Bekkenpijn bij 7weken zwanger.

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Xivanka, 7 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xivanka

    Xivanka Actief lid

    21 mrt 2017
    233
    287
    63
    Hallo dames,

    Ik ben ongeveer 7 weken zwanger van de 2e en heb bij de eerste zwangerschap behoorlijk last gehad van een bekkeninstabiliteit. Nou heb ik afgelopen dagen steeds meer last van de mijn bekken. Kan dit wel van de zwangerschap komen? Het voelt het zelfde als de vorige zwangerschap, alleen (nog) niet zo heftig.

    En nog een dingetje: hoe ga je om met mensen die je klachten niet serieus nemen? Zo is mij nu al verteld dat ik me aanstel (ik zei alleen dat ik hoop dat ik dat die pijn weg trekt en niet zo erg wordt als vorige keer). Ik kan daar zo kwaad om worden (zullen ook wel de hormonen zijn)
     
  2. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja het kan heel goed dat het nu al veel eerder begint. Ik had dit bij de derde ook al heel snel en zat toen met 9 weken al bij de bekkenfysio. Ik ben toen onder haar begeleiding gaan sporten een keer per week en dat heeft me echt heel goed geholpen! Pas helemaal op het einde kreeg ik weer last (ca 37 weken) dus toen was het slechts een kwestie van ‘uitzitten’. Ik zou zeker kijken of je ergens terechtkunt!

    Gefeliciteerd trouwens! :)
     
    Xivanka vindt dit leuk.
  3. Zonnetje13

    Zonnetje13 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    1.186
    541
    113
    Logisch dat je kwaad wordt!! Jeetje zulke mensen zou ik uit mijn leven verbannen :|

    Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik vanaf week 8 bekkeninstabiliteit en zat ik met 35 weken in een rolstoel.
    Deze zwangerschap kreeg ik van de ene op de andere dag met 7 weken zwangerschap precies dezelfde pijn. Maar nu las ik over (zwangerschaps)ischias en kwam ik tot de ontdekking dat dit veel op bekkenpijn lijkt, maar ik dus zeker weten last heb van ischias ipv bekkenpijn! En dat ik dit de vorige zwangerschap volgens mij ook grotendeels gehad heb.
    Maar wat het ook is, ik raad je aan oefeningen (yoga, fysio, fitness) te doen om je rug en bekken zo sterk mogelijk te maken!
     
    Xivanka vindt dit leuk.
  4. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Bij de tweede zwangerschap ben ik met 6 weken gestart met fysio en oefentherapie om mijn bekken sterker te maken. Dit heeft goed geholpen. Heb veel minder last gehad.
    Wel is het hier blijvend geworden. Bij stress en vermoeidheid heb ik weer veel sneller last. Ga elke 2 weken naar de fysio hier voor.
     
    Xivanka vindt dit leuk.
  5. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ik met de eerste rond 8 weken. Wist niet wat t was en uiteindelijk met 12 weken bij de fysio. Deze keer (2de) heb ik wel vanaf 8 weken last maar t wordt niet erger. Nu bij 24 weken draag ik af en toe mn band maar hoef niet naar fysio ofzo.

    En tja al die mensen....laat ze praten. Jij weet hoe t zit.
     
    Xivanka vindt dit leuk.
  6. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Kan idd dat je het nu al gaat vernemen.
    Hier ook rond 8 weken al wat lichte klachten. (Militair) Arts nam het niet serieus en dacht aan ichias. En met voldoende bewegen enz zou het wel minder meoten worden. Niet dus! Het werd erger.
    Vanaf 12 weken dus gewoon al bekken instabiliteit, wat nu resulteert in wanneer ik al met een wasmand loop te sjouwen ik daarna plat mag.
    Dus bewaar rust, ga wanneer je het begind te voelen ook gelijk plat liggen.
     
    Xivanka vindt dit leuk.
  7. Xivanka

    Xivanka Actief lid

    21 mrt 2017
    233
    287
    63
    bedankt voor de reacties!
    ik heb inmiddels de eerste afspraak bij de bekkenfysio staan en ben begonnen met de oefeningen die ik vorige zwangerschap mee kreeg.

    Degene die me niet serieus neemt om mijn klachten is helaas mijn leidinggevende, hem kan ik dus moeiijk negeren of verbannen.

    @Ashleyrachel wat vreselijk dat zelfs je arts je niet serieus nam !! van alle mensen zijn dat de mensen die beter zouden moeten weten!
     

Deel Deze Pagina