Baby 3 weken drinkt veel

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Anna2017, 2 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nou, leuk dat jij die ervaring hebt, maar er zijn helaas wel erg veel voorbeelden van kinderen die voeding blijven vragen, en daarmee verschrikkelijk veel problemen krijgen.

    Ik ben geen aanhanger van die 1 liter regel, simpelweg omdat die hier in België niet bestaat. Maar de hoeveelheid waarover TS praat, op deze leeftijd, nee, dat is echt niet zomaar te rationaliseren met 'ze kotsen het wel weer uit als het te veel is'. Zoals ook bleek: er was sprake van pijn wegdrinken door reflux. Jouw advies zou die reflux dus alleen maar erger maken.
     
  2. 2Cupcakes

    2Cupcakes Actief lid

    3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    De TS had het over 7/8 flessen van 135 op één dag, toch? Dat is 1080 milliliter op een dag en echt niet super uitzonderlijk voor een grote baby, sommige babys hebben zo'n hoeveelheid gewoon nodig.

    Ik gaf ook aan op zuigbehoefte e.d. te letten. Als een baby veel spuugt en zoveel drinkt is dat een duidelijk teken dat ze waarschijnlijk te veel krijgen, maar als ze alles binnenhouden en duidelijk willen drinken is er niets mis met die hoeveelheid.
     
  3. 2Cupcakes

    2Cupcakes Actief lid

    3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    Daarbij bedoelde ik niet dat je dus maar gewoon door moet gieten ookal spugen ze oid, als t zo overkwam: dat is absoluut niet mijn punt.
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Meer dan een liter voor een baby van drie weken. Ja, dat is wel te veel.

    Mijn dochter wou ook drinken. Blééf drinken. Er kwam niets uit. Ze dronk om de pijn te blussen in haar slokdarm, door verborgen reflux. Dat is niet een uitzonderlijk geval, dat komt helaas vaak voor.
     
  5. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Maar het gaat hier over een pasgeborene..de gemiddelde natuurlijke maaginoud op dese leeftijd is 60cc...
    Dus 135 cc is wel degelijk een behoorlijke plons
     
  6. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik kreeg het advies om een 7 a 8 weken oude baby 6x 180/6 te geven, want hij had gewoon honger. Hij spuugde nooit!
    Hij bleef gewoon doordrinken. Wel met verborgen reflux en dus pijn wegdrinken. Ook zijn er kindjes die gewoon veel minder een natuurlijke stop hebben.

    Uit onderzoeken is gebleken dat kinderen die fv krijgen een verhoogde kans op obesitas hebben in vergelijking met bv.
    Als je kijkt naar de adviezen is het bij fv al heel snel ophogen en naar zo min mogelijk flessen. Bij een baby die bv krijgt is het heel normaal dat deze op 8 weken nog 10 voedingen krijgt. Waarom 'moet' een baby die fv krijgt dan op 5 voedingen zitten?
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina