Babybabbels Club; December 2016 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Regina88, 12 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Wie kletst er weer gezellig mee?

    Liefs!
     
  2. Ninge

    Ninge Bekend lid

    27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Goed idee Regina, gezellig. Ik ben ook benieuwd hoe het met iedereen gaat.
    Hoe gaat het bij jullie?
     
  3. imp

    imp Bekend lid

    16 nov 2012
    712
    22
    18
    NULL
    NULL
    Leuk!

    Hier gaat het goed! De borstvoeding loopt, op wat zere tepels na, goed. Ons meisje groeit prima en is erg tevreden. :)
     
  4. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Leuk en gezellig om contact te houden! Hier ook alles goed. Nog wel steeds veel spugen en maagzuur wat omhoog komt. Wat een wasjes gaan er hier doorheen, dat was met z'n tweeën wel anders haha!

    Volgens mij heeft hij ook wat 'last' van z'n 8 weken sprongetje, veel drinken, veel huilen en weinig slapen. Ben benieuwd hoelang dat aan zal houden.
     
  5. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Hallo iedereen! Leuk dat jullie weer mee kletsen!
    hoe is het met iedereen? Iedereen een leuke kraamweek gehad? Ook weel allemaal hersteld?
    En hoe is het met de baby's?

    Even een update ho het hier gaat:

    We zijn allemaal aardig gesetteld. Echt sprake van een ritme is er nog niet. De kleine man wordt op verschillende tijden wakker en wil ook niet altijd op dezelfde tijden een fles. Daardoor ziet elke dag er weer anders uit. Maar het is een makkelijk kindje en we kunnen hem altijd meenemen als we weggaan. Hij vind het prima. Slaapt heerlijk in de kinderwagen of in de draagdoek.

    Inmiddels drinkt hij al flesjes van 150 leeg en gaat richting de 180. Dat zijn nu zo'n 6 flessen. Hij zit namelijk in een sprongetje en is net terug van 7 flessen naar 6. Huilen deed hij ineens heel veel, maar dat bleek dus een sprong. Zovee huilen is niks voor hem en hij sliep ineens niet meer van 06.00 tot 13.00. En 's middags sliep hij ook niet veel.En toen de dag erna sliep hij ineens heel veel!
    Hij drinkt meer en die fles ging eraf. Duidelijk een sprongetje.
    Net als bij jou Mini25 Hoe gaat jouw mannetje er mee om?
    En dat wassen herken ik ook haha. Heeft je mannetje veel last van het spugen? Hier was het toch verborgen reflux, net als zn grote broer.
    Inmiddels hebben we speciale voeding voor kma en de medicijnen voor reflux doen echt zn werk goed.

    Hij groeit ook lekker. Ik heb al afscheid moeten nemen van maatje 50 en nu hangt de kast alweer vol met 62. De rompers draagt hij al. En dat voelt echt heel dubbel, het gaat zo snel!

    Grote en kleine broer knuffelen wat af hier.

    Hebben jullie al een goed ritme te pakken?
     
  6. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Net weer ongesteld geworden, balen!
    Vond dat nou net zo fijn om niet meer te hebben..:D
     
  7. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    @Regina wat een flesjes drinkt hij al weg dan! En ze zijn net zo oud, wat een verschil! Hier nog steeds op 120/4 zo'n 6 á 7 keer op een dag... Heb hem nu met z'n sprongetje 2x 150/5 aangeboden, maar dan spuugt hij meer of viel in slaap tijdens de fles haha... Ik ga donderdag naar het inloop spreekuur om hem een keer extra te wegen. Hier nog steeds maatje 56, en broekjes die klein vallen soms in maatje 62. Qua reflux inderdaad verborgen, maar hij geeft toch ook nog steeds veel voeding terug dus vandaar de vele extra wasjes. :)

    Fijn dat het tussen je zoontjes ook goed gaat! Ik dacht 2 weken geleden ongesteld te zijn geworden... Maar bleek toch nog wat vloeien van de bevalling te zijn. Zit op m'n menstruatie te wachten en heb er ook echt nog geen zin in!
     
