Nieuwe zwangerschap, broer vermelden op kaartje?

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door BellaLuna, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BellaLuna

    BellaLuna Niet meer actief

    Het is nog pril, maar wij zijn weer zwanger.
    Vorig jaar juni de zwangerschap van onze zoon af moeten breken met 21 weken.

    Het is nog heel erg spannend maar ben al wel vooruit aan het denken... Bijvoorbeeld over het geboortekaartje straks.... Moeten we daar opzetten "broer/zusje van ... & ....* ?"

    Voor mij voelt het niet goed om hem te "vergeten", want hij is er wel gewoon geweest en wel onze tweede zoon. Maar aan de andere kant denk ik... Moet ik dat nu wel zo "groots" op een kaartje vermelden...... Vind het zo lastig!

    Hoe hebben jullie dat gedaan of hoe zouden jullie dat doen?
     
  2. linde90

    linde90 Niet meer actief

    Gefeliciteerd met de zwangerschap! !

    Wij hebben een gedichtje gemaakt waarin onze dochter en zoon* voorkwamen.
    En het kaartje beelde het gedichtje uit.
    En fam.....bij de adresgegevens.

    Het voelde inderdaad niet goed om hem niet te benoemen, tenslotte is hij toch het broertje van.....
     
  3. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zou hem wel noemen op het kaartje, hij maakt ondanks alles wel onderdeel uit van jullie gezin.
    Even iets anders, maar bij het overlijden van mn neefje en van mn schoonmoeder stond onze Yannick* ook gewoon in de advertentie en bij schoonmoeder ook in de rouwkaart.
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.051
    4.243
    113
    ik zou je zoon ook zeker vermelden

    iets in de trant van

    Geboren ................
    zoon en broertje van
    ........ en..........
    naam van je zoontje * voor altijd in ons hart
     
  5. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij hebben dat bij onze zoon wel gedaan: broer van dochter*.

    En een gedichtje dat we zijn geboorte niet vanzelfsprekend vonden. Maar ons gedicht was niet heel specifiek en zou bijvoorbeeld ook van toepassing zijn geweest als mensen mbv ivf een kind hadden gekregen.
     
  6. Lara1985

    Lara1985 Bekend lid

    24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Je zou het ook symbolisch met een vlinder op de kaart kunnen doen.
    Kan mij voorstellen dat het lastig is.
     
  7. Luvv

    Luvv Fanatiek lid

    27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Allereerst gefeliciteerd met deze nieuwe zwangerschap..
    Ik zou doen wat goed voor jou voelt. Ik ga bijna bevallen nadat we vorig jaar onze dochter hebben verloren na 32 weken zwangerschap en ga haar zeker benoemen.

    Gedichtje:

    Een nieuw leven,
    een klein wonder.
    Het klinkt zo gewoon,
    maar voor ons zo heel bijzonder!

    En dan aan de andere kant:

    Dankbaar en blij zijn wij met de geboorte van Y.....

    Dochter van ... en ...
    Zusje van N... en I*

    Gedichtje wilden we niet te zwaar maken dus die is wat 'algemener' maar benoemt wel dat t voor ons extra bijzonder voelt. I* is onze 2e dochter en dus haar grote zus. Ze hoort er gewoon bij dus ook op t kaartje van haar zusje. Heb er verder eigenlijk helemaal niet over nagedacht om t wel of niet te doen. Voelde voor mij heel vanzelfsprekend.
     
  8. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wij hebben het zo gedaan:

    "Heel gelukkig zijn wij met de geboorte van onze dochter"

    Boven onze namen en adres stond: "Zusje van:[naam overleden kindje met een sterretje erachter].

    Dus ik heb niet "onze dochter en mijn zusje" geschreven, maar wel ons eerste kindje, dat overleden is, vermeld als zus.

    En deze keer wordt het: "Heel gelukkig zijn wij met de geboorte van... onze zoon/dochter en mijn broertje/zusje"

    Er onder namen van mij, mijn man en levende dochter.

    En dan staat er links in heel duidelijke letters: "[naam baby] is een broertje/zusje van [naam overleden dochter met sterretje] en [naam gezonde dochter].

    Overigens stond onze overleden dochter ook op de rouwkaart van mijn schoonvader als ons eerste kind, met een kruisje achter haar naam.
     
  9. mjs

    mjs Fanatiek lid

    14 mei 2009
    2.128
    1
    0
    Wij hebben het ook gedaan .
    kaartje van gribbeltje .
    dochter zit op de schommel en broertje* kijkt vanaf een wolk naar zijn kleine zusje .

    ook een gedichtje erbij vanuit broertje* naar zusje
     
  10. Maris22

    Maris22 VIP lid

    7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Wij hebben ons eerste zoontje met 22wk moeten verliezen helaas,wij hebben een mooi gedichtje gemaakt en die in onze 2 andere zonen hun geboortekaart gebruikt.
    Onze tekst was :
    "Ergens onaantastbaar ver schitterd een kleine ster die stil getuige is van ons geluk..."
    Dan weet iedereen wat we daarmee bedoelen en iedereen was ontroerd door deze tekst op de kaart
    Het geeft niet de volledige aandacht op de kaart maar hij word niet vergeten te vermelden op de kaart.
    Wij vonden dat het een geboortekaartje moest worden voor onze kids waarin wel staat dat hij er toch bij is.
    Nu willen we nog een kindje en als dat mag lukken dan komt het wéér op de kaart!
    Sterkte en hoop dat je er wat aan heb!
     
