baby onrustig in zijn bed, trappelen en maaien

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door renee85, 27 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renee85

    renee85 Actief lid

    7 apr 2012
    208
    1
    18
    Onze baby, 7mnden, was altijd al beetje ingewikkelde slaper. Ging heel goed laatste tijd. Maar net als je denkt dat je het door hebtm verandert altijd alles weer. Nu, als je hem savonds in bed legt, moe, begint hij zo te trappelen dat dekems los komen. Hij is moe, wrijft in ogen en lijkt te willen slapen, maar het lijkt wel of hij armen en benen maar niet stil krijgt. Hij stevig ik hem ook instop, alles steeds los. En zonder strakke dekens slaapt hij niet in, al zo vaak geprobeerd. Herkent iemand dit? Heb hem vanavond maar in armen in slaap laten vallen. Dan gaat het wel. Maar dat moet geen gewoonte worden. Tips? Adviezen? Afradertjes? Alles is welkom :) dank.
     
  2. tessa321

    tessa321 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    1.007
    157
    63
    Gelderland
    Het is volgens mij een fase, was hier ook heel erg. Toen legde we haar. Vast in een handdoek (armen erin en handdoek rond haar vouwen, extra nauw bij dr schouders) nu is het niet meer nodig :)
     
  3. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Slaapzak gebruiken?Je hebt winter en zomerversies en 4-seizoenen.

    Hier nooit problemen mee gehad gelukkig. Altijd een slaapzak gebruikt, eventueel in combinatie met pyama met lange mouwen.

    Op een gegeven moment gaan ze ook alle kanten op kruipen in bed en staan/zitten in bed, dus met vastleggen los je niks op.

    Finley ligt nu vaak met zijn hoofd op het voeteneind van zijn bed en dan is het ook handig als er geen deken in de weg ligt :p.

    EDIT: heeft hij het niet te warm dat hij daarom de dekens wegtrapt? Temeer omdat hij wel moe is, maar blijft maaien om alles (de warmte?) weg te krijgen.
    Nog een reden om je kindje niet lekker strak vast te leggen! Warmtebroei kan ook gevaarlijk zijn! Ze moeten hun warmte wel kwijt kunnen.
     
  4. Teske1987

    Teske1987 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hier ligt ZL in een slaapzakje (hele dunne) onder een warmteregulerende deken van bamboo. Kan ook niet zonder.

    Niet in stoppen is een leuk idee maar moet wel kunnen. Als ik zl niet instop gaat hii ook niet slapen. Het geeft hem rust om te kunnen gaan slapen. Wie weet wordt het monder als hij straks zn hele bedje door gaat, wie weet.
     
  5. Carino

    Carino Fanatiek lid

    2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Wat gebeurt er als je hem gewoon even zijn gang laat gaan?

    Mijn zoon blijft nooit liggen wanneer ik hem weg leg. Speelt en draait eerst nog even. Dan zit hij even in bed met zijn spenen te rommelen en gaat daarna weer liggen en gaat slapen.

    Baby's worden ouder en zeker vanaf 7 maanden gaan ze zelf ontdekken hoe ze in slaap vallen. Oude patronen van neerleggen en strak instoppen verdwijnen dan vaak want een kind kan en gaat steeds meer bewegen.

    Ik zou je wat meer richten op het zelf laten ontdekken hoe hij in slaap kan vallen in plaats van dat jullie hem moeten helpen. Daar heb je dan hierna weer profijt van.

    Het lukt vast niet ineens maar met wat liefdevolle begeleiding misschien wel. Misschien het proberen waard?
     
  6. Siertje2981

    Siertje2981 Fanatiek lid

    8 apr 2013
    3.456
    2
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hier ook een meisje die echt een lakentje nodig heeft. Op de opvang sliep ze super slecht (max 1,5 uur op een dag), zonder deken. Daar geprobeerd met lakentje en ze slaapt 4 uur op een dag!
    Hier ligt ze ook in een zomerslaapzakje zonder mouwen en alleen een katoenen lakentje over haar heen. Soms is ze nog zo druk, dat ze idd ondersteboven en achterstevoren in d'r bed ligt (nooit onder het laken!) terwijl ze super moe is. Ik leg haar dan weer terug, zonder woorden, geef haar d'r speen en een kusje en ga weer weg. Negen van de tien keer slaapt ze daarna rustig.
     
  7. Babbona

    Babbona Actief lid

    20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Hier ook goede ervaring met slaapzak. 1x met 28graden heb ik zonder gedaan maar vond haar idd dwars in haar bed, ze stampt en beweegt ook heel veel. En als ze met haar armen nog steeds zwaait terwijl ze wel heel moe is helpt het hier om even een minuutje haar armpjes vast te houden (en verstoppen achter ledikantje want als ze me ziet gaat ze lachen :p) totdat ze haar rust vind en dan shhhhh rustig de kamer uitlopen :D.
     
  8. Teske1987

    Teske1987 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hier kan ik nu wel weer zondet slaapzakje, maar niet zonder dekentje. Agh alle kindjes zijn anders. Zl gaat nu heerlijk op zn zij liggen slapen. Moet 's avonds wel nog 1x terug recht leggen. Maar goed, dat moeten sommigen met slaapzak ook.
     
  9. Sarax

    Sarax Bekend lid

    19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Denk een fase, mijn zoontje is ook die leeftijd en doet het ineens ook heel veel, en vooral het heel erg moe zijn en niet willen slapen :(
     

Deel Deze Pagina