  8. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Ja ze zijn idd precies even oud:D Leuk he

    hij drinkt ze ook lang niet allemaal helemaal leeg hoor. En Thomas spuugt ook nog wel eens. We zitten regelmatig onder.
    Jij zal dan ook snel voor de eerste prik moeten. Zie je er erg tegenop?
     
  9. Ninge

    Ninge Bekend lid

    27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Mijn zoontje had ook verborgen reflux, dat was echt een ellende. Ons meisje spuugt heeeeeel veel en ook vaak. Ze heeft ook vaak de hik en ook al een paar keer projectiel gespuugd. Het drinken gaat niet heel lekker. Mijn melkstroom kan ze niet goed aan. Ze laatveel los en hapt extreem veel lucht bij. Dus ook veel boeren. Ik moet gaat dus veel rechtop houden. Ze groeit wel goed. Ook al bijna 62! Het verbaast me dat ze geen echte last heeft van de reflux. In bed ligt ze vaak te gorgelen en pruttelen in haar spuug ;( ze geeft ook twee uur na een voeding nog lekkere dikke zure bende terug ;( dan wil ze wel vaak drinken, maarlijkt gelukkig geenpijn te hebben.
    Naast dit drink en spuug gedoe heeft ze erge ontstoken billetjes gehad. We zijn er weken zoet mee geweest, geen enkel zalfje hielp en het werd alleen maar erger. Ik eerder helemaalverdrietig en moedeloos van ;( eindelijk hebben we nog een goed protocolletje en gaat het beter...
    Verder is het een heerlijk grietje en ze slaapt heel. Veel!
    Hebben jullie de eerste lachjes ook al gehad? Hier zoooo schattig.

    Hier komen donderdag de eerste prikken. Twee toch? Of eerst 1?
     
  10. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Hier over twee weken de eerste prikjes gepland, we zijn er sinds dit weekend eindelijk uit dat we de kleine toch laten vaccineren.
     
  11. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Oh ninge, wat sneu zeg! Die billetjes en dat spugen...
    Hoop voor jullie dat het snel beter mag gaan.
    Leuk dat ze al lacht! Dat doet Onze zoon ook. En hij probeert je handen al te pakken en z'n bal. Echt schattig!

    Hij krijgt 2 prikjes de 23ste. Ben er echt zenuwachtig voor. De oudste is er eens goed ziek van geweest. Hoop dat het em bespaard blijft. Heb al wel vast paracetamol in huis.

    Mini; wat deed jou twijfelen wat de vaccinaties betreft dan?
    Wij dachten eerst namelijk aan opschorten, maar met zoon op de psz die om de haverklap ziek is leek ons dat toch niet handig
     
  12. Larissa100

    Larissa100 Actief lid

    7 dec 2015
    334
    73
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hi meiden! Ja ik klets ook gezellig mee! Hier volgende week de prikjes. Brr kijk er altijd tegenop. Verder gaat het eigenlijk best goed! Ik vond het echt wennen met 2 kleine kids en ml moest al snel weer werken, maar het gaat eigelijk prima en stiekem erg trots op mezelf.
    De periode van de bevalling tot nu kijk ik eigenlijk positief op terug. Borstvoeding liep in het begin helemaal niet, veel borstontstekingen kloven en pijn! Gelukkig gaat t nu beter in de zin dat ik veel kolf en af enaar toe aanleg. Kleine man doet 't superooster. Idd ook al richting de 62 *slik. Overdag is ie wel wat onrustig en wil veel bij mama zijn. Ik draag hem veel in de doek. ''s nachts gaat steeds beter! Al een ritme te pakken en slaapt nu al enen aantal dagen 5.5 uur achterelkaar.
    Hoe gaat het slapen bij jullie? En hebben jullie ook nog zo last van hormonen?
     
