Baby wil niet slapen in kinderwagen. Tips?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aicirtap, 20 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Even vragen of iemand nog tips/adviezen heeft.
    Ik zie allemaal zomerse foto’s voorbij komen met slapende baby’s in de kinderwagen of baby’s die rustig in de wagen liggen kijken als deze stilstaat.

    Mijn dochter wil niet slapen in de kinderwagen.
    Als je wandelt dan is ze wel rustig, valt beetje in slaap maar niet diep.
    Zodra je stil staat, moet wachten bij de kassa, etc. mopperen/huilen.
    Zodra ik drempel over ga in mijn huis, dan wordt ze wakker en gaat ze huilen.

    Ik heb al geprobeerd kap omhoog of omlaag, wel/geen dekentje en/of lakentje, op een donkere plek of lichte plek de wagen zetten.

    Ik wil morgen een paar uurtjes weg en ik ben bang dat er niet geslapen gaat worden. Ik neem de draagzak wel mee voor geval dat. Maar dat zit niet fijn en is warm.
    Overigens vindt ze de box ook 10x niks. Na 2x de muziekmobiel is het ook brullen.
    Het zou gewoon fijn zijn als box/wagen kon, dan kan ik haar met dit warme weer ook op een koelere plek in huis zetten.

    Ik heb geen idee wat het is .... :confused:o_O Iemand tips, ideeen oid?
     
  2. Lentebaby2018

    18 apr 2018
    65
    20
    8
    Mijn dochter is precies een weekje ouder en ik had bovenstaand bericht kunnen schrijven (ook het stukje over de box).
    Zolang ik loop is alles prima, maar bij stilstaan direct mopperen. Ze doet tijdens het wandelen mini dutjes als ik haar een speentje geef, anders ligt ze gerust de hele tijd wakker te kijken en bij stilstaan is het sowieso direct weer wakker én mopperen. Ik hoop dat het met de tijd wat beter gaat worden..
    In de draagdoek en draagzak slaapt ze veel beter, maar dat is nu echt te warm vind ik.

    Aan mij heb je dus niet zo heel veel, maar misschien fijn te weten dat je niet de enige bent en ondertussen lees ik mee voor tips!
     
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Hier was dat maar heel even.
    Na een aantal weken sliep hij goed in de kinderwagen en een paar maanden erna was hij alweer te alert en te nieuwsgierig om echt goed te slapen.
    Ik ben weleens jaloers als ik mensen zie met dreumesjes die lekker in de buggy slapen oid...
    Dat gebeurt hier niet...heel zelden een powernap in de auto, maar in de buggy? Echt niet! Hij blijft gewoon wakker tor de avond dan.
     
  4. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Onze oudste heeft nooit in de kinderwagen geslapen. Sommige kinderen vinden het gewoon niks. Als je de draagzak te warm vindt, zou je een dunne geweven doek kunnen proberen. En anders is het wat het is. Je kan ze niet dwingen.
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  5. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Mijn jongste heeft ook niet/zelden in een kinderwagen geslapen. Ook in de auto slaapt ze niet.
    Soms best lastig vond/vind ik het..
    Het scheelt dat ze nu ouder is (14 maand).
     
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Accepteren ben ik bang.
    Hier sliep dochter ook nooit in de kinderwagen als ik liep. Ook niet in de auto trouwens.
     
  7. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Had mijn dochter ook. Het ging wel beter met de maxicosi ipv de wagenbak, dan huilde ze tenminste niet maar keek rustig rond. En als ik er een doek overheen deed dan sliep ze soms ook nog wel.
    Maar ik moest wel blijven bewegen. In de rij bij de kassa kun je nog een klein stukje heen en weer bewegen met de wagen (na een tijdje betrap je jezelf erop dat je dit ook doet met het winkelwagentje als je je kind niet eens bij je hebt :)), maar als je echt thuiskomt dan is het afgelopen met de rust.
     
  8. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Mijn oudste sliep ook nooit ergens anders dan zijn bed. Op vakantie allemaal kindjes die op bedjes aan het zwembad aan het slapen waren maar wij zaten op het balkon van het appartement. Meneer ging echt niet slapen, veel te veel te zien!
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Heel flauw, als ze echt moe zijn tegen de zon inlopen, dan moeten ze de oogjes wel dichtdoen. Werkte hier fantastisch op ons nieuwsgierig aagje 'ben nog laaaaang niet moe maar al 14 uur wakker...'
     
    Niveah en Zohra vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina