Baby (8mnd) onrustig bij verschonen / aankleden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Appeltje85, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Mijn dochter is sinds ze een maand of 8 oud is erg onrustig bij het aankleden en verschonen. Ze wil gewoon niet stil liggen en draait zich continu op haar buik. Zodra ze op haar buik ligt probeert ze weg te kruipen. Het lijkt erop dat ze het stil liggen niks vindt en verder wil met spelen. Als ik haar (losjes) probeer vast te houden om toch snel de luier te verschonen of haar snel om te kleden, dan begint ze te huilen. Dit stopt gelijk als ik klaar ben en ze weer verder kan met spelen.

    Is dit voor iemand herkenbaar? Wat zou ik kunnen doen om het verschonen en aankleden voor haar wat aangenamer te maken?
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is redelijk standaard op deze leeftijd. Beste wat hier helpt: haasten en iets in de handen geven dat hij eigenlijk niet mag hebben.

    Binnen een maand of zes betert het wel ;)
     
    Ziggi vindt dit leuk.
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Is normaal hoor :)

    Gewoon een beetje opschieten en idd iets geven wat ze eigenlijk niet mag hebben
     
  4. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad.
    Ik geef soms een soepstengel, mijn telefoon, een sleutel of iets anders wat voor handen ligt.
     
  5. Veertje84

    Veertje84 Fanatiek lid

    9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ja herkenbaar. Om gek van te worden haha:) Bij ons duurt het nu al minimaal 2 maanden! Ik probeer altijd iets nieuws te verzinnen om haar in de handen te duwen, anders is het echt niet te doen.
    Mijn zoon had dat ook, was een fase idd... maar duurde wel lang hahah :)
     
  6. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.713
    3.259
    113
    Heel herkenbaar en heel vervelend. Het is hier vaak een enorm gevecht. Soms helpt het wel om haar iets te geven, maar vaak gooit ze dat naast zich neer en dan gaat ze alsnog draaien om het weer te pakken. Liedje zingen helpt soms ook nog iets.
    Broekje en shirt trek ik nu vaak niet meer op de commode aan, dat scheelt ook alweer in het gekrijs.
     
  7. Rebelleflower

    Rebelleflower Fanatiek lid

    26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Hier nu ruim 10 maanden en nog steeds een heel gevecht! Ze gaat nu steeds zitten!
    Geef ik d'r iets in d'r handjes dan gooit ze het weg..
    Om gek van te worden! Ik hou d'r soms gewoon een beetje in de houdgreep en verschoon dan snel.
    Sinds ze goed stevig ging staan doe ik d'r broekje staan aan, dan leunt ze op m'n schouder en dat vind ze wel prima
     
  8. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Oh dat is hier nog steeds een ding. Verschonen is ook zo saai :D
    Inderdaad gewoon doorwerkenen iets in handen geven wat interessant is. Hier werkte een speelgoedje ook wel op zijn tijd, maar nog interessanter is de tube tandpasta, de haarborstel, het doosje met de thermometer erin, het flesje chamodent etc.
     
  9. Hotsiflots

    Hotsiflots Fanatiek lid

    31 aug 2015
    1.538
    165
    63
    Full time mom
    haha mijn dochters zij 10 maanden en doen het ook.

    Ik verschoon ze niet op de commode maar leg de ''verschoon mat'' op de grond en ga ervoor zitten geef ze wat in de handen: afstands-bediening van de tv is magisch! en soms werkt niks en dan is het gewoon even puzzelen.

    Aan kleden doe ik terwijl ze op me schoot zitten, kunnen ze geen kant op.

    en het gehuil? als echt niks werkt dan maar huilen :D:rolleyes:
     
  10. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Herkenbaar. En nu met 1.5 jaar schopt ze en trekt ze haar benen weg en sterk dat ze is. Afleiding werkt het beste, iets geven wat ze normaal niet mag werkt hier ook.
     
  11. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Ik wist niet dat het normaal was op deze leeftijd, gelukkig niet de enige. Ik ga proberen haar iets in handen te geven voor de afleiding!
     
  12. Spannend01

    Spannend01 Actief lid

    8 jul 2015
    172
    7
    18
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar Haha! Heel gedoe elke keer ik geef vaak pak luierdoekjes knispert zo vind hij aardig interresant
     
  13. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Haha ja ik geef ook vaak het pak luierdoekjes. En anders speelgoed. En als hij niet wil dan maar in de houdgreep en snel werken.
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.829
    14.157
    113
    luierdoekjes hier ook, maar man wat kunnen ze ineens razendsnel worden. Ze kan net tijgeren sinds een paar dagen maar op de commode is t een turbo
     

Deel Deze Pagina