  13. Pippins

    Pippins Actief lid

    6 mrt 2016
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames, leuk om de updates te lezen! Hier alles goed! De kleine dame groeit als kool. Zit al een paar weken in maat 62. Ninge zeer herkenbaar verhaal. Ook hier reflux door een teveel aan melk. Hierdoor idd veel lucht, krampjes, onrustig drinken en projectiel braken. Mn zoontje had daar ook last van. Achteraf misschien ook door een teveel aan melk. Zij drinkt nu nog 8 voedingen per dag! Superveel echt. Maar ja. Ik ga het ook niet lopen rekken. Ze spuugt nu iig minder hierdoor (plus ik geef maar 1 borst per keer).

    Verder ben ik inmiddels gewend aan 2 moppies. Een stuk minder een cultuur shock dan bij nr 1 hihi. Wel vergt het nog meer organisatie vermogen.

    Overdag slaapt ze alleen op schoot, in de auto of in de wagen (tot je stil staat...) hopelijk wordt dat straks makkelijker als ik weer moet werken. S nachts gaat dat gelukkig wel goed! Nu nog de nachtvoedingen eraf :|
     
  14. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Hi meiden,

    Hier alles een stuk beter na gebruik van de medicijnen voor de verborgen reflux (Nexium) i.c.m. inbakeren. Slaapt sinds vorige week door van 23.00-07.00 en zit op zo'n 5 a 6 flessen 150/5. Vandaag z'n vaccinaties gehad, heb hem nog nooit zo hard horen huilen. Wat zielig zeg! :( Mag hem nu ook niet inbakeren, ben benieuwd hoe hij het doet vannacht en of hij koorts krijgt.

    Zit jullie verlof er nu ook al (bijna) op? Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en besloten tijdelijk te stoppen met werken om te kunnen genieten van de kleine... Geen lange dagen meer van huis voor deze moeder, wie had dat gedacht. Ik ga de aankomende maanden rustig op zoek naar een baan voor 2 a 3 dagen per week hier in de buurt en om niet helemaal te vervreemden van de buitenwereld tot die tijd vrijwilligerswerk doen.

    Hoop dat alles goed met jullie en de kleintjes gaat?!
     
  15. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Hi allemaal

    Ik heb een praktisch vraagje.. Hoe doen jullie dat als jullie (eventjes) uit huis weg gaan. Als ik weg ga, verschoon ik F, geef hem de fles, kroel en speel nog wat en doe hem dan in de kinderwagen/maxi cosi als ik direct weg moet. Er zijn twee dingen waar ik tegenaan loop...

    1. Als ik niet direct weg hoef na zijn fles/kroelen en ik leg hem op bed, dan moet ik hem dus wakker gaan maken als we weg moeten? Waardoor hij misschien denkt dat hij weer de fles krijgt en gaat huilen. Hoe doen jullie dat?

    En 2 waar ik tegenaan loop... Als ik wel direct weg moet, maar nog ruim voor z'n voeding terug ben, dan kan ik hem niet in de maxi cosi of kinderwagen laten liggen met jas e.d. aan... Dat is te warm denk ik. Maar als ik hem eruit haal, wordt hij ook weer wakker en huilt dan tot z'n volgende voeding.

    Hoe doen jullie dit? :D
     
  16. Pippins

    Pippins Actief lid

    6 mrt 2016
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ehhh. Nou wij hebben niet zo'n strikt ritme overdag. Ze drinkt nog 8x per dag (overdag om de 2/2,5u) en slaapt max 3 uur (over de gehele dag). Dus ik geef haar de borst wanneer ze honger heeft, of dat nou na of voor een slaapje is. En met een oudere broer die ook aandacht wil heeft zij soms gewoon even pech en gaat ze mee in ons ritme. Maar goed, daar heb je dus weinig aan hahaha.

    Ons meisje slaapt (net als haar broer toen) overdag niet vrijwillig in dr bed. Wel op schoot of al rijdend met de kinderwagen. Dus als jouw moppie dat wel doet heel relaxed! Daar hoop ik uiteindelijk ook op.

    Wat betreft het thuiskomen. Gewoon dekentj/jasje open leggen of je kindje in de gang laten waar het koeler is etc. En als ie wakker wordt tja dan wordt ie wakker.... ik zou dan gewoon met hem knuffelen en van hem genieten! En als je denkt dat hij honger heeft gewoon geven joh. Wij hebben ook niet op exact dezelfde tijd honger elke dag. Dus je doet niks verkeerds dan!
     
