Beddengoed voor ledikant baby - help?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ConflictDiamond, 23 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    Hoi allemaal,

    Ik moet nog beddengoed aanschaffen en ik zit een beetje in twijfel wat ik nou nodig heb. Volgens de checklist die ik gebruik heb ik 2 dekentjes nodig en 3 bovenlakens, onderlakens en moltons heb ik al.

    Maar: er zijn zoveel verschillende dekens te koop. Waar moet ik nou op letten? Wanneer is het warm genoeg? Of te warm? Iemand tips?

    Verder zie ik dat vaak afgeraden wordt om een pasgeboren baby al in een slaapzakje te leggen, vanaf wanneer gaan ze dan wel in een slaapzak?
     
  2. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    Oh en sommige dekentjes vind ik er dus eigenlijk gewoon uitzien als fleecedekentjes, maar dat kan toch nooit warm genoeg zijn? Of zie ik dat verkeerd?
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Ik heb in het wiegje simpele dekens van jollein gebruikt. Zijn niet zo dik, maar op onze slaapkamer is het nooit koud.

    Dochter (5,5 maand) slaapt nog steeds in het wiegje naast ons, sinds een week of 3 in het slaapzakje omdat ze haar benen door spijlen ging doen.
    Omdat ze in het wiegje ligt, kan ze geen kan op, in het ledikant had ze al eerder kunnen verschuiven en dan doe je ze al eerder een slaapzak aan omdat ze anders onder de deken kunnen komen.

    Mocht je eerst een wiegje gaan gebruiken zou ik geen ledikant dekens en lakens kopen. M’n zoon is 2,5 en ik heb ze nog niet gebruikt (behalve om een tent te bouwen)
    Zodra je dan overgaat op het ledikant kunnen ze gewoon in een slaapzakje.
     
    ConflictDiamond vindt dit leuk.
  4. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Waar slaapt jou kindje dan onder?? Je legt ze toch altijd onder een dekentje, ook al hebben ze een slaapzak aan?

    Wij hebben dus 2 dekens, 1 voor in de zomer en 1 voor in de winter. Gewoon niet goed over nagedacht toen.
    Ik zou kijken voor duo-deken, die kun je het hele jaar door gebruiken..

    En slaapzakjes hebben ze inderdaad pas na een paar weken aan. Die zou ik nu nog niet kopen.. pas als je zse nodig hebt, want dan kun je bekijken wat je nodig hebt ( een dikke of een dunne)
     
    ConflictDiamond vindt dit leuk.
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Nee alleen in een slaapzak.
    Want zodra ze kunnen bewegen/verplaatsen kunnen ze anders onder de deken terecht komen met het hoofd.
     
    ConflictDiamond vindt dit leuk.
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier schoven ze in de kraamweek al onder de strak ingestopte dekens uit, dus ze lagen al snel in een slaapzakje en dan zonder deken.
     
    ConflictDiamond vindt dit leuk.
  7. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Wij hebben altijd dekens van Koeka gehad
     
  8. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik heb dekens van Koeka met teddy voering, ze zijn er ook zonder voering alleen zijn ze wel prijzig.
    Prenatal heeft ook dekens voor €19,99 lijken op fleecedekens maar zijn van 100% katoen.
    Er zijn van prenatal ook duurdere.
    De prenatal dekens heb ik ook en die vond ik ook erg fijn en zacht.
    Ik had 2 ledikant en wiegendekens en 3 lakentjes.
     
  9. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.579
    972
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Ik zou zeker niet teveel dekens en lakens kopen, echt super zonde aangezien de meeste kindjes als ze meer gaan bewegen in een slaapzakje slapen. Twee dekens is ruim voldoende denk ik. Mijn dochtertje sliep in de Puckababy piep, dus wel gelijk in een soort slaapzakje, wel nog met een dekentje erover.
     
  10. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Let vooral op dat de dekens van 100% katoen of wol zijn en niet gemengd met acryl of polyester oid.

    Je kan dekens en lakens doen.
    Of de deken in een overtrekje doen.

    Ik heb een cosleeper, en formaat ziet tussen wieg en ledikant in. Dus er ligt nu een dubbelgevouwen ledikantdeken in van jollein. Wafel het zelfde als koeka maar goedkoper.

    Slaapzak is afhankelijk hoe grote wiebelkont je kindje is.
    Ik heb 2 puckababy piep in huis, een voor 0-3 maanden en een voor 3-6 maanden.
    Vanaf een half jaar gaat het in de puckababy bag. Deken is dan niet echt nodig meer.
     
  11. Liefste baby

    Liefste baby Actief lid

    3 jul 2014
    189
    7
    18
    NULL
    NULL
    Ik had hier twee ledikantdekens en 2 wiegdekens van de prenatal. Na een paar weken ging ie in de puckababy (4 seizoenen), maar daaroverheen nog wel altijd het lakentje en dekentje gehad.
     
  12. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.917
    15.362
    113
    Jep, hier ook. Mijn dochter lag met een week of 3-4 al in een slaapzak en mijn zoon al na 2 weken.
     
  13. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Hier gingen ze na vier weken al door het hele bed, dus snel de kleinste maat slaapzak van prenatal met opening voor autostoelgordel (echt superhandig) aangeschaft!
     
  14. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Haha, snap je dilemma zoooooo goed! Ik was bij de eerste helemaal in de stress hiervan. ; Ik ben ook vrij snel overgegaan op een slaapzakje. Daarvoor lakentjes met dekentjes. Ik had hele dunne katoenen gekocht, mijn zoon was van juli. Evt. kunnen er ook 2 dunne over elkaar gedaan worden. En vergeet niet dat je wrs ook nog verschoning nodig hebt voor de wieg van de wandelwagen. Ik had dus 2 dekentjes en 4 lakentjes. Gewoon van de prenatal. Niet te duur kopen, je gebruikt het echt maar zo kort.
     
  15. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    Tnx voor alle reacties, dat helpt echt!

    Wij zijn van plan de baby de eerste tijd in een cosleeper te laten slapen trouwens, maar ik zat dus inderdaad ook een beetje met 'wanneer over naar ledikant' en 'moet ik dan nu al spul aanschaffen' en inderdaad de vraag of er nog dekentjes nodig zijn als ze in een slaapzak slapen. Dus hier heb ik zeker wat aan, ik ga komend weekend lekker even neuzen en dan een keuze maken :)

    Snap niet helemaal waarom het beheer mijn topictitel heeft aangepast, zeker omdat het dus niet om een 'ledikant baby' gaat ;) Maar goed. Het zal wel.
     

Deel Deze Pagina