Bang.. BMR in combinatie met Hand Voet en Mondziekte

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shades, 19 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shades

    Shades Actief lid

    25 dec 2016
    202
    9
    18
    Wie kan mij meer info geven

    Mijn zoontje heeft gisteren zijn BMR vaccinatie gehad
    Vandaag bracht ik hem naar het kdv en daar hing een melding op de deur; er heerst hand voet en mondziekte
    Nu vind ik dit zo ontzettend eng.. nu wordt hij volgende week waarschijnlijk al ziek door de bmr en je hoort hier al zulke nare verhalen over. Weerstand is dan al een stuk lager natuurlijk en dan ook nog grote kans dat hij er hand voet en mondziekte bij krijgt. Je leest weleens op internet dat kindjes overlijden aan de bmr maar dat ze dan al iets anders onder de leden hadden dus dat die combi hun fataal is geworden
    Jullie snappen mijn angst denk ik

    Kan iemand mij meer vertellen of geruststellen?
    Ik heb het cb gebeld en zij zeggen letterlijk; dat zal allemaal wel meevallen ik zou me daar niet zoveel zorgen over maken
     
  2. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.163
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Heel eerlijk ben ik van het me zorgen maken als iets daadwerkelijk gebeurt. Het heeft totaal geen zin in allemaal worst case scenario's te denken en daar stress over te hebben. Mijn dochter had bv geen last van de bmr en er heerst al een paar keer hand-voet-mondziekte en nog niet gehad. Dus dat kan ook nog! Ik snap dat het moeilijk is, maar probeer je voor te houden dat het ook echt allemaal aan je zoon voorbij kan gaan.
     
    Paardenbloem en Sparkel vinden dit leuk.
  3. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Je weet dat je niet per se ziek hoeft te worden van de BMR-prik? Je gaat er namelijk al helemaal vanuit dat je kind ziek zal worden?

    Beide kinderen hebben hier totaal geen last gehad van de BMR-prik. Overigens ook nog nooit de hand, mond, voetziekte gehad ondanks dat het heerste op de peuterspeelzaal en school.

    Dat iets heerst, betekent niet automatisch dat ze het ook zullen krijgen.

    Dus sorry....ik snap je angst niet en ben het in dit geval wel eens met het CB.

    Ben je zelf ook gauw bang om ziek te worden of waar komt je angst vandaan?
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. Shades

    Shades Actief lid

    25 dec 2016
    202
    9
    18
    Ik begrijp dat het niet zo hoeft te zijn, maar door mijn zoontje zijn reactie op eerdere vaccinaties ben ik er nu zo bang voor. Ik weet dat dit vaccin anders is, maar het geeft vaker een heftigere reactie dan een mildere reactie heb ik begrepen. En doordat zijn weerstand dan al laag is ben ik bang dat hij de hand voet en mondziekte juist zal oppikken.
    Omdat de incubatietijd van beiden zo ongeveer hetzelfde is ben ik gewoon bang dat hij dubbelop ziek wordt. Ik ben gewoon bang geworden van alle ellende die er op internet voorbij komt over vaccinaties maar ik ben absoluut voor vaccineren, maar sommige dingen blijven wel in mijn hoofd rondspoken
     
  5. Shades

    Shades Actief lid

    25 dec 2016
    202
    9
    18
    Dat vind ik idd erg moeilijk maar dat ga ik wel proberen. Als het al een paar keer heerste en je dochtertje het nog niet heeft gehad valt het misschien mee hoe besmettelijk het is, klopt dat? Ik dacht dat ik had gelezen zeer besmettelijk dus ik dacht dsn pikt hij het vast op met zo'n verlaagde weerstand
     
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.163
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat laatste wat je zegt, kan ik me helemaal voorstellen. Dat had ik ook! Gelukkig hier dus nergens last van. Van de andere ook amper, maar wel wat koorts en hangerig. Ik heb geen idee hoe besmettelijk hand-voet-mondziekte is, maar ondanks vaaaaaak verkouden en pseudokroepaanvallen, dus (nog) niet opgelopen. Met de waterpokken duurde het ook een aantal uitbraken voor Dafne ze kreeg. Ik duim voor je dat het bij jullie hetzelfde gaat!
     
  7. Shades

    Shades Actief lid

    25 dec 2016
    202
    9
    18
    Gelukkig voor jullie dochter! En lief, dankjewel @Liekje81
    Ik ga hier dan ook maar duimen ipv stressen

    Ik zit gewoon met allemaal 'stel dat' situaties in mijn hoofd.. maak het mezelf niet makkelijk zo
     
  8. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik denk eerlijk gezegd dat zelfs als hij van beide tegelijk ziek wordt, het waarschijnlijk wat slapeloze nachten worden, maar dat het niet heel ernstig zal zijn. Niet meer op Google kijken ;)
     
    Paardenbloem en Be Happy vinden dit leuk.
  9. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Inderdaad. Op Google staan de meest verschrikkelijke dingen. De overgrote meerderheid bij wie het wel goed gaat (geen last heeft van bijwerkingen van de vaccinaties bijvoorbeeld) zet dat uiteraard niet op internet.
     
