eerder ingeleid op verzoek?

Discussie in 'De bevalling' gestart door kims, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kims

    kims Actief lid

    7 jan 2007
    352
    1
    0
    Ik ben morgen 39 weken zwanger en ben het spuugzat. Ik heb een hele moeilijke zwangerschap gehad (met 24 weken bedrust, slijmbeursontstekingen in heupen, en zo kan ik nog wel even doorgaan) en als klap op de vuurpijl bleek vorige week het hartje van onze kleine niet helemaal te kloppen zoals het zou moeten. Ik heb verschillende echo's gehad en CTG's en er kwam geen ernstige hartaandoening uit. Maar toch maak ik mij vreselijk ongerust. Zolang de baby in mijn buik zit, zie ik niet of ze het goed doet. Ik heb nu zo weinig controle voor mijn gevoel. En daarbij komt dat ik eigenlijk theoretisch teveel weet om gerust gesteld te worden.

    Nu blijkt het hoofdje niet ingedaald en zal ik hoogstwaarschijnlijk ruim overtijd lopen, waarschijnlijk wordt het een inleiding met 42 weken. Maar ik trek dat niet qua ongerustheid. Nou wil ik eigenlijk aan mijn gyn vragen of ie me wil inleiden met 41 weken. 2 weken houd ik het nog wel vol denk ik.

    Nu vraag ik mij af of jullie verzoek om ingeleid te worden gehonoreerd is? Wat was jouw reden? en met hoeveel weken ben je ingeleid?
    De reden dat ik dit vraag is omdat het beleid qua inleiden in Nederland erg terughoudend is. Ze doen het niet zomaar en ik ben bang dat mijn gyn mijn angst niet als 'geldige reden' ziet. Nu is het natuurlijk zo dat ik niet vraag om een inleiding voor de 40 weken, maar dan nog...

    Ik ben benieuwd...
     
  2. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik had in de zwangerschap van Lieve heel veel pijn in mn bekken en onderrug en ik liep al bij de gyneacoloog maar op verzoek inleiden deed hij niet.
    Als het kindje klaar is komt het vanzelf was de boodschap en daar had hij wel gelijk in.
    Ik zou wel ingeleid worden als ik 40 weken zwanger was maar op de dag dat ik terug moest komen (was een weekje later) lag ik precies op dat moment op de kraamafdeling met een wolk van een dochter :D
    Maar inleiden doen ze eigenlijk alleen waneer het nodig is of het met de moeder in spe niet lekker meer gaat.
    Maar zomaar op verzoek doen ze echt niet zomaar.
    Je hoeft nog maar eventjes,en dat kan je wel meid!
    Je hebt grotendeels er al op zitten en uiterlijk over 3 weken ben je mama.
    Die 3 weken overleef je echt nog wel.
    Doe kalm aan,neem je rust en je kindje komt echt wel.
    Straks als je kleine er is dan mis je je buik enzo weer,je kan het je nu nog niet voorstellen maar dat ga je missen haha
    Succes met de laatste loodjes meid
     
  3. Krokus

    Krokus Fanatiek lid

    5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb een hele zware zwangerschap gehad, ik moest oa 4 keer in de week gemiddeld naar het ziekenhuis en ben 3 keer opgenomen geweest. En toch wilden ze het kindje om die reden niet eerder inleiden.

    Ik ben wel ingeleid met 38 weken maar alleen omdat ik zw suiker had. Dus ik had geluk eigenlijk.
     
  4. charissa 2

    4 aug 2008
    72
    0
    0
    huisvrouw
    rotterdam
    hoi hoi.
    Ik wordt dinsdag ochtend om 8:30 uur ingeleid.
    Omdat ik al vanaf 25 weken met ween loop en al zo vaak bent opgeneomen om te remmen.
    Nu het eindelijk mag komen wil het niet komen.
    vervolgens kan ik het niet meer aan ik slaap haast niet en kan me niet draaien in bed en ik heb me slijmprop ook al verloren en mijn baarmoederahls is ook al verstreken.
    Sinds vorige week maandag verlies ik ook wat vocht.
    Er zit waarsceinlijk een scheurtje in me vliezen en aan gezien de baby zo ver is ingeldaald kan het zo zijn dat het hoofdje van de baby de scheur beklemt.
    Waardoor het water er niet verder uit kan.
    Ik heb gewoon tegen de gyno gezecht dat ik het niet meer aan kan en dat de pijn steets erger wordt.
    En als het zo door gaat dat ik al uitgeput bent voor ik nog moet beginnen.
    Vervolgens heeft mijn gyno mij de volgende dag terug gebelt en die zei tegen mij dat ze aankomende dinsdag me gaan inleiden omdat ik dan 39 weken bent.
    En vanaf die dag doen ze je inleiden eerder niet zonder medicereden.
    Ik hoop voor je dat ze je snel willen gaan helpen.
    heel veel succes.
    Groetjes
     
  5. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Misschien nog een geruststelling voor je: mijn zoontje was ook niet ingedaald en ik ben niet ingeleid. Spontaan bevallen kan dus echt wel!
     
  6. kims

    kims Actief lid

    7 jan 2007
    352
    1
    0
    bedankt voor jullie reacties :)

    Het gaat me eigenlijk ook meer om het hartje van de kleine dan om mijzelf hoor... Die inleiding zou ik dus ook niet gewild hebben als de kleine het gewoon nog prima deed in mijn buik. Inderdaad heb ik de zwangerschap tot nu toe gewoon ook doorstaan dus die eventuele 3 weken kunnen er dan ook nog wel bij. Maar het is meer dat ik me nu zorgen maak om de kleine. Als ik eventjes niets voel in mijn buik denk ik direct: het zal toch niet?... Heel frustrerend/beangstigend dus.

    @ Anakin: laten we hopen dat het bij mij ook zo is! bedankt in ieder geval voor je positieve post!
     
  7. lillebi

    lillebi Actief lid

    21 feb 2008
    249
    0
    0
    hier wel eerder ingeleid op verzoek bij de tweede en bij de derde hielden ze er al rekening mee, de eerste is met 38,5 ingeleid en de derde bij 38,2. bij deze is het weer helemaal afhankelijk wat de groeiecho aangeeft en hoe mijn bekken zich houden. Dus ik heb hele goede ervaringen met mijn gyn. Nu zijn het wel bij beide medische redenen, ik kan door mijn smalle bekken geen kinderen groter dan 8,5 pond baren en dat is dan echt de absolute max. Nu zijn ze bij 38 weken al 8,5 pond dus laten ze mij niet langer dragen. Bij ons in de familie zijn kinderen van 9 tot 11 pond erg normaal.
     
  8. Bianca16

    Bianca16 Fanatiek lid

    29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Ik zou bij allebei de kinderen ingeleid worden bij 38 weken vanwege hoge bloeddruk en hevige bekkenklachten, maar ik heb bij allebei de 38 weken niet gehaald en ben gewoon bevallen.

    Ik wens je veel succes toe!
     
  9. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik ben op verzoek in combinatie met ziekte, medicijnen en grootte kindje ingeleid het kindje was al 8 pond dus dat was ook groot genoeg.
     
  10. sandra32

    sandra32 Nieuw lid

    8 mei 2008
    3
    0
    0
    hallo wat gek dat ze je niet willen inleiden dan,mijn zoontje deed het niet zo goed meer in de buik met bijna 40 weken,toen ben ik opgenomen en hebben ze dagelijks twee CTG gemaakt,toen dat nog steeds afwijkend was hebben ze besloten om me in te leiden,wat mij overigens heel erg is meegevallen,in 5 uurtjes was ie er....... ben nu ondertussen 38 weken zwanger en hoop dat het nu spontaan begint.... Ik zou als ik jou ws er op staan dat ze iigeval jou baby constant in de gaten houden d.m.v een CTG... als ze het niet willen halen,dan zat ik elke dag in het ziekenhuis!
     
  11. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ben trouwens ook "spontaan" bevallen zonder een ingedaald kindje..

    Nou weet ik niet of het kan, maar kan me ergens ook voorstellen dat ze liever niet inleiden. Dat is toch niet helemaal natuurlijk. Vaak is het voor de moeder een vervelendere bevalling, maar misschien heeft het ook wel invloed op de baby. Als hij/zij er klaar voor is, wordt er een seintje richting mama's hersenen gestuurd om te gaan bevallen. Ergens kan ik me indenken dat zo'n gedwongen bevalling misschien ook voor de baby minder "comfortabel" is..

    Maar je kunt altijd vragen!
     
  12. kims

    kims Actief lid

    7 jan 2007
    352
    1
    0
    @sandra32: Ja, ik mag voor mijn gemoedsrust iedere dag naar het ziekenhuis komen hoor voor een CTG als ik dat zou willen. Maar de gyn ziet er geen noodzaak in. Ik houd voor mezelf voor dat ik iedere 2 uur het kindje wil voelen. Voel ik het binnen 2 uur niet? dan zal ik het ziekenhuis opbellen...

    Ik hoop echt van harte dat ik ook spontaan zal bevallen voor de 42 weken...
     
  13. sandra32

    sandra32 Nieuw lid

    8 mei 2008
    3
    0
    0
    hai kims,ja natuurlijk ik wil nu ook wel spontaan bevallen,maar daar kun je ook wel 2 dagen in zitten,mijn inleiding viel heel erg mee en in 5 uurtjes in vrij vlot,maar inleiden is nooit natuurlijk en zonder risico,maar iid je moet goed je baby in de gaten houden en naar je gevoel luisteren.......... Snap dat je nu graag je kindje in je armen wilt houden en dat gebeurt vast snel,,,,, 1 ding: ik zou er wel op staan als je de 42 weken voorbij bent,heb het meegemaakt met mijn zoontje,mijn gevoel was terecht,als ze me toen weer naar huis hadden gestuurd,dan had ik mijn kleine mannetje nu niet gehad.... zelfs tijdens de bevalling was het nog kantje boord................. dus volg altijd je gevoel...succes ;)
     
  14. Marilene

    Marilene Actief lid

    17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    hoihoi, ik kan me je situatie heel goed voorstellen.

    Ik zou ingeleid worden, ZODRA het mogelijk was (dus ontsluiting, verweking bmm enz.) Dit vanwege achteruithollende conditie en een zeer grote buik cq. baby.

    Gelukkig was het niet nodig, want na mijn eerste inwendige onderzoek op 38 weken (waar alles nog potdicht zat) braken de volgende nacht de vliezen en Thymen is na een rustig verlopen bevalling geboren (totaal 15 uur vanaf breken van de vliezen). Wel een vacuumbevalling geworden...!


    Succes.
     
  15. shraron

    shraron Actief lid

    31 aug 2007
    129
    0
    0
    He,

    ik herken je verhaal helemaal. Ik zat ook met 22 weken al thuis met een complicaties. Daarbij had ik een heel rustige baby die zich bijna niet liet voelen. Daarom ging ik vanaf 29 weken ook om de andere dag voor ctg controle. Helaas waren de ctg's niet altijd goed. Iedere keer was het weer veel te vlak en ik ben een paar weken zelfs iedere dag voor ctg geweest. Vaak kreeg ik dan te horen dat het gewoon het ritme van de baby was, maar dat ik toch morgen maar weer terug moest komen.....

    Ik werk zelf bij de gynaecoloog en heb daarom ook veel te veel medische kennis. Ben ook echt de hele zwangerschap ongerust geweest. Toen ik 37 weken was voelde ik de kleine bijna niet meer en heb ik gesmeekt om een inleiding. Gelukkig wilde ze in het ziekenhuis wel kijken of ik inleidbaar was. Ik had toen gelukkig al 2 cm ontsluiting en mocht van de gyn (mijn baas hihi) ingeleid worden. Ik was zo blij toen het eindelijk zo ver was! Het is net wat jij zegt; in de buik heb je er geen controle over en ben je afhankelijk van andere.

    De inleiding is heel makkelijk gegaan. Ben in 11 uurtjes bevallen, het is alleen jammer genoeg een vacuum geworden maar dit kwam omdat Jason scheef lag en had dus niets met de inleiding zelf te maken.

    Sorry voor het lange verhaal, hoop dat je er iets mee kunt. Hoop voor je dat ze je snle zullen inleiden en dat je kunt gaan genieten!
     

Deel Deze Pagina