Baby en kapper

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RyansMommy, 17 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RyansMommy

    25 mei 2018
    47
    9
    8
    Vrouw
    Dag allemaal,

    Ons zoontje is nu bijna 8 maanden oud en heeft behoorlijk veel haar met kleine krulletjes. Bijna 10 cm lang nu al. Ik kam het maar het klit ook behoorlijk. Hij vindt het niet fijn omdat, doordat hij beweegt ook, ik soms wel ietsie aan zijn haartjes trek. Hebben er moeders ervaring met klittend haar. Bestaat daar iets voor voor baby's en hoe oud was jullie kindje toen jullie voor het eerst naar de kapper gingen? Ik vind het nogal wat om nu al te gaan. Hoor graag tips!
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    RyansMommy vindt dit leuk.
  3. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Kun je het zelf niet een beetje bij knippen?

    En anders toch lekker naar de kapper? Ik zou daar niet mee zitten hoor, als het nodig is dan gaan we.

    Hier is het altijd helaas pas rond 2 jaar nodig :rolleyes:
     
  4. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.951
    1.040
    113
    Vrouw
    En als je het eerst nat maakt of anti-klit gebruikt?

    Hier gingen de jongens vanaf 6 maanden en dan elke 6 à 7 weken.
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Ik heb mn dochter ook meegenomen als baby naar de kapper ondanks de mooie krullen, gelijk modelletje dat wat beter door kon groeien. Antiklit werkt hier prima, pak de gewone en heb iennie mini beetje nodig
     
  6. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Zwitsal heeft conditioner maar die moet je uitspoelen en vind ik niet echt handig.
    Je hebt ook cremevoeding.gewoon voor volwassenen en die kun je beter erin smeren en dan kammen. Of met een plantenspuit met water beetje nat maken en stukje voor stukje kammen. Niet van boven ineens naar beneden trekken.
     
  7. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Gewoon naar de kapper! Ik heb zoontje vanaf 6 maand steeds een beetje bijgehouden en met 10 maanden lekker vlot geknipt.
    Ik ben zelf kapster maar anders was ik naar een kapper gegaan. Leeftijd maakt toch niet zo veel uit als je het haar netjes wil? :)
     
  8. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik zou toch naar de kapper gaan. Mijn zoontje was 10 maanden toen ik voor het eerst ging. Eigenlijk had ik gewoon veel eerder moeten gaan, maar ik durfde niet. Uiteindelijk viel het echt alles mee.
     
  9. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Gewoon naar de kapper. Onze zoon zat met 8 maanden ook bij de kapper. En bij 12 maanden.. En bij 14 maanden.. En duurt nu ook niet lang meer voor hij weer moet.. we knippen het echt kort.. net tot boven je vingers zegmaar. Maar na 2.5 maand hangt het al weer over zijn oren..
     
  10. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook bij de oudste:roflmao:
    Wel een prachtige bos lange blonde krullen nu. Ik spray dagelijks met anti klit spray en maak het af en toe nog wat extra nat, voor wat meer krullen. Dat gaat hier prima. En het kan idd ook in een staartje, maar staat m zo leuk!

    De jongste heeft alleen een matje:roflmao: maar daar is hij mee geboren en die wil ik nog niet kwijt:D mijn "harige" baby;)
     
    Eppo82 vindt dit leuk.
  11. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Zo'n anti-klit borstel, tangle teezer ofzo, is dat niks?

    Ik heb een dochter van 5 die beslist niet teveel van haar haar af wil (toen het in de wc hing bij het plassen, was mijn grens bereikt en ging er wel 15 cm af, maar het is nu weer vlak boven dr billen). Maar als ik het moest borstelen, was het ook drama. Toen eens de nepversie van zo'n borstel gekocht, en dat in combinatie met af en toe wat anti-klitspray werkt perfect.
     
  12. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Onze dochter van bijna 3 heeft nog nooit de kapper gezien. Ze heeft pijpenkrullen.

    Onze zoon met steil haar hebben we tot 4 jaar zelf geknipt. Mijn man is daar best goed in.

    Bij jou zoon zou ik zelf knippen. Zeker met krullen kan daar niet veel verkeerd aan gaan.
     
  13. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik pik de thuis knippers er zo uit. Ook met krullen kan er genoeg verkeerd gaan ;)
     
  14. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.164
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gewoon naar de kapper. Hier ook met 9 maanden al, en eigenlijk had t wel eerder gemoeten, haha.
     
  15. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    Wat zijn de fouten die je vaak ziet?
     
  16. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik ga proberen het in Jip en Janneke taal uit te leggen :D

    Voornamelijk geen aansluitingen.
    Onbewust ergens een hoek ergens laten zitten of juist weghalen waardoor het zwaartepunt op de verkeerde plek zit.
    Tondeuse kapsels waar contouren niet strak afgezet zijn of zelfs stukken overgeslagen.
     
  17. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Maar het gaat om een baby van 8 maanden waar het wat lang wordt. Dat kan je echt wel zelf. Zou ik in elk geval doen.
     
  18. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    Met de aansluiting bedoel je dat de verschillende lengtes niet op het juiste punt overgaan?

    Ik heb mijn oudste een tijdje geknipt. Hij heeft kleine krullen die ik even lang knipte. En dan de buitenlijn netjes (oren ed). Maar straks gaat hij naar school en dan laat ik het over aan iemand die er verstand van heeft. De jongste heeft stijl en krul door elkaar. Daar is voor mijzelf echt niks mee te beginnen.
     
  19. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Dat moet ieder voor zich weten ;) Ik weet wel dat ik drie jaar opleiding heb gehad en er dus wel een degelijk verschil zit in wat jij doet en wat ik doe.
    Ik had misschien hetzelfde gedaan hoor, als ik een ander vak had, maar ik reageerde op ‘daar kan weinig verkeerd aan gaan’. Dat kan wel en een leek ziet het misschien niet maar ik wel :)
     
  20. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ja zo ongeveer. En dat varieert van lukraak ergens een krulletje korter knippen tot echt kapsels waar ineens een baan tussen zit met langere lengtes.
    De contouren, buitenlijn, is vaak wat vergeten wordt en dat maakt een kapsel gelijk al rommelig. Stijl haar is sowieso lastig :) daar zie je echt alles in!
     

Deel Deze Pagina