Baarmoeder bijna niet te vinden 10 weken-echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door sweetdreams, 4 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    Vanochtend hadden we termijn-echo. 3 weken na de 7 weken-echo die inwendig was. Toen had ze binnen 10 seconde het vruchtje gevonden. Nu eerst uitwendig geprobeerd. Niks te vinden. Toen inwendig. Na heel lang zoeken vond ze het eindelijk. Meting kwam op 9+6 wat exact klopte. Maar het was superonduidelijk. Je zag de vorm van hoofd/romp/benen maar geen losse bewegende armpjes en/of beentjes en het kindje bewoog ook niet. Ik mag over 10 dagen nog terug komen maar ik snap niet zo goed waarom want meting klopte.

    Ik heb van spanning en uiteindelijk opluchting niks gevraagd maar ik kan ondanks de goede uitkomst uiteindelijk helemaal niet heel blij zijn omdat ik van iedereen met 9/10 weken over bewegend kindje met armpjes en beentjes hoor.

    Ik heb al 2x eerder voor de 10 weken termijnecho gehad maar die waren niet zo onduidelijk volgens mij.

    Foto vd echo
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Waarom bel je ze. Iet even met je vragen, ze kunnen je vast een beetje geruststellen. Ik herken t spanning/opluchting en geen vragen stellen wel en als je dan thuis komt
    Ineens zit je vol met vragen.
     
  3. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    Kan alleen de dienstdoende vk bellen en die weet daar nu ook niks van af. Het moment van zoeken was zo spannend dat ik nu denk gewoon beetje lamgeslagen ben. Ik zie het even het weekend aan en dan bel ik maandag misschien alsnog even. Ze deed wel heel luchtig over het feit dat het zo verstopt zat. Maar ze zei niet dat wat ze uiteindelijk zag, goed was en ook niet waarom ze niet akkoord ging met die meting.
     
  4. louan

    louan Niet meer actief

    Lijkt sowieso een echo met heel slecht beeld. Ondanks dat zie ik duidelijk het kindje, hoe het ligt dan. Alleen idd de armpjes en beentjes zijn niet duidelijk te zien. Zou toch ook wel eerder nog een echo aanvragen voor mn gemoedsrust.
     
  5. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Wel heel schraal beeld hoor
     
  6. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    Hij was in het echt wel duidelijker. Die witte vlek die je in het midden zie, waren 2 streepjes en waren het onder en bovenkaakje. Alleen ben ik door de spanning het echte beeld verder compleet vergeten. Ik denk dat ik er beter even een nachtje over kan slapen. De hele aanloop en dan ook nog op deze manier een echo, is me niet echt in de koude kleren gaan zitten.
     
  7. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Hier ook weinig beweging met 9 weken. (Vandaag met de guo een drukke meid) Misschien lag je baby net te rusten?? Was je blaas goed vol? Anders ligt je baarmoeder nog zo laag dat het ook moeilijk zichtbaar is.
     
  8. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    Nee dat was het probleem ook juist. Had er nooit aan gedacht en mn blaas was helemaal leeg en volgens vk mn darmen vol. Wat allebei niet bevorderlijk werkte.

    Ze kon er eerst echt niet bij maar toen kwam ik met mn hoofd iets omhoog waardoor ik mn buikspieren aanspande en toen kwam die tevoorschijn. Dus moest ik zo half iets overeind blijven liggen maar dan nog gleed het telkens weg. Mn baarmoeder zat echt op een onmogelijke plek zei ze.

    Moest volgende keer met volle blaas komen. 2 uur niet plassen en laatste uur nog liefst 2 a 3 glazen water.
     
  9. Mimi91

    Mimi91 Actief lid

    24 mrt 2018
    392
    693
    93
    Vrouw
    Ik denk omdat je blaas leeg was, dat ze je daarom nog een keertje willen zien. Zonder volle blaas is het beeld extreem slecht omdat de baarmoeder nog vrij klein is en amper in beeld te krijgen. Als de meting en het hartje verder klopte zou ik me voor nu niet druk maken! :)
     
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    upload_2018-5-4_19-54-20.jpeg

    Dit is mijn termijnecho met 9.6..

    Ik snap je bezorgdheid. En zou maandag idd bellen..gewoon voor je geruststelling. Het zal heus goed zitten maar je wil het zelf gewoon mooi kunnen zien.
     
  11. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    Daarom mag ik ook terugkomen. Ben bang dat als ik bijvoorbeeld a.s. maandag al mag terugkomen, er nog niet veel veranderd is. Als het gewoon goed zit, zie dat dat liever 10 dagen later als er echt verschil is, dan 3 dagen later.

    Jou echo is trouwens totaal andere hoek, mijne is het kindje echt vd zijkant, jouwe meer van schuin boven.
     
  12. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik weet zeker dat dat komt omdat je een lege blaas had. Zul je zien dat je de volgende keer een hele mooie echo hebt. Komt wel goed.
     
  13. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Het is jammer dat je zo’n eerste echo hebt gehad, vervelend die onzekerheid! Het kan goed komen door de lege blaas. Met zulk onduidelijk beeld kan de echoscopiste ook niet alles goed zien en meten, dus eigenlijk logisch dat je terug moet komen :)
    Dan kan ze wel kijken of de nekplooimeting bijvoorbeeld goed is ed.
     
  14. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113

    Ging me meer om de scherpte van de echo.. om te laten zien dat t ook voor de 10 weken moet lukken een scherpe echo te krijgen.. ik voel een beetje vreemde ondertoon in je reactie. Mijn berichtje was iig bedoeld dat je gewoon ook zn mooie echo gegund is..
     
  15. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Is er trouwens niet inwendig gekeken?
     
  16. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    Ik snapte je reactie hoor. Mn ondertoon was niet zo bedoeld. En ik weet idd dat je scherpe echo's kan krijgen met dit termijn, daar was mijn vraag op gebasseerd. Ik weet ook dat mijn vk-praktijk absoluut geen mooie echo's maakt.

    Bedankt voor je berichtje
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  17. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    Jawel, dat staat ook in mn beginpost.
     
  18. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    @marb wat denk jij hier van?
     
  19. louan

    louan Niet meer actief

    #19 louan, 4 mei 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mei 2018
    Ik snap voornamelijk je onzekereid wel, als ik dag zo mag noemen.

    Ik had de eerste echo's steeds een echoscopiste in opleiding. Ging sowieso al niet heel soepel vond ik. Zeker vergeleken bij mn vorige zw. Vond ook de echo foto's niet mooi duidelijk. Ook hier was ik anders mee gewend.

    Bij de geslachtsecho kon ik helemaal niet goed mee met wat ze erbij vertelde en ook deze fotos niet 'mooi' duidelijk. Ik zag opeens een voetje wat raar zat en allerlei andere dingen. Maarnop dat moment vraag je er niet naar want je debkt anders hadden ze het wel gezegd. Dus daar weken over gemaald en was super nerveus bij 20 weken echo.

    Ik had toen weer een ervaren echoscopiste en wat was ik opgelucht. Weer goede scherpe echofoto's zoveel beter.

    Komt helemail goed met je echo's maar snap je gedachten wel!
     
  20. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Oh Bleeegh... Dat is niet wat je wilt. Dit lijkt me inderdaad een combi van lege blaas, volle darmen, slechte apparatuur enen wellicht een gekantelde baarmoeder ook. Vooral die blaas heeft veel invloed. Die duwt je baarmoeder wat omhoog/naar voren, maar vooral zorgt het vocht in de blaas voor een soort weerspiegeling waardoor het beeld duidelijker wordt. Beetje onduidelijk uitgelegd, maar je snapt me wel denk ik?

    Zo'n slecht beeld hoort iig niet bij dat het niet goed zou zitten ofzo. Maar ik kan me zo goed voorstellen dat het niet fijn voelt. Mijn echo met 7 weken was ook een wazige vlek (ondanks volle blaas trouwens), en iedereen kwam met mooie plaatjes... Op zich kun je best over een paar dagen al teruggaan, het ligt niet aan de termijn dat het dit beeld is. Of een pretecho ergens anders?
     

Deel Deze Pagina