  11. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mooie voorbeelden, Maris en Mjs!
     
  12. Danilo

    Danilo Actief lid

    17 nov 2011
    161
    0
    0
    Waterdeep
    Wij hebben het heel eenvoudig gehouden (net als het hele kaartje)
    Wij zijn ontzettend gelukkig met de geboorte van onze dochter
    naam
    zusje van naam overleden dochter + kruisje

    Ik vind een sterretje niet duidelijk genoeg voor mensen die niet zoveel van dit soort dingen afweten, daarom hebben wij wel echt voor een kruisje gekozen. het staat wat zwaar maar wel duidelijk.
     
  13. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Op zich helemaal mee eens. Wij wilden eerst ook "gewoon" voor een kruisje kiezen (een ster staat vaak ook voor geboorte), maar uiteindelijk toch voor een sterretje gekozen (geen gewone asterix * maar een echt getekend sterretje, een vijfpuntige gele ster op een blauwe achtergrond). Dit had te maken met de ontwerpster van de kaart en het lettertype. Zij stelde ook een hartje voor, maar dat vonden we helemaal te onduidelijk.
     
  14. Maris22

    Maris22 VIP lid

    7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Moeilijke keus is het zoiezo,doe wat je hart je ingeeft,dat is ook weer voor iedereen anders...
     
  15. Onze dochter* heeft gewoon een naam, dus stond met haar naam en een sterretje erachter op de kaart. En een gedichtje namens haar. Ze hoort er voor ons gewoon bij.
     
  16. megacarls

    megacarls Niet meer actief

    #16 megacarls, 6 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 aug 2013
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Wij zijn het kaartje nu aan het afronden. Bij ons staat er:

    Zoon van (onze namen)
    Broertje van S & C*
    Adres

    Boven de naam van ons zoontje staat: "Hoera! Onze zoon en ons broertje is er!

    Hij heeft wel al een 'zichtbare' zus dus de term 'broer' is dan minder beladen. Ik heb er dus wel 'ons broertje' van gemaakt, niet 'mijn broertje'.

    Wij hebben ook een gedichtje, niet met overleden dochter er specifiek in genoemd of iets wat je als beeldspraak zou kunnen zien, maar inderdaad om de niet-vanzelfsprekendheid te benadrukken. Dat was het toch al niet na 3XIVF, maar nu al helemaal niet meer.

    We hebben als gedichtje:
    Het kwam steeds dichterbij
    Nieuw leven maakte zich vrij
    We hebben zoveel lange weken
    vol ongeduld naar jou uitgekeken
    Nu jij dan bent geboren
    en wij jouw eerste kreetjes horen
    zijn we blij met dit kostbare leven
    wat ons weer is gegeven


    Succes met jouw keuzes! Ik ben benieuwd hoe je het gaat doen!
     
  17. megacarls

    megacarls Niet meer actief

    #17 megacarls, 6 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 aug 2013
    Overigens laten wij een vlindertje drukken achter de naam van C*. Dit omdat we een kruisje erg zwaar vinden, een sterretje nooit ons ding is geweest en een vlindertje iets luchtigs is waar we ons allebei in konden vinden.
    Ik maak me niet druk om of het al dan niet duidelijk is voor mensen. Mensen die een kaartje krijgen kregen dat vorig jaar ook, die kennen allemaal ons verhaal. Als ze het niet weten is het ook niet erg als het onduidelijkheid oproept vind ik, dan zullen ze ook niet bij mij op de stoep staan en verwachten dat er 3 kindjes zijn en vind ik eigenlijk nog dat ze het kaartje niet waard zijn.
    Hooguit misschien alleen meiden van de zwangerschapsyoga die het verhaal niet weten (omdat ze in mijn groep instromen en uitstromen op elk moment en je dus niet echt een band krijgt met mensen en tegen de tijd dat ik beval is de helft met wie ik yoga deed ook alweer gestopt) en als zij er op die manier al dan niet achter komen, nou alleen daarvoor ga ik het kaartje niet aanpassen.
     
  18. xBLOEMPJE

    xBLOEMPJE Bekend lid

    15 mrt 2013
    896
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zou in jullie situatie de naam er bij zetten met een sterretje erachter. Hij maakt toch een deel uit van het gezin.

    Mijn miskraam was voor de 12 wkn daarom vind ik het niet nodig. Overigens zie ik het vaak genoeg dat mensen hun overleden kindje er gewoon bij vermelden.
     

Deel Deze Pagina