Ballon bij tweede bevalling (op vroege termijn)

Discussie in 'De bevalling' gestart door 1981Mama, 15 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ladies,

    Ik zie nog een topic over een ballon (die lees ik ook mee) maar ik heb een specifieke vraag over de ballon bij een tweede bevalling en/of op vroege termijn.

    Bij mijn eerste had ik al 3cm, geen ballon dus. Maar deze keer zit ik nog potdicht met dezelfde termijn.

    Hebben jullie ervaring met een ballon bij een tweede? Hoe succesvol is dat na 1 nacht? Beval je in principe de dag erna?

    En hebben jullie anders ervaring met een ballon op een vroege termijn (rond 37wk?)? Misschien dat die kansen nog lager liggen ivm dat je lijf er nog niet aan toe is...

    Als het nog een extra dag duurt dan zit ik voor mij op een zeer onwenselijke datum (maar ik durf de zwangerschap niet verder er overheen te tillen).
     
  2. 2Cupcakes

    2Cupcakes Actief lid

    3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    Helaas geen ervaring om met je te delen, maar wel een vraag voor de gyn misschien: Als je bang bent dat het niet snel genoeg gaat misschien zijn ze bereid om de ballon een avondje van te voren te plaatsen?
     
  3. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Geen idee of je hier wat aan hebt, niet de tweede maar wel een ballon gekregen bij de eerste (met 35 + 4). Had zelf al een krappe 1 cm ontsluiting en na de ballonkatheter had ik 3 centimeter. Met 35+5 bevallen.

    Mijn lichaam was er ook nog niet aan toe. Had trouwens krappe 1 cm ontsluiting sinds 34 weken.
     
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Geen ervaring met ballon en bevallen, maar Ik weet wel dat primen meerdere dagen kan duren..bij mijn eerste 2 dagen erover gedaan, bij de tweede wel dezelfde dag, maar toen al wel iets ontsluiting (wel nog geprimed met gel)..
    ik zou de 2 opties afwegen: mogelijk bevallen op de onwenselijke datum of erna in laten leiden. Wat is vervelender en brengt het voor de baby meer risico mee?
    En wat adviseert de gyn? Kunnen ze anders die dag een dag extra rust houden als je die dag ervoor niet bevallen bent?

    Bij mijn laatste had ik ook een vervelende keuze: laten strippen en thuisbevallen met het risico op dezelfde dag te bevallen als mijn schoonvader is overleden of een ziekenhuisbevalling. Ik heb gekozen voor het eerste en ‘helaas’ ie ie nog wel diezelfde dag geboren, maar het is niet anders.
    We zien het nu maar als bijzonder dat het ene leven is geëindigd en het andere leven is begonnen.
    Maar het hangt natuurlijk ook af van wat de datum voor jou vervelend maakt natuurlijk..
    Sterkte met beslissen!
     
  5. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Mijn derde bevalling werd ingeleid. Ik kreeg de avond ervoor een ballon. De gyn haalde die er s ochtends vroeg uit en brak de vliezen. Na een uur zat ik al op 5 cm. Toen infuus gekregen met weeenopwekkers en binnen anderhalf uur was onze dochter geboren.
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik ben beide keren ingeleid dmv een ballon.
    1e: 39+3
    2e: 38+5
    ‘S avonds ingebracht rond 23:00
    Volgende ochtend bij de 1e 4cm, bij de 2e 3cm.
    Zelfde dag nog bevallen.

    Eerste keer zat ik trouwens potdicht.
    Bij de 2e had ik 1cm.
     
  7. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik durf het niet over die dag heen te tillen want iedere dag wordt de baby groter, en ik snap dat die 50gram het verschil waarschijnlijk niet gaat maken maar er ligt ergens een kritieke grens. Ik vond 9 pond wel meer dan genoeg eigenlijk....

    Een dag eerder mag niet van de gyn. En het zijn natuurlijk toch wel kritieke dagen nog in de baarmoeder die het verschil kunnen maken tussen mee naar huis of nog de couveuse in..

    Als het niet past ben of ik beschadigt of het wordt een ks....
     
    nutts vindt dit leuk.
  8. 2Cupcakes

    2Cupcakes Actief lid

    3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    Ik snap heel goed dat die extra dag eng is, dat is een afweging die alleen jij kan maken. Bij de een gaat het snel, bij de ander gaat t langzaam. Ik zou proberen je niet te veel zorgen te maken (makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik).

    Hou wel rekening ermee dat het dus meer dan één dag kan duren en als dat echt een probleem is misschien mag je nog een groeiecho op de dag voor de inleiding die je nu gepland hebt? Dan kan je misschien nog even zien hoe de verandering tot op dat moment is en misschien het met 2 dagen verplaatsen. (ook al blijft dat een inschatting natuurlijk)
     
  9. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Het zijn dan 2 extra dagen ;)
    Nog een groeiecho heeft geen zin. Ik heb geloof ik 8 groeiecho's gehad en ze liggen allemaal in lijn met elkaar dus ik denk dat het lijntje doortrekken een aardige voorspelling is ;)

    Ik had me voorgenomen om een baby kleiner dan 4 kilo te baren en anders een ks (ivm dramatische eerste bevalling), en ik heb mijn grens al een pond verlegd..
    We moeten hem er gewoon uitwerken die dag haha. En anders komt het vast ook goed
     
  10. 2Cupcakes

    2Cupcakes Actief lid

    3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    Sorry, mijn brein werkt niet helemaal zoals hoort nu. xD Snap dat 2 dagen te veel kan zijn, ik help je hopen dat t gewoon in één dag allemaal gebeurt (ontsluiting en bevalling) en dat het allemaal goed verloopt voor je! =)

    Komt sowieso goed, maar hoop voor je dat t dan ook nog op een handige datum gebeurt. ;)
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  11. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hoe is t nu? :)
     
  12. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Goed :)
    Ballonnetje kon de eerste avond niet geplaatst worden omdat mn baarmoedermond te hoog was, te dicht en achterovergekanteld.

    De volgende ochtend ging ik voor poging 2 en hij zat in 1x. Viel er binnen 6u weer uit!
    De ochtend erna terug en meteen ingeleid :)
     
    bozoe en Tweekids vinden dit leuk.
  13. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Je bent dus bevallen??? :)
     
  14. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Dit, en op een goede datum?:)
     
  15. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Nee de datum is het wel geworden. Ik durfde ook niet meer te wachten en ik denk dat ik dat met geboortegewicht 4405, 55cm en een flink hoofd goed heb ingeschat.

    Het wordt nu een goede herinneringsdatum want in tegenstelling tot mijn eerste horrorbevalling was dit echt een hele fijne bevalling om op terug te kijken <3
     
    Raket78 en bozoe vinden dit leuk.
  16. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Wat fijn dat het een goede bevalling was! En dat is zeker een flinke kerel :thumup:
    Gefeliciteerd in ieder geval. En inderdaad is het nu dan een positieve herinnering aan die datum. :)
    Alleen klopt het jaar denk ik niet in je handtekening;)
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  17. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Tnx! Ik ga het aanpassen haha.
     

Deel Deze Pagina