Babykleding apart wassen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door onzewonders, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

    onzewonders Fanatiek lid

    15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik heb eens van iemand gehoord dat je alle babykleding apart moet wassen. Daarnaast geen wasverzachter gebruiken.

    Nu heb ik dus de was aanstaan voor 1 pakje! ;) Het is donkerder van kleur en kan daarom niet bij de witte pakjes. Ik vind het niet erg hoor, dat de was voor onze kleine een keertje extra draait. Maar ik ben wel ontzettend benieuwd of dat nu echt nodig is.

    Wat vinden jullie? Babykleertjes altijd apart wassen? Of mee met onze was en geen wasverzachter gebruiken?

    Als wasmiddel gebruik ik trouwens Ariel Sensitive.
     
  2. Puck1978

    Puck1978 Actief lid

    19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Gewoon bij onze eigen kleding zonder wasverzachter
     
  3. Gism0w

    Gism0w Bekend lid

    15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    1ste keer wassen heb ik de licht was apart gewassen en de donkere kleertjes gewoon bij onze kleding. Als wasverzachter gebruik ik een klein scheutje natuurazijn. Blijft de kleur mooi zitten en is goed voor de machine. Als wasmiddel gebruik ik witte reus wegens allergische reactie op mijn kleren.
     
  4. Koon

    Koon Niet meer actief

    Ik was de kleding van de kleine man gelijk met onze kleding en dan zonder wasverzachter.
    Ik gebruik normaal wasmiddel van Robijn.
    Als hij er op gereageerd had, dan was ik gelijk ander wasmiddel gaan halen maar ik vind het zo wel zo praktisch.
    Een wasmachine aanzetten voor 1 babypakje gaat mij te ver, dan zou ik hem bij de witte was gooien. (mits je zeker weet dat het niet afgeeft)
     
  5. onzewonders

    onzewonders Fanatiek lid

    15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Zo ga ik het ook maar doen. Straks heb je natuurlijk meer kleertjes, dus dan zal de was ook voller zitten.

    Bedankt voor jullie reacties!
     
  6. onzewonders

    onzewonders Fanatiek lid

    15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Mij eerlijk gezegd ook... Dus volgende keer lekker bij de rest!:)
     
  7. Gism0w

    Gism0w Bekend lid

    15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    De knal gekleurde kleertjes/textiel laat ik altijd eerst even een nachtje in een emmer staan met water en natuurazijn. Als het dan toch afgeeft heb je tenminste niet de rest van de was roze of blauw :p
     
  8. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De hele nieuwe babykleertjes heb ik de eerste keer op de hand gewassen en eerst met wat azijn laten staan. In een later stadium gingen de kleertjes gewoon mee met onze eigen was.
     
  9. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    de eerste keer wassen van de kleertjes apart en zonder verzachter.

    eigenlijk daarna nooit meer apart... gewoon alle baby/kinderkleertjes samen (die gaan altijd samen en niet mee met andere wassen) maar wel lekker met wasverzacher. Als baby hebben ze daar nooit last van gehad.
     
  10. Kiewie

    Kiewie Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ik heb alles apart gewassen de eerste keer, met neutral wasmiddel en zonder wasverzachter. Van de kleuren waar ik maar een paar stuks had, heb ik op een heel kort programma gewassen.. Vanaf nu doe ik dat bij onze eigen was met Neutral wassen. Als de Neutal op os, ga ik ons eigen wasmiddel gebruiken. En wat meer was bij elkaar wassen, niet meer zo veel sorteren
     
  11. nathalie2012

    nathalie2012 Fanatiek lid

    5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    1 pakje kan je beter op de hand wassen, zou ik doen tenminste.
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Nee, heb ik nooit gedaan. Gewoon met de rest van de was mee. Ik gebruik overigens zelf ook niet altijd wasverzachter. In het begin gebruikte ik nog wel eens zo'n hypoallergene wasverzachter, aangezien mijn kindjes wel een gevoelig huidje hebben, maar daarna ook onze wasverzachter gewoon weer gaan gebruiken.
    Kleren die ik voor het eerst was, doe ik altijd met zo'n colorcatcherdoekje in de was bij de rest of van tevoren in de azijn zetten. Overigens kun je i.p.v. wasverzachter ook een klein scheutje azijn gebruiken, ruik je niets meer van als het uit de was komt.
     
