleen maar krijsen en aan me hangen. Slapen weigert hij pertinent en hij is gewoon algeheel ontevreden. Heb al paracetamol gegeven een paar keer maar dat lijkt weinig verschil te geven. Vanmiddag van ellende maar een rondje gaan rijden en toen heeft hij uiteindelijk een half uurtje geslapen. Hij kwijlt als een malle, alles wordt echt drijfnat binnen een paar minuten en dat de hele dag door. Maar of dit alles nou door de tandjes komt?
    Dan berg ik me vast voor de kiezen... ;)
     
  18. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.983
    1.638
    113
    Jillzz wat vervelend! Echt naar dat ze niet kunnen vertellen wat er scheelt. Ken je dentinox? Dat is een vloeistof die het tandvlees verdooft. En een ijsblokje in een washandje om op te knauwen? Natter is vast niet erg ;)
    Als je het niet vertrouwd ook gewoon laten bekijken door een huisarts hoor.

    Succes!
     
  19. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Ja dentinox hebben we. Ijsblokje kan ik nog wel eens proberen. Volgens mij heb ik ook nog zo'n bijtring die je in de vriezer kan leggen.
     
  20. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Zo vervelend als er duidelijk iets is, maar geheel onduidelijk wat er mis is. Succes!
     

Deel Deze Pagina