  17. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    849
    365
    63
    Wat leuk, een topic met decemberbaby's! Ik klets ook graag mee ;)

    Hier gaat het goed met de kleine meid. Een heerlijk poppetje! Bv was de eerste weken echt flink doorbijten (kloven, teveel afvallen...), maar loopt nu goed. Ze is nu wel weinig aangekomen laatste maand, maar ga eens kijken wat ik daaraan kan doen.
    Ze zit al in maatje 62 en vandaag zelfs een jurkje in 68 aan. Ze heeft heel lange benen ;)
    H is verder een rustige, vrolijke baby. Echt genieten, zeker na de eerste 2 mnd vind ik het makkelijker en leuker worden: zelf weer hersteld, iets meer tijd tussen de voedingen en steeds meer contact met je baby.

    Volgende week weer werken. Ben heel benieuwd hoe dat gaat met kolven enz. En hoeveel melk moet ik straks meegeven?? Hoe doen jullie dat?
     
  18. Ninge

    Ninge Bekend lid

    27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Hey Roanna,

    Ik ben ook net zelf weer begonnen met werken. Valt me best zwaar :(
    Ik kolf 3 keer. Om 10 uur, 13 uur en 16 uur, maar ik werk nu nog halve dagen dus kolf vaak 1 keer thuis of geef de borst afhankelijk van waar dochter is.
    Ik vind het ook lastig te bepalen hoeveel ze moet drinken. Lactatiekundige zei 800 cc gedeeld door het aantal voedingen. Dus dat zou ongeveer 135 zijn omdat ik 6 voedingen geef. Maar volgens mij drinkt ze nog wel meer, ik kolf namelijk, m.n. S ochtends een stuk meer. Ik geef dus 3 bakjes met borstvoeding en hiervan zit in de ochtendvoeding wat meer.
    Heb je al gekolfd? Als je er moeite mee hebt op het werk is er een oxytocine neusspray die helpt een toeschietreflex te krijgen. Een vriendin van mij gebruikte dit naar tevredenheid.
    Ik heb wel een vrij dikke baby :). Ze drinkt soms ook teveel en dan komt het er met een grote golf weer uit...
    Heel veel succes met werken!

    Wij gaan dinsdag tongriempje toch laten klieven. Ze drinkt nog steeds zoo onrustig en kan de melkstroom niet goed reguleren, lactiekundige denkt dat het toch een goed idee is. Mogelijk moet het lipbandje ook. We moeten hier 2 uur heen en 2 uur terug voor rijden, want deze tandarts klieft met behulp van een laser en daar voelen we ons prettiger bij... Iemand hier ervaring mee?
     
  19. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Hi allemaal,

    Onze klein vent is ineens super erg aan het kwijlen, belletjes blazen en op zijn handjes/speeltjes 'bijten'. Zou het kunnen dat hij al wat jeuk heeft in z'n mond? Ik begreep dat tandjes rond de 5-6 maanden al door kunnen komen... Zijn dot soort dingen al voorbereidingen daar op?
     
  20. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    849
    365
    63
    hallo!
    Ik was even kwijt waar dit stond, maar heb het weer gevonden :)

    Mini, mijn meisje doet dat ook sinds twee weken. Op het bureau zeiden ze dat het nog een hele poos kan duren voor er echt tandjes komen, maar dat je baby nog moet leren om kwijl weg te slikken. 't mag van mij ook nog wel even duren, anders mag je ook al tandenpoetsen :) Mijn zoontje had zijn eerste tandje met 5 mnd.

    Ninge hoe is het klieven gegaan? Had ze er nog last van? En merk je verschil in drinkgedrag?
    Dank je voor je tips! ik heb maar gewoon wat meegegeven, ook wat voor in de vriezer. Ik kolf nu twee keer per dag, maar heb ook nog geen lange dagen gehad.Als ik op mn werk ben, vind ik het erg leuk, maar de organisatie er omheen iets minder...

    Hebben jullie nog tips hoe je bv poepvlekken uit roze rompertjes krijgt?
     

Deel Deze Pagina