  13. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nee joh, niet nodig om apart te wassen, zeker niet voor 1 pakje ( Die doe je dan toch even op de hand? Al die liters water! ) Gewoon geen wasverzachter en geen heel scherp wasmiddel ( Bv Lenor zou ik zo'n uk echt niet aandoen! )
     
  14. Stefanie78

    Stefanie78 Fanatiek lid

    7 jul 2010
    3.744
    0
    36
    Friesland
    Ik was al ruim anderhalf jaar apart maar heb ook maar 2 wassen wit/heel licht roze en bont/donker dus ik was alleen met volle machines. Ik gebruik voor mijn dochter inmiddels gewoon wasmiddel maar nog steeds azijn en bij ons robijn wasverzachter. Voor de babywasjes heb ik neutral gebruikt maar als hij tegen ons normale wasmiddel kan hou ik dara weer mee op. 1 pakje zou ik op de hand doen.
     
  15. onzewonders

    onzewonders Fanatiek lid

    15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik heb nu ook alles bij elkaar gedaan. Ik vond het al zo apart.... Een vriendin van mij wast dus werkelijk alles apart, nu zelfs nog. De kleine is al 15 maanden!
    Ik ga daar niet aan beginnen hoor, dat gefiemel.

    Tahnks ladies! De rest van de kleertjes zit mooi bij de andere was!:D
     
  16. frommel

    frommel Fanatiek lid

    26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Waarom zou je geen wasverzachter mogen gebruiken?

    Ik heb een wit wasje apart gedaan, maar de gekleurde pakjes wel gewoon samen met dochters kleren. Wel gebruiken wij sowieso alleen producten van neutral (dus wasmiddel en wasverzachter) omdat ikzelf heel allergisch reageer op andere wasmiddelen. Mag je van neutral de wasverzachter wel gebruiken?
     
  17. KiRaSeSe

    KiRaSeSe Fanatiek lid

    10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Ik was wel gewoon appart... met neutral wasmiddel en scheutje wasverzachter van neutral...

    Ik was 1x per week de beebjes kleren gemiddeld...
    Heb zooooveel, dus kom niet tekort :D

    De delicate dingen doe ik in wasnetje...
    Ook de sokjes in netje, want anders ben ik ze vast kwijt hahaha

    Maar heb veel kleur en veel wit, dus is beide wasjes evenveel en is gewoon middelmatige wasmachine vol.

    Gaat niet in droger btw...
     
  18. tresje

    tresje Fanatiek lid

    13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik was t gewoon mee met de rest. zonder wasverzachter in het begin. na een paar weken wel wasverzachter gaan gebruiken. ik heb ook een gevoelige huid, dus waar ik niet tegen kan gebruik ik natuurlijk niet( oa. dreft)
    ik merk t wel als ze er niet tegen kan. dan gebruik ik t gewoon niet meer.
     
  19. Stefanie78

    Stefanie78 Fanatiek lid

    7 jul 2010
    3.744
    0
    36
    Friesland

    je mag wel wasverzachter gebruiken hoor, ik had mijn eerste babywassen ook allemaal met wasverzachter gedaan, de sensitive van robijn. Elise kon er prima tegen maar ik rook na de geboorte alleen maar wasverzachter ipv mijn dochter :) dus alles opnieuw en sindsdien aan de azijn, goedkoper, beter voor de kleur en werkt net zo goed.
     
  20. adi

    adi Niet meer actief

    Ik was de was van kinderen nog steeds apart (3,5 jaar), het komt inmiddels weleens voor dat ik een shirt van mij bij hun was voeg (bijv als ik rood was, en in onze wasmand ligt maar 1 rode shirt).

    Maar in basis worden kinderkleren/ lakens/ handdoeken enz apart gewassen, op fijne was, geen wasverzachter en extra spoelen.
     

Deel Deze Pagina