Baby 2 weken oud drinkt ineens slecht

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door bozoe, 9 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Wij gaven onze dochter sinds de geboorte Nutrilon H.A. Dit ging prima. Aan het einde van de kraamweek (afgelopen vrijdag) mochten we flesjes geven van 90+3 om de 3 a 4 uur en 's nachts 6 uur. Deze dronk ze allemaal leeg, tot maandag toen begon ze al slechter te drinken.

    We zijn dinsdag overgestapt op Neocate omdat ze klachten had passend bij KEA (zus heeft dit ook gehad). Vandaag de arts gesproken en aangezien ze dezelfde klachten blijft houden is er geen reden om op Neocate te blijven, dus we gaan straks weer terug naar Nutrilon H.A.

    Echter drinkt ze nu nog slechter de flesjes leeg de afgelopen dagen. We bieden 90+3 aan, de ene keer laat ze 60cc staan, dan weer 30cc en nu zelfs 70cc laten staan. Ook laat ze er geen 3 a 4 uur meer tussen wat logisch is als ze zo slecht drinkt. Vannacht heeft ze vanaf 12 uur niets meer gehad, vanochtend om 6 uur haar wakker gemaakt en dan drinkt ze wederom maar zo'n 70 cc op.

    Is dit normaal? Moet ik kleinere flesjes aan gaan bieden en dan wellicht om de twee uur?

    Ze plast wel voldoende alleen gisteren geen poepluiers gehad. Vanochtend wel en dat was echt een harde drol waar ze enorm op lag te persen/krijsen. In de kraamweek had ze gewoon dunne ontlasting en meerdere poepluiers op een dag.

    Sorry als mijn verhaal chaotisch is geschreven, dreumes breekt de toko af hier:roflmao:
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Waarom zou een baby van 2 weken al 3/4 uur tussen flesjes moeten laten?
    Vaker kleine hoeveelheden is toch juist veel gezonder? Gewoon op verzoek voeden.
    Ritme en regelmaat komen wel.
    En gebruik de hoeveelheid die op de verpakking staat niet als voorbeeld, niet nodig!
     
    bozoe vindt dit leuk.
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou kleinere flessen geven en dan wat vaker. Bijv 60/2 en dan elke 2 of 3 uur.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  4. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Dat was ook mijn idee maar volgens de kraamhulp was dit niet nodig en moest ze z.s.m. over op 6 a 7 flessen. Ik heb zelf geen ervaring met flesjes op deze leeftijd (gaf bv aan onze oudste). Heb net het CB gesproken en ga nu eerst flesjes aanbieden van 60+2 en dan inderdaad op verzoek/maximaal 4 uur er tussen.
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dus je baby krijgt slechts twee dagen om te recupereren van de gevolgen van een eventuele kma, en als ze binnen die twee dagen niet gezelliger wordt is het geen kma? Weet je arts dat koemelk eiwitten twee weken in het lichaam blijven?
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Bijzonder, dat soort uitspraken.
    Er is namelijk geen enkele onderbouwing voor...
    60+2 klinkt prima
     
    bozoe en Shakes vinden dit leuk.
  7. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Nou inderdaad!
    Het feit dat ze nu nog slechter drinkt, nu je weer terug bent gegaan naar de standaard voeding, lijkt me wel een teken aan de wand dat je neocate iets langer de kans moet geven. Ik zou sowieso het pak opmaken, dat heb je toch.
     
  8. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ze is slechter gaan drinken bij gebruik van de Neocate. Vandaag weer terug naar H.A. en het lijkt goed te gaan met de kleinere flesjes.

    Ook heeft ze weer flinke poepluiers gehad dus gelukkig geen verstopping:). Bedankt iedereen voor de adviezen! Ik weet nu dat ze gewoon nog niet toe is aan grote flessen.

    @Beheer topic mag gesloten worden
     
  9. WesDaan

    WesDaan Fanatiek lid

    10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Grote flesjes idd voor zo'n kleintje. Hier hebben we tot een week of 6 90/3 aangeboden en dat 8 a 9 x per 24 uur net wanneer die kwam.
    Ze hoeven ook niet alles leeg te drinken. Als ze groeien poepen plassen en tevreden zijn is het prima toch?
    Cb gaf hier ook aan dat hij met 4 weken liefst maar 6 flessen mocht hebben omdat hij boven de 4 kilo is.
    Echter drinkt hij hier 7 a 8 voedingen nog aangeboden 120/4 maar gaan niet allemaal leeg. En ondertussen 7 weken.

    Bij mijn weten moet je andere voeding minimaal 2 weken proberen voor je resultaat behaald of weer terug gaat. Lichaam heeft altijd nodig on te wennen.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  10. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Op verzoek van @bozoe gesloten.

    Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl
     

Deel Deze Pagina