Ben t zat...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joolz, 13 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joolz

    Joolz Actief lid

    1 jul 2015
    271
    18
    18
    Hoi dames,

    Ik zal niet de enige zijn maar ik ben t zo zat! Ik heb gekneusde ribben, baby drukt op mijn longen. Liggen, zitten niks gaat eigenlijk meer.

    VK wil me volgende week strippen (mits ontsluiting) en bij 41 weken mag ik naar de arts voor inleiden. Dat wil ik echt niet. Bij mijn 1e na 18 uur weeën aan t infuus gelegd met weeenopwekkers en dat beviel niet echt...

    Wat wil ik met dit bericht... weet t niet... even klagen... positieve verhalen/ervaringen horen? Dames die ook dachten, t gaat nooit vanzelf gebeuren en toch 'op tijd' bevallen zijn?

    1e kwam met 37 weken dus dat zal ook meespelen in mijn mindset.

    Blehhh even klaar ermee
     
  2. Elke1708

    Elke1708 Actief lid

    26 mrt 2018
    413
    415
    63
    Vrouw
    Hoi! :)
    Helaas heb ik zelf geen ervaring met bevallen, ik ben op dit moment zwanger van mijn eerste kindje en komende zaterdag 36 weken. Ik ben er zelf ook behoorlijk klaar mee al merk ik, jij bent al een stuk verder, hihi!

    Ik wil je alleen zeggen dat ik je heel goed kan begrijpen! De VK wil je dus strippen bij 40 weken begrijp ik?! Wanneer spreek je haar weer? Wil ze echt niet eerder iets ondernemen!?


    Veel sterkte nog meid, nog even!

    Liefs!
     
  3. ikke1982

    ikke1982 Lid

    25 jul 2007
    46
    55
    18
    Ik ben vandaag 40+1 en er eigenlijk ook wel klaar mee...heb zo'n maagzuur en veel migraine (al de hele zwangerschap) Oudste kwam met 40+3 dus wie weet. Zoniet dan volgende week woensdag strippen..eerder dan 40+5 schijnt geen nut te hebben zei de vk. Hopelijk is het niet nodig en komt de kleine spontaan..we wachten af!

    Succes dames!
     
    Joolz vindt dit leuk.
  4. Lolalala

    Lolalala Lid

    11 okt 2016
    88
    13
    8
    Vrouw
    Ik ben 32 weken en vind het nu al zwaar worden. Van mijn eerste zwangerschap weet ik nog hoe lang die laatste maanden dan kunnen duren. Toen koos ik er uiteindelijk voor me te laten inleiden op 40+2, hier heb ik achteraf erg spijt van gekregen. Wat een helse bevalling werd dat. Mijn tweede bevalling heb ik rustig afgewacht, gesterkt door de wens nu thuis te bevallen op mijn manier. Ik zette me over mijn ongemakken heen en probeerde deze te omarmen en zelfs te koesteren. Mijzelf steeds weer vertellen dat ieder ongemak me dichter bij mijn kindje en soepele bevalling bracht. Dit werkte voor mij erg goed.
    Hijs jezelf in bad, naar een zwangerschapsmassage, of naar een vriendin voor wat afleiding of verlichting. Hou vol en ECHT hij of zij komt er een x uit! Sterkte.
     
  5. Joolz

    Joolz Actief lid

    1 jul 2015
    271
    18
    18
    Ook met 36 weken mag je er klaar mee zijn hoor hihi!

    Spreek haar dinsdag weer. Eerder doen ze niets omdat de kans van slagen dan niet groot genoeg blijkt en kans aanwezig is dat je vervelende voorweeën krijgt die niet doorzetten omdat t nog te vroeg is voor je lichaam. Helaas dus afwachten... :(
     
  6. Joolz

    Joolz Actief lid

    1 jul 2015
    271
    18
    18
    Oh bah lijkt me geen pretje. Sterkte!
     
  7. Joolz

    Joolz Actief lid

    1 jul 2015
    271
    18
    18
    Ik ben dus sowieso beetje bang voor dat inleiden en zit me er druk over te maken dat t straks nodig is en dat t dan vast een drama wordt (hormonen...)

    Idd meer afleiding zoeken is een goede maar ben al zo in mezelf gekeerd merk ik..
     
  8. melissiie

    melissiie Actief lid

    31 mei 2016
    225
    51
    28
    Vrouw
    Ik kan helemaal met je meeleven. Lijkt wel alsof ik ontploft ondertussen. Volgende week met 40 plus 3 zouden ze me willen strippen. Echter weet ik nog niet of ik dat wil aangezien ik daar nogal heftig op reageerde bij me eerste kindje. Maar ik wil ook niet ingeleid worden. Duimen dat de baby voor volgende week nog komt :)
     
    Joolz vindt dit leuk.
  9. Kroontje1992

    Kroontje1992 Actief lid

    9 feb 2018
    237
    221
    43
    Vrouw
    Ik ben zwanger van mijn eerste dus heb geen idee hoe je je voelt al kan ik me wel een voorstelling maken. Nog heel eventjes volhouden en dan heb je je mooie kindje in je armen. Sterkte nog heel eventjes.
     
    Joolz vindt dit leuk.
  10. Lolalala

    Lolalala Lid

    11 okt 2016
    88
    13
    8
    Vrouw

    Ja snap ik maar de kans is behoorlijk groot dat het vanzelf begint, 41 weken lijkt mij wat vroeg om in te leiden overigens. Of is dat om medische redenen?
    Uiteindelijk gaat het hoe gaat. Probeer jouw ideale bevalling te visualiseren, ik weet niet of het echt zo werkt, maar ik heb dit tijdens mijn tweede zwangerschap toegepast naar leiding van een cursus hypnobirthing en mijn tweede bevalling verliep helemaal, of misschien zelfs nog beter als ik van te voren visualiseerde. En baat het niet dan schaat het niet
     
  11. Joolz

    Joolz Actief lid

    1 jul 2015
    271
    18
    18
    Mijn VK stuurt je door bij 41+3 voor consult bij de arts en als je zelf wil al bij 41 weken.

    Dat is een goede tip!

    Overigens net wat roze afscheiding gehad dus misschien is eea in werking!
     
    Eva2011 vindt dit leuk.
  12. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Hier 1e kindje met 41.3 geboren, ingeleid. Nu bij mn 2e kindje weer flink overtijd en durfde niet te hopen dat hij vanzelf zou Komen. In totaal 3x gestript en s avonds bij 41.2 braken mn vliezen en de volgende dag is hij geboren na een bevalling van 4 uurtje. Doordat ik wist hoe vervelend de bevalling bij mn dochter was had ik nu meer zoiets van; als alles goed blijft gaan wil ik zolang mogelijk wachten met inleiden. En het wachten werd beloond. Waar ik bij mn dochtertje er 2 dagen over deed en eindelijk met een knip en de vacuüm ben bevallen, ben ik nu lekker thuis bevallen!

    Heel veel.succes! Je bent er bijna!!
     
    Joolz vindt dit leuk.
  13. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Hopelijk is het een voorteken @Joolz !

    Vorige week flinke domper bij de gynaecoloog.
    "Jouw kindjes zijn gewoon nog niet rijp bij 40 weken" zei ze, aangezien beiden 2 weken overtijd zijn gehaald.
     
  14. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Inleiden van 0 naar bevallen is misschien wel minder heftig dan pas aan het infuus gelegd worden na al 18 (!) uur weeën.

    Ik ben met precies 40 weken ingeleid en ben met de hele bevalling 9 uurtjes bezog geweest. Was best goed te doen.

    (Ik probeer je wat gerust te stellen, lukt het? XD)
     
    Joolz vindt dit leuk.
  15. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Gek eigenlijk hoe het ‘werkt’.
    Hier zei de vk, jouw kindjes zijn klaar met de 37ste week en willen er gewoon uit
     
    Joolz vindt dit leuk.
  16. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Heb je wel mazzel mee :p
    Ik snap dat het beter is dat ze nog even blijven zitten uiteraard, maar met al twee bengels hier in huis vind ik de derde zwangerschap best pittig en mogen de laatste weken voorbij vliegen wat mij betreft :)
     
    Joolz vindt dit leuk.
  17. Joolz

    Joolz Actief lid

    1 jul 2015
    271
    18
    18
    Ja dat infuus ken ik... legden ze mij na 15 uur aan. Vandaar mijn angst haha.

    Maar inleiden en er 9 uur over doen dat klinkt positief. Dat scheelt een hoop ten opzichte van 21 uur bij de 1e :)

    Lief van je dat je me probeert gerust te stellen!
     
  18. Joolz

    Joolz Actief lid

    1 jul 2015
    271
    18
    18
    Mijn VK zei naar aanleiding van de 1e (37+4) ook; hij is gewoon af. Hou rekening met volgende bevallingen dat die ook rond 37 weken zullen zijn. Maar deze beeb zit nog wel even lekker geloof ik
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  19. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Nouja, je gaat er dan in iedergeval ‘uitgerust’ in. (Ik lag al drie dagen te niksen in het zieke huis, dat hielp ook xD)
     
  20. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.878
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik ben het nu met 38+3 ook echt zat!
    Bij mijn zoontje begonnen op dit termijn de weeën en volgende dag was hij geboren.
    Dit hoop ik uiteraard weer maar heb er een hard hoofd in dat ze vannacht zich aandient.
    Hier wil de vk ook pas vanaf 40 weken strippen.
    Heb wel ook aangegeven dat ik niet heel ver over de 40 weken wil lopen.

    Maar moet hoop houden dat ze toch voor die 40 weken komt.
    Maar wat zijn die laatste loodjes zwaar!
     
    Joolz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina