Baby laten doorslapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Doeline, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doeline

    Doeline Actief lid

    23 okt 2016
    301
    39
    28
    Hi dames, ik ben een mama van een lieve baby die nu 7 weken is. Sinds een week slaapt hij als ik hem de fles geef om 21u tot 05:30/06:00. Hij krijgt 120/150 en dan 6flessen over de hele dag. Overdag zit er 3 a 4 uurtjes tussen. Alleen vroeg ik me nu af zijn avond fles kreeg hij eerst rond 23u alleen geef ik het hem nu al veel eerder omdat ik het gevoel heb dat hij er klaar mee is en gewoon tussen 21u en 22u naar bed wilt. Hij is dan heel huilerig en hangerig en valt meteen in slaap tijdens de fles. Is hij nu zijn eigen ritme aan het regelen? En moet ik zijn fles niet meer uit proberen te rekken tot 23u? Misschien slaapt hij dan wel tot 07:00 als hij de fles pas om 23u krijgt. Lijkt me namelijk heerlijk vooral als ik straks weer met werken begin.
     
  2. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Ik zou lekker dit schema aanhouden, hij doet het al hardstikke goed en slaapt al door! Hier kreeg ze tm 5 mnd nog flesvoeding rond 5 uur in de ochtend. Dit werd steeds later.

    Wat je kan proberen is hem na de fles van 6 uur weer op bed te leggen. Dat werkte hier wel toen de ochtend fles uiteindelijk rond 6 uur zat. Dan sliep ze verder tot 8 / half 9. Uiteindelijk sliep ze zelf tot 8 uur / half 9 maar dan spreek ik over veel later.

    En anders is het niet anders,een baby is niet te sturen die volg je. Ik gaf haar vaak de fles om 6 uur terwijl mijn wekker pas om 7 uur ging. Ik ging dan nog wat doezelen. Maar ben dus heel lang mijn dag om 6 ur begonnen en zij niet ( zij sliep verder) ik kon dus niet.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  3. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hoe zwaar is hij? Ik ben meestal wel voor zoveel mogelijk laten regelen. Zeker bij mijn jongste werkte dat het beste, ook met flesvoeding..
    De regel die ik bij de oudste geleerd heb van het ziekenhuis was: Zoveel uren doorslapen als ze ponden zwaar zijn. Dus in jou geval zou bijv 22-7 slapen, 9 uur zijn. Dus minimaal 9 pond = 4,5 kg..
     
  4. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Ik zou het ook niet gaan rekken tot 23 uur als hij om 21 uur een fles wil. Hier werd de laatste fles steeds eerder en de eerste fles steeds later. Pas met 12 weken sliep hij hele nachten door.
    Wie weet slaapt hij over een paar weken, als jij weer gaat werken, ook vanzelf wel tot 7 uur. Ze regelen het zelf wanneer ze daar aan toe zijn.
     
  5. Doeline

    Doeline Actief lid

    23 okt 2016
    301
    39
    28
    Klein maand geleden toen we bij de cb waren woog hij bijna 5kilo. Hij slaapt heel snel weer door na zijn fles tussen 5&6 ochtend. Zoals vandaag heeft hij 150 om 17u gehad en nu geef ik hem dus ook zijn laatste fles om 21u. En dan doe ik hem lekker naar bed. Hij zit wel op 5 flessen vandaag maar wel allemaal van 150/5 en de laatste van 21u doe ik 180/6.
     
  6. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Dat is dan toch hartstikke prima.

    Mijn dochter heeft tot 9 maanden nog een late voeding gehad (want ze wilde de avondvoeding niet) en sliep dan tot 07:30/08:00. Toen die eraf ging was ze ook weer 's morgens om 06:00 wakker. Inmiddels is het alweer verschoven naar 07:00/07:30

    Volgens mij regelt je zoon het allemaal prima zelf.
     
  7. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Die van mij is 8 weken. Zou er voor tekenen als hij tot 6 uur sliep.. Ik mag er elke nacht nog om de 4 uur uit en dan zit ik minimaal een uur voor hij weer slaapt.
     
