Badcape-omslagdoek-wikkeldeken-wrapper??? Help!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sunnybaby, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnybaby

    sunnybaby Bekend lid

    19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik kom even niet meer uit de namen van alle verschillende producten. Ik dacht dat een badcape een badstoffen doek met muts was die je gebruikt als ze uit bad komen. Maar toen ik van de week in een winkel naar een wikkeldeken vroeg (waarvan ik dacht dat je die over kleertjes heen gebruikt, binnen e/o buiten), kwam de verkoopster met badcapes aanzetten. Toen ik probeerde uit te leggen wat ik bedoelde had ze alleen de lodger shelter. Is dat net zoiets als deze wikkeldeken van Snoozebaby http://www.villa-vrolijk.nl/verzorgen/omslagdoeken/wikkeldeken-delftsblauw-snoozebaby.html? Of is dat weer iets anders?

    Wat ik vooral graag wil weten is:
    - Waar gebruik je de verschillende dekens/doeken/... voor?
    - Op welke leeftijd?
    - Wat is echt handig en wat overbodig?
    - En wat zijn fijne doeken/dekens/... (welke merken of types)?

    Ik verwacht een zomerbaby en ben bang dat ik straks met allemaal warme dekens etc. zit die hij nooit om heeft.
     
  2. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Is hetzelfde principe.

    Je kan een wikkeldeken gebruiken maar ook gewoon een badcape als ze zo klein zijn.
    Ik heb geen wikkeldeken gekocht omdat ik ze echt veel te duur vind.
    We hebben in Italie een badcape gekocht en daar haar naam op laten zetten en die gebruiken we als ze zich nog niet goed warm kan houden.

    Oh enne ik ben in augustus uitgerekend dus als het straks 35 graden is dan gebruik ik dat dure ding misschien niet eens.
     
  3. Doekie

    Doekie Lid

    29 jun 2009
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon een badcape gebruiken, dat kan prima hoor. Ik zou zeker zo voor de zomer niet direct fleecedingen ofzo aan gaan schaffen.
    Overigens hebben ze van lodger ook katoenen varianten, misschien is dat wat? Het is ook maar net wat je eraan uit wilt geven.
    Koop je een badcape van de prenatal ben je een stuk voordeliger uit dan wanneer je iets van lodger koopt.

    Wij hebben een voetenzak voor de wagen van lodger (bunker), het is wel een heel fijn ding! Maar die gebruik je in de zit-inzet, dus nog niet voor babytjes.
     
  4. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik gebruikte de badcape (dus die met dat mutsje) in het begin als Jitte op schoot zat omdat het niet echt warm was toen. Nu gebruik ik ze als ze in bad gaat, deze legik op het aankleedkussen en dan wikkel ik hem dicht zodat het ergste nat er alvast af is. De rest droog ik dan met een hydrofiel.

    Mijn schoonmoeder heeft een soort van wikkeldeken/wrap van t-shirt stof gemaakt voor in de maxicosi... (volgens mij goed afgekeken van een lodger) Erg handig! Deze blijft gewoon in de cosi zitten, als het koud is doe ik hem dicht en als het warm is leg ik haar er boven op zodat het niet zo zweet... Het is al warm zat in de cosi...
     
  5. sunnybaby

    sunnybaby Bekend lid

    19 jan 2009
    599
    0
    0
    Oh ja, over een mc gesproken: wat is nou precies een voetenzak en waar gebruik je dat voor? En begrijp ik goed dat je sommige wikkeldekens/wrappers ook als voetenzak kan gebruiken?
     
  6. Lynn77

    Lynn77 VIP lid

    29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    voetenzak is echt handig als je een herfst/winter bevalling hebt, want in de zomer is dat ding echt te warm.
    Een lodger shelter kun je ipv een voetenzak in de maxi cosi gebruiken, net als een lodger bunker (maar daar is je kindje de eerste weken nog wel te groot voor) en net als een babynomade of zo-één van snoozebaby, die kun je allemaal in de maxi cosi gebruiken, dus als je een wikkeldeken zoekt die je ook in de maxi cosi kunt gebruiken zou ik voor zo'n babynomade gaan.
    Ikzelf beval in nov. dus heb voor voetenzak maxi cosi gekozen en aparte wikkeldoek voor binnenshuis/in de wandelwagen bak (lodger wrapper)
     
  7. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je kunt een wrapper/wikkeldeken ook heel goed als voetenzak gebruiken. Je moet er alleen even opletten dat de schouderbandjes goed passen dan. Ik heb mijn schoonmoeder 2 knoopsgaten in mijn wikkeldeken laten maken waar de bandjes door kunnen... Anders zat de deken zo opgefrommeld bij de schouders. Ik zal eens een foto maken om te laten zien wat ik bedoel...

    Ik heb bij mijn cosi wel een voetenzak maar dat is echt een dikke winterzak met borg aan de binnenkant.
     
  8. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier een foto van mijn wikkeldeken... :D
     
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    @Bluesky, leuke wikkeldeken!

    Haha, het is inderdaad wel even wazig al die babyspullen en de verschillen er tussen.
    Wij gebruikten de badcape soms als wikkeldeken, of als dekentje in de wandelwagen. En badcapes voor uit bad, zitten ze lekker warm ingepakt en op de commode de rest afdrogen met een hydrofielluier.
    We hadden bij onze dochter zo'n wikkeldeken van fleece van Prenatal eigen merk voor 10 Euro. Die kan ook in de maxicosi, maar 's winters droop het zweet nog van haar af binnen 10 minuten, dus dat was geen succes. Toen hebben we voor in de maxicosi een Wallaboovoetenzak gekocht en dat was een ideaal ding, veel gebruikt.
    Voor deze baby heb ik de katoenen Lodger Wrapper gekocht, ook een wikkeldeken, met klittenband enzo. Deze was 20 Euro, omdat ze nu weer nieuwe printjes hebben en het dus een verouderd model was.
     
  10. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Hoihoi, wij hebben een babynomade gekocht voor in de maxicosi, en we hebben wat vestjes in huis, mocht het erg warm zijn en de babynomade blijkt niet handig, kunnen we een vestje aandoen.
     
  11. Inkiewinkie

    Inkiewinkie Actief lid

    5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik verwacht een herstbaby dus ik heb een dikke lodger-wrapper gekocht. Lijkt me wel zo warm voor in de kinderwagen. En nog goed bruikbaar als speelkleedje daarna denk ik..
    Voor de mc heb ik een voetenzak (zat er gewoon bij).
    Verder heb ik een los dun fleece dekentje dat straks in de luiertas gaat "voor het geval dat" en een paar badcapes voor alle andere inwikkelmomenten.
     
  12. Dwezelin26

    Dwezelin26 Actief lid

    20 nov 2008
    308
    0
    0
    Hier dezelfde vraag. Weet iemand of de wikkelcape van Koeka een voetenzakje eraan heeft? Ik vraag me steeds af of een gewone cape handig is in de maxi cosi. Dan krijgen ze toch koude voeten?
     
  13. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.007
    899
    113
    die van snoozebaby heb ik (gekregen van lieve forummeisjes), die van jouw voorbeeld. Hij is echt super fijn! Heeeeel zacht. Ik gebruik hem nu als we 's avonds nog eventjes buiten zitten. Er zitten handige gaten in, waardoor je hem makkelijk in de maxi cosi kunt gebruiken!
    Echt een super ding vind ik het!
     
  14. Lynn77

    Lynn77 VIP lid

    29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    die van koeka heeft geen voetenzakje

    van koeka heb je wel aparte voetenzakken, kijk maar:

    Koeka, Be Baby en Beaba: De Trappelzak Babywinkel
     
  15. Dwezelin26

    Dwezelin26 Actief lid

    20 nov 2008
    308
    0
    0
    Ik heb misschien nog een tip die je niet zo snel vindt: als je googled op babywrapper ISI kun je naar de site van Humpie Dumpie of zo (is de goedkoopste met verzendkosten).

    Het gaat om een wrapper, lijkt op babynomade met voetenzak, dun voor de zomer en heeft drukknoopjes om te sluiten. Kost € 16,95. Kan ook in Maxi Cosi en zo alleen geen gaatjes erin voor de veiligheidsriempjes in maxi cosi maar.... als je je kindje een jasje aan doet doe je die ook niet dóór het jasje maar maak je je kindje met jasje aan vast. Dat moet je met deze doek ook doen.

    Maybe...
     
  16. Miffy77

    Miffy77 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik zweer bij de wafel-wikkelcape van Koeka! Lekker groot formaat doek, fijne stof (niet zo broeierig), en er zit in opening in voor de gordel van de maxicosi. Geen voetenzakje, maar de cape is zo ruim dat je makkelijk de onderste punt naar boven kunt klappen zeg maar, zodat de voetjes ook goed ingepakt zitten en blijven.
     
  17. Sarah84

    Sarah84 VIP lid

    21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn is in juni geboren en heeft nu ook al een paar erg warme weken gehad...maar toch hebben wij de lodger wrapper al vaak gebruikt! Wat Marloes al zegt...'s avonds buiten bijvoorbeeld...
    Wijhebben ook een lodger bubbler (badcape) die is ook erg fijn!
    En nog wat gewone badstoffen capes...die gebruik ik ook vaak...idd zodat het ergste nat eraf is...
    Ik heb ook een badcape van t-shirt stof (iets dikker) maar die hebben we in het begin gebruikt als wikkeldoek...toen hij zo erg klein was...de lodger hadden we toen ook nog niet...maar die was denk ik voor binnen dan toch te warm..
     
  18. Dwezelin26

    Dwezelin26 Actief lid

    20 nov 2008
    308
    0
    0
    @Miffy77:

    Die worden in één maat verkocht toch? En niet eens zó duur geloof ik. Hmm, goede tip ook. Heb net dus die babywrapper van ISI besteld (van badstof, soort badcape maar dan moet voeten). Maar misschien dat ik die Koeka doek er nog eens bij doe dan :D
     
  19. Miffy77

    Miffy77 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Is inderdaad één maat. Ze kosten rond de 30 euro, dat vind ik wel meevallen voor het plezier wat ik er nu al van heb. Ik gebruik het ding constant, baal echt als 'ie in de was is en ik een andere cape moet gebruiken! Zit er zelfs over te denken om dus maar een tweede aan te schaffen in een ander kleurtje. Ik zou dus zeggen: doen 8) (het lijkt af en toe wel of ik in het Koeka-promotieteam zit haha... ik vind het gewoon geweldig spul!)
     
  20. Lynn77

    Lynn77 VIP lid

    29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Haha nou hier ook fan van alles van koeka, de kwaliteit is gewoon zo mooi!!! Ik ga er ook twee aanschaffen, ik moet sowieso altijd overal liefst twee van hebben, kan er niet tegen als iets in de was zit.

    Ik heb twee boxkleden van koeka, voor ledikant twee dekens en voor wieg twee dekens, en ook de lakentjes. Dan heb ik ook nog die speendoekjes, echt zo schattig! en als mijn kindje een meisje blijkt te zijn dan hebben ze ook van die schattige wikkelpakjes...ja hier ook promotieteam van koeka hoor!

    Ik had 2 wikkelcapes/badcapes van de 'pure' lijn van prenatal, ik dacht dat het wel mooi zacht spul zou zijn, maar na wassen is de vorm er een beetje uit, gaat een beetje lubberen, baal er zo van! Dus waars. dat ik straks alleen die van koeka ga gebruiken en die van prenatal alleen voor na het badje.
     

Deel Deze Pagina