BAM

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ushuaia, 19 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ushuaia

    Ushuaia Nieuw lid

    18 mei 2018
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik vroeg me af of hier BAMoeders zijn, die mij wat meer uitleg hieromtrent kunnen geven. Hoe ervaren jullie dit? Ik heb al her en der gezocht maar ik ben vooral benieuwd naar het financiële. Als ik een kind wil via een feritiliteitskliniek, aan welk bedrag kan me dan verwachten, maw, wat moet ik opzij gezet hebben tegen dan?

    Ik ga binnenkort op mezelf. Ik heb geen relatie, maar wel een heel grote kinderwens, altijd al gehad. Ik werk ook in de kinderopvang... Vandaar dat ik graag zou willen weten hoe jullie dit aangepakt hebben?

    Ik zou liever gisteren dan vandaag zwanger kunnen worden. Het spookt al jaren door mijn hoofd. Nu ik op mezelf ga, wordt het eindelijk concreet voor mij, vandaar dat ik de vraag stel ☺️
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik ben er 1. Nu ja bijna ;)

    Rietjes donorzaad verschilt per kliniek/ziekenhuis. Ik betaalde 150 euro per rietje. Je betaald voor 3 rietjes tegelijk. En als je zaad wilt reserveren voor een tweede kindje heb je reserveringskosten.
    Je kan ook voor rietjes van een Deense donor gaan, die zijn een stuk duurder. Je bent alleen sneller aan de beurt.
    Maak je gebruik van een donorspermabank in Nederland reken al gauw dat je 2 jaar verder bent! Ik heb mij daarom tijdig bij 2 ziekenhuizen laten inschrijven.

    Je hebt ook nog Nij Geertgen. Die werkt met een wederkerigheidprincipe. Jij staat eicellen af. En in ruil daarvoor mag je gebruik maken van hun donor spermabank.

    Verdere kosten zijn natuurlijk reiskosten en kosten voor testen.

    Wat je totaal kwijt bent is afhankelijk hoe snel je zwanger wordt. Ik heb 15 kid pogingen gehad en 3 ivf pogingen. In totaal 19 rietjes x 150. Reken maar uit. Mja je kan ook meteen zwanger raken.

    Je kan ook op zoek gaan naar een donor (plus) of co ouder, bijvoorbeeld via meer dan gewenst. Dan zijn de kosten minimaal. Als je met een bekende donor in zee gaat is het wel belangrijk om een donorcontract bij een notaris te laten maken en daarin afspraken vast te leggen.

    Daarnaast is het ook handig om wat voor de baby uitzet apart te houden. Ik had 2500 euro apart gezet.
     
    Doortje1986 vindt dit leuk.
  3. Doortje1986

    Doortje1986 Actief lid

    20 feb 2017
    113
    114
    43
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik ben zwanger van mijn 1e kindje dmv zelfinseminatie. Ik ga een co-ouderschap aan met 2 goede vrienden! Heel bijzonder en spannend.
    Het is bij mij na 14 pogingen gelukt.
     
    K00 vindt dit leuk.
  4. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Weliswaar geen bam, maar iui-D wegens onvruchtbare partner.
    Wat betreft de kosten komt dat op hetzelfde neer...
    Wij hebben gekozen voor een Deense donor, vooral omdat we de keuze zelf mogen maken wat ons het meest aanspreekt en de profielen zeer uitgebreid zijn.
    Kosten daarentegen liggen heel hoog, destijds €500 per rietje (nu gestegen naar €550 geloof ik, maar ook afhankelijk van welke bank je kiest en of je kiest voor basis profiel op uitgebreid profiel (dan zie je ook een kinderfoto)).

    Wij zijn begonnen met 6 rietjes, maar al snel bijgekocht. Uit iui 7 is onze dochter geboren. Nog 5 rietjes (waarvan 1 middels gebruikt en helaas mislukt) voor een brusje.

    Kostprijs ligt dus erg hoog, helemaal wanneer je wat langer bezig bent.

    Mag ik naar je leeftijd vragen? Je wil niet liever wachten op een eventuele relatie/partner?
     

Deel Deze Pagina