  10. Newmom1986

    Newmom1986 Actief lid

    13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Meid ik begrijp je bezorgdheid! Wanneer je het idee hebt dat het niet goed gaat met die kleine, hup naar de dokter en je niet met een kluitje in het riet laten sturen. Desnoods even bij hem op de kamer slapen (of andersom) als hij echt koorts krijgt! Je kent je eigen kindje het beste. Tot die tijd geen zorgen maken, je kunt het zelf toch niet sturen! Succes!
     
  11. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Hand- voet- mondziekte is heel besmettelijk maar verloopt over het algemeen mild. Mijn jongste had het vorige week, 1 dag verhoging en wat hangerig, verder niets aan de hand.
    Nu wordt hier niet gevaccineerd, dus geen ervaring met de combi.

    Ik vind het wel een beetje makkelijk geredeneerd vanuit het CB "dat het wel mee zal vallen" Dan nemen ze je zorgen wel echt serieus, maar niet heus...
     
  12. Onyx

    Onyx Bekend lid

    10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geen enge dingen op google meer lezen over vaccinaties ;) de anti vaccinatie beweging maakt verhalen over bijwerkingen erg groot en angstaanjagend. Kindjes die er bijwerkingen van krijgen hebben vaak echt iets ernstigs onder de leden.

    Ok ideaal is anders zoals de situatie bij jou is, maar ik zou me niet teveel zorgen maken. Vertrouw je afweersysteem van je kindje, ze kunnen best wel wat hebben hoor
     
  13. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Hier de 2de vaccinatie en 2 dagen later of hand voet mond ziekte of waterpokken (heerste allebei, (gekregen op z'n eerste 2 dagen kinderdagverblijf ;)) en ha wist het niet zeker) met 12 weken oud.. maar buiten dat hij een dagje hangerig is geweest, verder helemaal in orde hoor!

    Gewoon je kindje in de gaten houden! je kent hem prima en niet teveel op stel dat en stel dit vooruit lopen.
     
  14. Ikdus

    Ikdus VIP lid

    1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier ook beide kinderen geen last van bmr.

    En overlijden door bmr komt niet door een simpel griepje die erbij komt. Maar is meestal ernstiger ziek
     
    Paardenbloem en Shades vinden dit leuk.
  15. Shades

    Shades Actief lid

    25 dec 2016
    202
    9
    18
    @Ocean83 en @Be Happy geen google meer voor mij. Het is zo verleidelijk, want je hoopt positieve dingen te vinden maar je vind het tegenovergestelde

    @Newmom1986 hij slaapt sinds gisteren nacht weer bij mij in bed, hij wordt ineens snachts weer wakker en vond dit wel even zo prettig. Als hij de komende nachten weer wakker wordr mag hij lekker weer bij mij slapen. Dankjewel voor je opbeurende berichtje

    @MirW nou dat vond ik dus ook.. lekker makkelijk om mij met dat antwoord af te schepen. En dat door de jeugdverpleegkundige. Wel fijn om te lezen dat het bij jullie niet veel voorstelde. Hopelijk is het icm het vaccin ook niet veel bijzonders en versterkt het elkaar niet ofzo
     
  16. Shades

    Shades Actief lid

    25 dec 2016
    202
    9
    18
    Ik ga er niets meer over opzoeken.. wat een verhalen komen er voorbij zeg.
    Lang leve het digitale tijdperk waar alles zo opgeblazen kan worden..
    Dankjewel voor je berichtje, ik ga er op vertrouwen dat zijn lichaampje dit aankan!
     
  17. Shades

    Shades Actief lid

    25 dec 2016
    202
    9
    18
    Zo klein en dan al zo'n bikkel haha! Gelukkig maar voor je zoontje, dat dat het enige was. Nou dan moet het hier toch ook wel goedkomen. Dankjewel voor je berichtje! Geen kindje is er natuurlijk hetzelfde in maar het is wel iets wat ik in mijn achterhoofd kan houden.
     
  18. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik maakte me ook wel even zorgen hoor, toen ik allerlei vlekjes zag verschijnen 2 dagen na de prikken ;) Dat is ook gewoon je moedergevoel/zorg.

    Ik hoop dat je zoontje nergens last van krijgt! Van zowel de BMR als de hand-voet- mondziekte niet!
     
    Shades vindt dit leuk.
  19. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ikdus vindt dit leuk.
  20. Shades

    Shades Actief lid

    25 dec 2016
    202
    9
    18
    Wat lief dat je er nog naar vraagt!
    Sinds gisteren heeft mijn zoontje uitslag in zijn nekje en op zijn armpjes en koorts, maar hij doet het prima. Wil wat meer knuffelen maar dat is het dan ook, verder net zo vrolijk als anders.
    Geen rare dingen gemerkt en geen hand voet en mondziekte-verschijnselen, dus ben enorm opgelucht. Ik denk dat hij er misschien morgen al wel weer vanaf is en dan heb ik waarschijnlijk zo'n 'heb ik me daar nou zo druk over gemaakt?' Gevoel haha
     
    pandavliegen, Vulpen en Liekje81 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina