Bevallen in bad, ervaringen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Zonnetje1981, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben inmiddels 32 weken zwanger van de 2e en begin nu zo langzaamaan over de bevalling na te denken. De eerste keer ben ik op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen en dat is allemaal niet erg goed gegaan. Gisteravond bij een voorlichting in het ziekenhuis kreeg ik dan ook een naar deja vu gevoel. Als het niet hoeft, geen ziekenhuis voor mij.

Nu zit ik te denken aan bevallen in bad. Ik zie wel verschillende topics maar dat gaat meer over het type bad. Mijn verloskundige verhuurt deze baden dus daar regel ik dan wel wat. Ik ben benieuwd naar ervaringen van de bevalling zelf. Ik hoor graag van jullie!

2. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Ik ben zelf 2 keer in bad bevallen en het zijn echt 2 prachtige ervaringen geweest. Hele snelle bevallingen, weinig pijn ervaren en heel intieme ervaring zo in het water. Prachtig om mijn kinderen zo zelf geboren te zien worden en aan te kunnen pakken. Hier alleen maar goede ervaringen dus! :)

Wat fijn dat jouw verloskundige zelf baden verhuurt! In welke regio woon je?

3. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik lees graag mee. Wil ook een badbevalling en ben heel benieuwd naar ervaringen van andere dames!

4. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon in de regio Amersfoort. Ik was er ook blij verrast door!

5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik ben benieuwd of er ook mogelijkheden in het oosten des lands zijn. Het spreekt me enorm aan!

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik ben in het ziekenhuis in (een gewoon) bad bevallen en het was echt super! Ik werd ingeleid, vandaar ziekenhuis.

7. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Ik ben bij mijn eerste ook thuis in bad bevallen (en ik hoop bij de tweede ook.. maar dat duurt nog even..) En ik vond het geweldig!
    Je kunt makkelijk van houding wisselen, hebt veel meer privacy dan op een bed (echt je eigen plekje, door de hoge randen). Het warme water verkleind de kans op scheuren (ik had geen enkel scheurtje).
    Na de bevalling is het ook heerlijk om met je baby in het water te zijn!

Ik zou het absoluut aanraden!

8. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Weet iemand ook of badbevallingen in het zhuis gedaan worden en zo ja waar in provincie utrecht...? Vind zo'n ding thuis wel een gedoe en prijzig.....

9. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    In het ziekenhuis in Nieuwegein kun je in bad bevallen. Ik wilde het heel graag, maar toen de verloskundige kwam was ik al 10 minuten persweeën aan het wegpuffen en mocht dus persen. 4 minuten later had ik mn dochter vast. Dus geen ervaringnverder helaas.

10. Misschien een tip: op 25 mei is er de Ouders Natuurlijk Beurs in Arnhem. Hier komt ook iemand om meer te vertellen over badbevallingen...

11. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.778
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik zou ook graag in bad willen bevallen!
    Dat kan hier in het kraamhotel, dus daar gaan we eens een kijkje nemen!

Maar wat ik me dan weer afvraag..... als je in bad bevallen bent, lig je, met je kindje, in dat vieze water?!
    Dat lijkt me dan weer wat minder, haha!

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Nou dat valt erg mee. Ten eerste heb je net een kind gekregen, dus dat 'vieze' water valt je helemaal niet op;). Je kindje ligt maar kort op je buik, want het koelt natuurlijk extra hard af in het water. Mijn dochter ging direct toen de navelstreng was doorgeknipt in lekkere warme doeken. Dus hooguit een paar minuten in het beval-water.

Maar je kind in het water zien 'zwemmen', zo vredig, en daarna haar zelf op mijn borst mogen leggen. Dat was echt een wauw-moment. Onbeschrijflijk gevoel.

13. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik ben ook in bad bevallen en ik hoop het ook een tweede keer mee te mogen maken!

Wat voor mij de pluspunten waren was vooral dat je wat meer privacy hebt doordat ze wat minder goed bij je kunnen. Ook vond ik het super om alles zelf goed te kunnen zien gebeuren doordat ik in het water vrij mobiel was en ik hem zelf heb kunnen pakken en op mijn borst heb kunnen leggen, geweldig!

14. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb net mijn geboorteplan met de verloskundige doorgesproken. Als het even kan, ga ik zeker voor een badbevalling! Ook een DVD met 3 bevalling meegekregen en het ziet er allemaal heel ontspannen en relaxed uit! Vieze bende na die tijd, tuurlijk. Maar ja, het is allemaal je eigen lichaam en je eigen kindje dus dat maakt me niet zoveel uit. Om diezelfde reden wil partner er absoluut niet bij in! Haha! Hem te smerig.

In amersfoort kun je niet in het ziekenhuis in bad bevallen. Nog speciaal navraag gedaan.

15. sunshine81

sunshine81 Niet meer actief

Ook hier het idee om in bad te bevallen. Alleen dan wel in ons eigen bad... Heb nu besproken dat ik het van het moment af laat hangen, ik zeg kom maar op!

Deel Deze Pagina