Bah.. Ontstekingspus in melk

Discussie in 'Voeding' gestart door Shades, 20 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shades

    Shades Actief lid

    25 dec 2016
    202
    9
    18
    Dag dames,
    Ik heb iets smerigs gelezen over melk, namelijk dat er pus in zit van ontstekingen in de uiers van de koeien. Ik zal wel onder een steen hebben geleefd mijn hele leven maar ik lees dit dus nu pas. En nu wil ik eigenlijk dat mijn zoontje het niet meer drinkt.. ik las dat het ook in kaas, yoghurt en andere zuivelproducten zit. Nu ben ik daar niet zo in thuis maar kan ik eea gewoon schrappen uit zijn voeding? Waarmee kan ik het vervangen zodat hij wel alles binnen krijgt wat hij nodig heeft?
    Voor het slapen gaan drinkt mijn zoontje graag een flesje warme melk, zijn hier goede alternatieven voor?
    Bedankt voor het meedenken!
     
  2. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Volgens mij wordt koemelk gepasteuriseerd, dus zou me niet zo druk maken om die pus.
     
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Je leest het inderdaad op vele vegan sites.
    Of er een kern van waarheid in zit weet ik niet...
    Ben je echt tegen koemelk dan zou je soja kunnen proberen, maar daar zit niet alles in wat ook in zuivel zit.
    Je kunt een hoop opvangen met zaden, noten en peulvruchten en zo dus zo natuurlijk mogelijk gaan leven....maar ik persoonlijk geloof er niet zo in om een kind in de groei dingen te onthouden op basis van een artikel.
    Wel kun je misschien informatie inwinnen bij een diëtist. Vaak kunnen zij je precies uitleggen hoe je een product kunt vervangen voor iets anders.
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Een koe met ontstoken uiers word niet gemolken.
    Ik denk dus dat dit een broodje aap verhaal is.
     
    Nath91 vindt dit leuk.
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    In verse melk zitten bacterien natuurlijk, maar melk dat in pakken zit in de supermarkt is verhit geweest en daar hoef je je echt niet druk over te maken.
     
  6. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Een koe met uierontsteking wordt wel gemolken, anders wordt de ontsteking nog erger, net als bij borstontsteking als je borstvoeding geeft, moet dat gewoon door. Maar die melk mag niet in de melktank. De koe krijgt dan ook vaak antibiotica en daardoor mag de melk ook niet voor humane consumptie. Daar wordt op gecontroleerd, het celgetal van de melk mag niet boven een bepaalde waarde, dat duidt op ontsteking. Er kunnen misschien in hele kleine hoeveelheden pus in zitten in die zin dat een koe net ontsteking begint te krijgen en de boer het nog niet opmerkt. Maar dat is dan in zeer kleine hoeveelheden, zeer verdund en door het pasteuriseren volledig onschadelijk.
    Maar als je zo gaat denken kan je eigenlijk niks (bewerkts uit de winkel) meer eten, want in de ketchup zit allicht ook een rotte tomaat of een rot ei in de koekjes of een gemalen rups tussen de rode kool...
     
    Be Happy, Jessi79, nazli21 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Nath91

    Nath91 Bekend lid

    2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Wordt wel gemolken maar die melk komt niet in de silo.
     

Deel Deze Pagina