  8. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.983
    1.638
    113
    Mijn ervaring is dat wakker maken voor een late voeding bij ons nog nooit heeft geresulteerd in langer doorslapende kindjes. Ik zou het dus niet doen. Maar alle kindjes zijn anders natuurlijk.
     
  9. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Die van mij is 4 maanden en komt nog elke 3 uur
    En hij drinkt snachts een uur.
    Heel vermoeiend.

    Ts; lekker toch! Sommige kinderen slapen al vroeg door. Maar dat kan elk moment weer veranderen dus geniet er maar van.
     
    Imona vindt dit leuk.
  10. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Drinkt hij die 180/6 ook helemaal leeg?
    Die van mij krijgt ook 150/5. Weegt 5720. Maar heeft nog wel moeite om die helemaal leeg te krijgen..
     
  11. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Onze meid liet de late avondboeding als eerste vallen. Ze werd toen nog wel 1x om 3u wakker. Op advies van cb haar 1x wakker gemaakt om 23u. Ze kwam die nacht om 1u, 3u en 5u. Daarna haar lekker zelf laten regelen nu slaapt ze al tijden van ong 20u tot 6u en ze is bijna 5 maanden.
    Hier dus enorm goede ervaringen met zelf laten regelen, maar het is ook geluk hebben.
     
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Hier een tijdje stille stop gehanteerd, 19:00 fles in dr kamer en dan maar bed en kreeg ze slapend om 23:00-23:30 nog een flesje in dr kamer. Gezien de grote grijnzen was t een fantastische droom.

    Later ging ze buikslapen en moesten we wel wakker maken omdat ze een schone luier moest anders was in de ochtend alles nat, eenmaal goede luier (kruidvat 3) nog even die late flessen in stand gehouden maar in t weekend geprobeerd of ze zonder kon en dat ging prima, heel af en toe dat ze 's nachts toch nog een flesje wilde.
     
  13. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Je kindje is 7 weken
    Ik zou zeggen dat hoe het nu gaat al heel netjes is
     
  14. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Poeh ik kan alleen maar jaloers zijn haha. 7 weken oud en nu al zo lang slapen! Mijn jongste is 14 maanden en heeft nog nooit zo lang geslapen. En mn oudste sliep pas zo toen hij 2 was. Ik zou je baby lekker laten liggen. Ik ben alweer een jaar aan t werk en heb in dat jaar nog nooit langer dan 3 uur achter elkaar geslapen.
     
  15. Doeline

    Doeline Actief lid

    23 okt 2016
    301
    39
    28
    Die van mij weegt ook 5,6 de ene keer krijgt hij hem wel leeg en de andere keer niet. Doe jij dit ook alleen met de laatste fles? Hoe ziet jou dag er uit?
     
  16. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik bied hem 6x 150/5 aan. Hij drinkt hem gemiddeld 3x leeg en 3x laat hij 30 staan.
    Er zijn ook dagen dat hij ze allemaal leeg drinkt. Maar dan drinkt hij de dag er na minder.

    S nachts laat hij er 5 uur tussen meestal. Maar dan komt hij de keer er na na 2.5 of 3 uur. Maar laat hem overdag nooit langer dan 4.5 uur liggen.

    Vandaag consultatiebureau geweest. Hij weegt inmiddels 6100. Maar ze vinden dat hij goede hoeveelheid drinkt. Hij regelt het allemaal zelf wel. Als hij ze elke keer allemaal leeg drinkt en komt steeds eerder dan om de 4 uur ga ik weer 10 cc omhoog.
     
  17. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Als je je kleintje wakker moet maken voor de laatste fles of hij drinkt maar een beetje dan kun he hem laten liggen.
    Evt kun je de fles de je dan 'mist' weer opvangen overdag.
    Eerst ging de laatste fles eraf en ging hij om 21.00/21.30 naar bed en daarna wilde hij steeds eerder dus zijn we van 6x150/5 naar 5x180/6 gegaan.
    Op 180/6 zit hij nu nog steeds maar nu 3.5 fles ivm bijvoeding/afbouwen.
     

Deel Deze Pagina