Baby drinkt te weinig? Spruw

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door LovePoison, 7 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovePoison

    LovePoison Actief lid

    12 jun 2011
    352
    74
    28
    Vrouw
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Hoi dames,

    Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier aanwezig was. Inmiddels bevallen van een prachtige dochter vienna.

    Vanaf der tweede week kwamen we erachter dat ze spruw heeft, ze is nu inmiddels 6 weken en de spruw komt en gaat. We hebben van de huisarts in het begin daktarin (als ik het goed heb) gekregen maar dat werkte totaal niet. Heb ook gentiaan violet gebruikt en de ene keer wordt het minder de andere keer is er geen verschil. Ik kook de flessen elke dag uit en elke dag een schoon spuugdoekje.

    Ze heeft toen ze geboren werd 3 dagen borstvoeding gekregen en ben daarna op flesvoeding overgestapt. Ze dronk in het begin gewoon goed.
    Maar sinds een week of 3 drinkt ze zo slecht. Ze weegt nu ongeveer 5 kilo en krijgt elke keer een flesje van 90 cc met 3 schepjes. Ze drinkt dan max 60 cc in 1 keer op, daarna doet ze moeilijk met drinken en lijkt het net of het flesje te snel gaat, melk loopt uit der mondje en ze gaat zo raar slikken ofzo en dan drinkt ze net nog 20 cc erbij als ik echt gaat dwingen dan is soms het flesje leeg.
    Ik voed wel op verzoek, heb van alles geprobeerd om het eten uit te stellen zodat ze dan meer honger zou hebben en wel der flesje goed drinkt. En taloze verschillende flesjes geprobeerd.
    Ze zit ongeveer per dag tussen de 500 en 550 cc. Dit is toch veel te weinig??
    Cb zegt dat dit door de spruw komt maar er zijn ook dagen dat het weg is en dan drinkt ze hetzelfde.
    Maak ik me nou zo druk? Of is dit wat ze binnen krijgt gewoon netjes?
    Wordt er zo onzeker en gefrustreerd van.
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ben je zeker dat het spruw is, en geen witte tong door reflux?
     
  3. LovePoison

    LovePoison Actief lid

    12 jun 2011
    352
    74
    28
    Vrouw
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Reflux is toch dat de melk weer omhoog komt of spugen? Daar heeft ze geen last van
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ok. Maar het is zeker dat het spruw is?
     
  5. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Vandaag bij het cb geweest.Ook hetzelfde probleem aangekaart daar.Dochterlief heeft al 3 kuurtjes gehad zonder resultaat.Advies van de verlpeegkundige was ff met rust laten omdat het niet echt heel erg was maar een beetje wit op de tong.Mocht het heftiger worden biologische kokosolie proberen.Omdat dochters groei wel ok was maakte ze zich geen zorgen.Dochter drinkt flesjes van 90 ml ook niet helemaal op.Ze is nu 7 weken.Mettertijd gaat dit vast vanzelf over,hoop ik.
     
  6. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    De huisarts had nystatine moeten voorschrijven voor je kleintje. Daar zou ik nog even om vragen. Daarbij is het belangrijk dat je minimaal 2 weken blijft doorbehandelen als de klachten verdwenen zijn om de schimmel op non-actief te zetten.
     
  7. LovePoison

    LovePoison Actief lid

    12 jun 2011
    352
    74
    28
    Vrouw
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Ja de huisarts en cb zeiden beide dat t spruw is. Dus ga er vanuit dat dat het ook is
     
  8. LovePoison

    LovePoison Actief lid

    12 jun 2011
    352
    74
    28
    Vrouw
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Jaaa nystatine. Dat hebben we ook gekregen ipv daktarin. Hoe ik daar nou bij kom haha. Maar die nystatine hielp dus niet
     
  9. LovePoison

    LovePoison Actief lid

    12 jun 2011
    352
    74
    28
    Vrouw
    Trambestuurder
    Rotterdam
    En drinkt ze bij jou dan ook zo moeilijk? Echt hardnekkig joh dat spruw. Ze zeggen idd dat als je er niks aan doet het vanzelf overgaat.
     
  10. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Klopt,ze drinkt heel moeizaam.In etappes zeg maar.Soms doen we in totaal 1 uur lang over een flesje van 90ml.Het is niet handig maar nystatine blijven geven om niks schiet ook niet op.Als het nu weer erger wordt ga ik dat kokosolie halen.Heb goede verhalen erover gehoord.
     

Deel Deze Pagina