Bevallen en schoolgaande kinderen

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door xDelicious, 26 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xDelicious

    xDelicious Actief lid

    5 jan 2017
    457
    216
    43
    Vrouw
    Dag mama's,

    Ik ben een beetje vooruit aan het denken en vroeg me af hoe andere alleenstaande mama's het gedaan hebben met bevallen terwijl ze schoolgaande kinderen hebben.
    Blijven de kinderen gewoon naar school gaan? Of missen ze een korte periode? Brengt iemand anders je kids naar school? Of hoe?

    Mijn kinderen zitten beide op verschillende scholen en de scholen zijn niet op loopafstand, dus ben echt benieuwd hoe jullie dit allemaal geregeld hebben.

    X
     
  2. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.484
    1.720
    113
    Jouw kinderen moeten naar school, je mag ze niet thuis houden als ze niet ziek zijn. Heb je niemand die jou kan helpen met het brengen/ophalen van school? Want dat lijkt me erg handig. Stel dat ze op school zitten en de bevalling begint/je moet ineens naar het ziekenhuis dan moet je toch ook iets geregeld hebben. Brengt denk ik ook rust.

    Hoe deed je dat de vorige keer? Waar zijn ze als je aan het werk bent? Heb je familie in de buurt? Vriendinnen?
     
  3. xDelicious

    xDelicious Actief lid

    5 jan 2017
    457
    216
    43
    Vrouw
    Ik heb helaas niemand die mij daarin kan helpen, omdat iedereen in mijn familie met wie ik contact heb, werkt. Heb wel een hele goede band met mijn moeder, maar zij heeft geen auto op het moment. Mijn zoon zit op 20 minuten rijden van mij vandaan op school. En mijn dochter zit op een school 10 minuten rijden van mij vandaan, dat is dichterbij de snelweg en normaal rij ik dan in 1 keer door na het afzetten.

    Toen ik mijn 2de kindje kreeg was mijn 1ste nog geen 2,5 jaar, dus ging hij nog niet naar de peuterspeelzaal. Dit kwam daarna pas.
    Met werk heb ik geregeld dat ik tijdens schooltijden werk en op 2 dagen werk ik vanuit huis.
    Dus zij hoeven niet naar een BSO of kinderdagverblijf.
     
  4. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.698
    7.759
    113
    Vrouw
    Het is volkomen afhankelijk van hoe jij je voelt natuurlijk. Hier beviel ik in het laatste deel van de meivakantie. Ik bracht zelf mijn zoon weer naar school in die week erop omdat ik mij af ook goed voelde, baby ging gewoon mee want mijn partner was ook aan het werk. Kun je niet iets regelen met andere ouders?
     
  5. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.484
    1.720
    113
    Misschien kan je moeder jouw auto lenen rondom je bevalling? Neem aan dat je dan met de laatste loodjes/net bevallen geen auto rijdt. Misschien kan je moeder dan helpen?

    Misschien wel tijdens de bevalling/rondom de bevalling een vriendin wel een dagje helpen door vrij te nemen of heeft dan vrij.

    Ik zou nu ook nog geen beren op de weg zien, want je weet nu toch niet wanneer je bevalt/hoe fit je dan nog bent/ hoe snel je weer op de been bent.
     
  6. xDelicious

    xDelicious Actief lid

    5 jan 2017
    457
    216
    43
    Vrouw

    Dat is waar. Als de bevalling net zo goed gaat als mijn vorige bevallingen, dan zou ik ze inderdaad zelf gewoon kunnen brengen.
    Het lastigste is dat veel kinderen van de school van mijn zoon met een busje gebracht worden, waardoor je de andere ouders niet ziet en dus geen band mee opbouwt..
     
  7. xDelicious

    xDelicious Actief lid

    5 jan 2017
    457
    216
    43
    Vrouw
    Dat is inderdaad een goed idee wat je zegt. Mijn moeder kan inderdaad mijn auto lenen!

    Nog even erbij te zeggen, ik heb geen vriendinnen. Naast mijn familie is het vooral een eenzaam bestaan:oops:
     
  8. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.916
    5.591
    113
    Vrouw
    Als je kinderen een vriendje hebben waarmee ze goed omgaan, zou je kunnen overwegen om die ouders te vragen?

    Wanneer ik beval (keizersnede) zal ik 6 weken niet mogen autorijden. Mijn kinderen gaan 15km verderop naar school en alleen de eerste week is mijn partner thuis. Hij zal ze in de ochtend wel brengen maar in de middag vangt een andere moeder ze zoveel mogelijk op of zal mijn partner eerder naar huis komen indien mogelijk en thuis doorwerken.
     
    xDelicious vindt dit leuk.
  9. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.550
    1.899
    113
    Is het een optie om te kijken of je een oppas op afroep kunt vinden? Dan kan zij inspringen als dat nodig is en bijvoorbeeld ook de kids naar school brengen, dat geeft jou gewoon even wat rust. Een structurele oppas vinden is momenteel lastig maar een oppas voor incidenteel moet te doen zijn.
    Je geeft aan ook geen vrienden te hebben. Misschien heb je daar helemaal geen behoefte aan, dat kan ook natuurlijk. Maar mogelijk kun je die oppas in de toekomst dan ook gebruiken om wat vriendschappen op te bouwen of iets voor jullie samen te doen.
     
    Vero0504 en xDelicious vinden dit leuk.
  10. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Hierboven zijn al goede genoemde opties.
    Maar begrijp ik het goed, als ik een eerder berichtje van je lees, dat je momenteel nog niet zwanger bent?

    Dan zou ik daar nu in elk geval niet teveel over in zitten. Je zit dan nog ruim in de tijd om iets te regelen.
     
    xDelicious vindt dit leuk.
  11. xDelicious

    xDelicious Actief lid

    5 jan 2017
    457
    216
    43
    Vrouw
    Mijn zoon heeft inderdaad wel vriendjes in de klas, maar die wonen niet in mijn buurt waardoor het lastig wordt om dat te vragen. Daarnaast gaan veel kinderen met een busje naar school.

    Voor een oppas kan ik inderdaad wel even rondkijken hoe dat werkt en of iemand dat wilt.

    Ik ben inderdaad nog niet zwanger, ik ben recentelijk gestopt met de pil dus ik wacht mijn menstruatie af tot ik een beetje weet wat mijn cyclus is. Ik ben van plan vanaf augustus/september te beginnen. Mijn vraag was enkel bedoeld om alvast een beetje verder te denken en voor te bereiden, zodat ik later niet te veel hoef te stressen hierom:roflmao:

    Maar ik zie inderdaad wel goede tips die ik uiteindelijk kan gebruiken, dus dat scheelt zeker:D
     
    WWJD vindt dit leuk.
  12. tortelduif

    tortelduif Actief lid

    11 dec 2021
    303
    254
    63
    Vrouw
    Ben je helemaal alleenstaand ouder of is er nog een vader in beeld van je kinderen of een partner met wie je nu een kindje wil krijgen? Dat lijkt me de meest logische oplossing maar wellicht is het niet van toepassing hier.
     
  13. xDelicious

    xDelicious Actief lid

    5 jan 2017
    457
    216
    43
    Vrouw
    Dat is inderdaad helaas niet van toepassing.
     
  14. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.196
    6.723
    113
    Vrouw
    Zorg ervoor dat je in de zomervakantie uitgerekend bent ;) Of kerstvakantie, al geeft de zomervakantie ivm langere periode meer garantie om daadwerkelijk in de vakantiente bevallen.

    Verder grapje natuurlijk. Snap dat het niet te plannen is.
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.542
    26.115
    113
    Vrouw
    Niet alleenstaand. Wel schoolgaand kind bij zowel nr 2 en nr 3. En bij nr2 was mijn man maar kort thuis en ik kon nog niets. Ik kon heb 3 maanden lang niet ophalen. Ik had ouders en schoonouders ingeschakeld. Omdat nr1 net startte met school, kende ik geen ouders.

    Bij nr3 was mijn man wel thuis 4 weken maar ik mocht pas met 6 weken zelf hem ophalen dus zat ik alsnog 2 weken zonder hulp (en nr2 naar peuterspeelzaal 2 dagdelen dus ook hij moest gehaald worden) Heb zowel mijn moeder als schoonouders ingezet én andere ouders. Na die 6 week had ik de baby in fietskar.
     
    xDelicious vindt dit leuk.
  16. xDelicious

    xDelicious Actief lid

    5 jan 2017
    457
    216
    43
    Vrouw
    Dit heb ik dus ook in mijn hoofd haha:roflmao:
    Daarom ben ik gestopt in juli met de pil, in augustus check ik mijn cyclus en in september begin ik. Mocht het in 1x lukken dan heb ik in oktober een positieve test en beval ik ergens in juli. Mocht het niet lukken dan hopen dat het in oktober wel lukt, dan beval ik in augustus:roflmao:
    Het is totaal niet te plannen, maar ik heb het wel zo berekend voor het geval het wel lukt:roflmao:
     
    JupitR vindt dit leuk.
  17. dinabloem

    dinabloem Bekend lid

    9 feb 2023
    936
    624
    93
    Van waar ben je ergens
     
  18. xDelicious

    xDelicious Actief lid

    5 jan 2017
    457
    216
    43
    Vrouw
    Ik kom uit Utrecht. Woon je ook hier in de buurt?
     
  19. dinabloem

    dinabloem Bekend lid

    9 feb 2023
    936
    624
    93
    Oss dus beetje ver
     
    xDelicious vindt dit leuk.
  20. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.183
    940
    113
    Zuid-Holland
    Als er meerdere kinderen met leerlingenvervoer naar school gaan betekent dit dat je zoon tijdelijk ook opgehaald kan worden? Idee om dit na te vragen bij het wijkteam of school zelf?
     

Deel Deze Pagina