Bakfiets voor 2 kindjes

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Ukkie1, 16 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Ideaal met 2 kleintjes of overschat? Zwaar of valt t mee? Tips en tricks??
     
  2. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Ik heb 1 kleine meid van 4 jaar en we wonen echt hartje binnenstad. Ik vind het ideaal.
    Kies wel een met ondersteuning
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  3. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Van mij mogen ze allemaal op de brandstapel :| Lompe dingen, vet onhandig met inhalen.

    Mocht je het nou toch doen zou ik bij een fietsenwinkel een testrit maken want de twee kennissen die ik heb met bakfiets zweren allebei bij iets anders (de een bij haar twee wieler en de ander bij drie wielen dus) wel allebei elektrisch.
     
    Ysabella, Popidepi en Ukkie1 vinden dit leuk.
  4. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.839
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zou zeggen: proberen! Ik heb een 3wieler met trapondersteuning. Een 2wieler lijkt mij minder stabiel en lastig met opstappen. Maar dat is voor iedereen persoonlijk. Ik zou wel gaan voor een elektrische. Een "gewone" trapt toch aanzienlijk zwaarder. Ik doe er zelfs de grote boodschappen mee, ideaal!
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  5. Manque

    Manque Niet meer actief

    Is wel leuk, maar dan wel een tweewieler of een driewieler waar de bak niet op de as zit. Anders hang je constant scheef op je zadel, want de weg loopt aan de zijkanten vaak schuin af. Ik heb ooit de fout gemaakt om zo'n driewieler met vaste bak te kopen, echt heel vervelend om zo scheef te zitten. Nu heb ik een fietskar die je achter de fiets hangt. Die vind ik nog handiger, want ik kan hem afkoppelen en als buggy gebruiken en er zit een enorme tas op de achterkant, dus dé oplossing voor het boodschappen doen.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  6. Livia75

    Livia75 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ideaal!
    Veel gefietst met de jongste nog in maxi cosi op bakfiets geklikt. Het is heerlijk om lekker buiten te bewegen en te fietsen ipv met d auto elke x. Makkelijk naar het strand en binnenstad (zonder parkeerkosten!)
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  7. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb er ook 1 (2 kinderen) maar wel elektrisch. Ondanks dat ik hem niet vaak gebruik vind ik hem wel erg fijn.
     
  8. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Ik gebruik hem ook voor de grote boodschappen. 5/6 tassen passen er makkelijk in. Ook een driewieler, een tweewieler vond ik te lang. Bij ons heb je van die onoverzichtelijke straatjes, waar ze met de auto keihard rijden. Overigens met mijn bakfiets wel veel bekijk vd toeristen. We hebben een zonnekap er standaard op zitten. Zelf gemaakte kussens. En ik vind het een voordeel, bij slecht weer: zit zij droog! En met koude wind: heeft zij geen last icm Regenkap. We wonen in Zeeland en straks vd zomer fiets ik zo naar het strand met alle toebehoren.
     
  9. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Mijn man gebruikt de Babboe big (niet elektrisch), voor mij te zwaar. Hij rijdt er vooral mee naar supermarkt, speeltuin en af en toe wat verder naar de stad enz.

    Zelf ook geen fan van slome bakfietsrijders die in de weg zitten, vooral hier in de stad met die nauwe fietspaadjes maar hij rijdt snel en soepel :)
     
  10. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Met 2 kinderen zou ik het niet doen. Die zet je toch net zo makkelijk gewoon op de fiets, 1 voor en 1 achter. Ik heb met 2 kinderen nooit een bakfiets gemist of overwogen.
     
  11. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb met 2 kinderen wel een bakfiets. Een 2 wieler van bakfiets.nl. Ik vind het heerlijk, zeker voor het eerste jaar.
    Het is een heel gedoe om op een mamafiets 2 kleintjes en een tas boodschappen te vervoeren... en met een kleine baby lukt het zowiezo niet. Bakfiets heeft een grote veilige standaard waar je op je gemak alles in kan laden, en je boodschappenkar weer weg kan zetten. Veel beter dan die wiebelende mamafiets met stuurslot die je de hele tijd vast moet houden. En je zit ook veel stabieler omdat het zwaartepunt lager zit.
    Ik heb geen trapondersteuning, mis het ook niet, maar ik ben ook een grote sterke vrouw ;)
    Als ze naar school gaan is het ook handig, er past altijd nog een vriendje bij in de bakfiets.
     
  12. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Wij hebben een babboe city-E. Een tweewieler met trapondersteuning. Ik vind hem ideaal! Het fietst bijna als een normale fiets. Er past veel in en ZL vindt het helemaal geweldig. We wonen in de binnenstad en ik ben er een stuk sneller mee weg dan een normale fiets of auto.
     
  13. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn dochter van ruim 2 past niet echt meer in een voorzitje en de oudste kan nog geen hele stukken zelf fietsen, dan is een bakfiets toch wel erg makkelijk. Zeker als je ook nog een tas of tassen mee moet nemen.
     
  14. liedjepiedje

    liedjepiedje Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ik heb een gazelle cabby. Een niet elektrische 2wieler. Ik ben groot fan. Hij rijdt licht. Zelfs met 3 in de bak en 1 achterop is het te doen. Okay ik ga dan niet zo hard maar goed... Ik heb geen haast.
    Mijn gratis workout elke dag.
    En inderdaad ik doe er vaak genoeg mijn grote boodschappen mee en in de zomer gooi ik hem vol strandspullen en rijden we hem zo tot aan het strand. Ideaal...
     
  15. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Wij hebben een baboe big voor onze 2 kinderen (3 en 1 jaar). Een driewieler, zonder trapondersteuning. Het fietsen zelf vind ik prima gaan, even wennen, maar niet heel zwaar. Ik gebruik em om ze naar het kdv te brengen, boodschappen te doen enz. Ook m’n man gebruikt em heel vaak. Ik vind het ideaal, stuk stabieler als een fiets met 2 zitjes, je vervoerd je kindjes droog en je kan een hoop meenemen.
     
  16. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.389
    3.259
    113
    Ik heb er 1 gehad, maar ben blij er weer van af te zijn. Eerste jaar was handig met de jongste en ook heel veel gebruikt. Maar blij dat ik nu weer een normale fiets heb.
     
    Glimmer vindt dit leuk.
  17. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ah ja, dan is het wel handig. Mijn zoontje is klein en heeft tot hij ruim 4,5 was in het voorzitje kunnen zitten als ik met beiden op de fiets weg moest ;).
     
  18. ellessinia

    ellessinia Actief lid

    13 nov 2014
    498
    477
    63
    Welke heb jij? Hier soortgelijke situatie; we wonen in de binnenstad van Utrecht en als dochter over een half jaar 4 wordt, wil ik een bakfiets om haar mee naar school te brengen. Ik ben maar klein en heb denk ik ook een met ondersteuning nodig.
     
  19. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Ik heb een tweewieler van bakfiets.nl en vind het ideaal. De baby kon natuurlijk nog niet direct in een fietsstoeltje en op deze manier kan ik toch met de fiets de oudste naar school brengen. Lopend is net iets te ver. Baby en kleuter en een tas boodschappen red ik echt prima zonder trapondersteuning. Maar ik fiets vooral korte stukjes van 1-3 km naar school en de kinderboerderij. Als we naar de stad fietsen (7km) fietst mijn man of ik pak de auto of stadsbus. Soms gaat er ook een vriendinnetje mee uit school in de bakfiets, dus twee kleuters en een baby erin. Ook dan mis ik de trapondersteuning niet, en ik heb een slechte conditie (ik sport niet). Ik heb één keer een driewieler getest en dat vond ik niks, je moet dan echt goed uitkijken met bochten en stoepranden anders kukelt hij om.
     
  20. Livia75

    Livia75 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hier ook gazelle cabby, voordeel is dat hij smal te maken is. Handig te stallen in de schuur of in druk fietsenrek
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina