baby groeit te hard

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door silly88, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Jeetje meid vervelend he dat gedoe maar goed dat het lekker gaat met je ventje (of moet ik maar vent gaan zeggen ;) )
    Probeer lekker te genieten van je kindje... ziekenhuizen zijn meesters in het terug laten komen.. Zo mogen wij toch nog terugkomen in mei 2011... ach, ooit kom je wel weer van ze af!
    Eerst maar eens alles goed laten uitzoeken!
     
  2. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ja heb genoeg afspraken staan. baal er echt van dat ie zoveel is aangekomen..hoopte dat ie nu gewoon even niet meer zou groeien en er niks aan de hand zou zijn.
    nu gister dus alleen maar gehoord dat als dit het niet is, ze verder blijven zoeken. dacht misschien dat ald dit het niet is, hij gewoon gezond is en klaar
    maar goed helaas lopen dingen niet altijd zoals je wil dus afwachten maar..
     
  3. isabella1980

    isabella1980 Actief lid

    16 nov 2009
    270
    0
    16
    He meid, wil je even een hart onder de riem steken. Altijd lastig onzekerheid over groei bij babytjes. Aan de ene kant fijn dat ze goed op hem letten in het ziekenhuis, aan de andere kant kan het juist ook weer extra zorgen en onzekerheid met zich mee brengen.

    Hier een moeder met een kindje aan de andere kant van de curve, eronder dus. Ook niet goed en hier steeds stress omdat hij te weinis aankomt, ondanks toch ook, 7 voedingen per dag en borstvoeding. Huisarts stelde me vandaag gerust dat er nou eenmaal kindjes boven en onder de curve zitten, is ook nodig om op een gemiddelde uit te komen. Dat je kindje helder, alert en vrolijk is, is volgens mij, het allerbelangrijkste en zo te horen kun je daar ook lekker van genieten.
     
  4. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Oh, ik heb in dat andere topic een reactie gegeven.

    Mijn zoontje is geboren met 37 weken en kwam, na eerst 10% te zijn afgevallen, ook 1200 gram aan vanaf zijn geboortegewicht de eerste maand.
     
  5. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Heb je de kwalitiet laten testen?

    Tuurlijk is moedermelk vet, dat hoort zo en teveel drinken als je op verzoek geeft, dat bestaat niet.

    Jammer dat dat de reden was om op kv over te gaan, was dat het advies van de lactatiekundige?
     
  6. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    sorry, ff offtopic: Hihi, kwaliTIET is in dit geval wel té grappig :D

    *breekt weer uit*
     
  7. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Weet je hoe erg je je kan verslikken in een stuk mandarijn??:D:D
     
  8. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Silly88 meid wat zal je je zorgen maken. En logisch hoor dat je op interent gaat zoeken. Ook al weet je dat je het beter niet kan doen.
    Bij mijn zoontje is eind oktober bloed afgenomen voor chromosoomonderzoek en wij kregen 2 weken geleden al de uitslag ervan. Het hoeft dus geen 3 maanden te duren.
    Sterkte hoor ! En geniet van je mooie ventje.
     
  9. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Goed dat ze het even onderzoeken!
     
  10. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    van de week bloed laten prikken..prikken ze elke keer verkeerd dus moest steeds opnieuw, en bloed stroomde te langzaam waardoor het stold natuurlijk:x! hoop gehuil en een ontroostbaar ventje :( eindelijk kwam de KA zelf en die lukte het in 1 x
    dit hield ie er aan over, aan het beethouden door die stomme doos die het als eerst (verkeerd!) deed. ook aan de voorkant waar die naald zat helemaal blauw. stom ziekenhuis! :x

    vanaf nu duurt het 2-3 maanden voor de uitslag, dus afwachten maar
     
  11. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Och arme!:(

    Ze hebben laatst bij mijn zoontje bloed geprikt en dat ging ook niet vanwege zijn spekarmpjes, vonden ze, maar die heeft allang niet zulke spekarmpjes meer als jouw knulletje. Het blijkt echt lastig dan en dat is niet fijn!

    Hoe gaat het nou met hem? Succes met alle onderzoeken!
     
  12. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Oh meid... wat sneu! Bij Pom hebben zo ook zo vaak moeten aanprikken voor het infuus... zo naar!
    Nogmaals veel sterkte!!
     
  13. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Och wat sneu voor je mannetje! en voor jou is het ook niet leuk ;))

    Ik hoop dat jullie wel relatief snel duidelijkheid krijgen! Ik blijf je topic iig volgen.
    succes meid!
     
  14. fafje

    fafje Niet meer actief

    jeetje silly, zo erg...wat super zielig voor je mannetje...knuffel maar lekker extra veel...hoe gaat het met je kma-dieet?
     
  15. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ach gus arm ventje!

    Hier gelukkig ziekenhuis die zag dat het om een baby ging en gelijk iemand erbij had geroepen die veel ervaring had in baby's prikken. Had in m'n begin mijn bedenkingen erbij want was een redelijk oude man en zag er beetje uit als een zwerver hihihi
    Maar hij prikte wel meteen goed.


    Waarom duurd het eigenlijk zo lang eer je de uitslag hebt??
    Moet het bloed op kweek ofzo?
     
  16. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ja stomme blauwe plek op binnekant van zn pols is alleen maar van het vasthouden door haar. en daarna zeggen so je kindje is echt sterk. net of het zn eigen schuld was ofzo

    maar goed het lijkt door het dieet beter te gaan met hem. alleen sommige dagen gaan beter als andere. van het weekend ga ik na 3,5 week weer proberen met melkproducten dus ben benieuwd! hoop niet dat ie KMA heeft, word anders nog lastig met de feestdagen die eraan komen ;)

    geen idee waarom het zo lang duurt en waarom het naar 3 ziekenhuizen gaat ?? snap er ook niks van. ze gaan gewoon naar zn dna / genen kijken geloof ik enz. hoop dat de uitslag eerder komt, en er niks aan de hand is, maar dat moet ik afwachten. als ze niks kunnen vinden gaan ze gewoon verder zoeken.. hoopte gewoon als dit het niet was, er niks aan de hand zou zijn ..

    t\m januari even geen ziekenhuis meer voor ons :D
    4 jan moet ik pas weer naar het CB en de KA en in feb pas weer naar de fysio met hem dus daar ben ik wel blij om!
     
  17. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    mijn zoon zit ook boven de lijnen van de groeicurve, ze maakten bij het cb wel een opmerking erover, maar het zou gewoon komen doordat ik vette melk heb.

    vervelend dat het bloed afnemen zo naar was.

    hopelijk komt er niks verontrustends uit.
     
  18. Kiwi08

    Kiwi08 Fanatiek lid

    30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    ik wil je een dikke knuffel geven en suc6 wensen!!
     
  19. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ach gossie :( mijn zoontje had dat ook en idd maar zeggen wat een sterk kind heb je. Bij hem hadden ze totaal op dezelfde dag 6x mis geprikt. Er kwam zelfs een anesthes... Nog wat van de intensive care omdat zij heel veel ervaring ad en de beste prikker van het Sophia kinderziekenhuis was. Maar ook zij had 3xmis geprikt en zij dat hij onder narcose moest en ze dan een snee zouden maken ofzo. Ik heb toen zooo gehuild omdat we wisten dat hij slecht op de narcose kon reageren. Toen zeiden ze nog 1x proberen dan en toen was het gelukkig raak.

    Snap dat je, je ongerust maakt :( hoop dat het niks is meid. Je hebt kinderen die snel groeien.

    Bij batuhan zijn veel onderzoeken gedaan, maar hij heeft ook een achterlopend ontwikkeling en een hersenbloeding gehad tijdens de bevalling plus heel lang apneus. Dus het ging niet alleen om het groot zijn. hij wordt eind feb 2 en is nu bijna een meter en 20 kilo dus erg groot.
    Misschien kan je vragen of ze ook op het sotos syndroom kunnen testen. Ik weet e niet zoveel van maar dat is een syndroom waar de kindjes erg groot zijn vergeleken met de leeftijdsgenoten. Ze kunnen een achterlopend ontwikkeling hebben maar ook helemaal niets buiten het groot zijn om. Dus schrik aub niet van wt ik typ. Alleen ik weet hoe frustrerend het aan een kant kan zijn als ze niks kunnen vinden (aan de andere kant alleen maar fijn en hopen dat alles goed is) bij ons is er nog niet echt een duidelijke oorzaak. Wel dat hij met z'n ontwikkeling goed vooruit gaat. En dat de artsen er vertrouwen in hebben dat het wel goed komt. Omdat er niks gevonden kan worden. Hij loopt trouwens achter met het kruipen en lopen.
    Bij ons duurden de uitslagen van de klinisch genetica 6 maanden! Maar ivm zijn achterlopende ontwikkeling ook hebben ze heel veel onderzoeken gedaan. Kwam niets uit.

    Meid m'n batt. Zijn bijna leeg ben bang dat hij uitvalt en alle tekst kwijt gat.

    Als er iets is wat je wilt weten kan je me altijd pben. Wij weten nog niet waarom hij zo groot is maar ja. Heb een beetje soortgelijke meegemaakt dus als er wat is geef maar een gil!

    Dikke knuf hopelijk is het niks!
     
  20. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hey meis,

    Ben benieuwd hoe het met jullie gaat? İs er al iets meer bekend? Nogmaals heel veel sterkte!
     

Deel Deze Pagina