Bevalling na eerdere keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door endo3, 19 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe was jullie bevalling na een spoedkeizersnede

  1. Natuurlijke bevalling

    10 stem(men)
    62,5%
  2. Geplande keizersnede

    5 stem(men)
    31,3%
  3. Opnieuw spoedkeizersnede

    1 stem(men)
    6,3%
  1. endo3

    endo3 Actief lid

    7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

    Ben even benieuwd naar de ervaringen van anderen. 1e kindje had ik een spoedkeizersnee doordat mn dochtertje half gedraaid lag en ik al vanaf 3 cm persdrang had plus heeft ze een half uur het erg benauwd gehad, dip in de hartslag of soms helemaal weg. Heb nu zelf aangegeven voor een natuurlijke bevalling te willen gaan maar ik blijf steeds zo twijfelen... keuzestress:confused:
    Het was makkelijker als je geen keuze had, nu ben ik steeds bang voor de hele kleine kans op een ruptuur in de baarmoeder maar ik wil aan de andere kant ook ervaren hoe het is om je kindje echt zelf op de wereld te zetten, op eigen kracht, en niet bij voorbaat al kiezen voor keizersnee..
     
  2. MiniMe89

    MiniMe89 Lid

    28 feb 2015
    58
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik zit echt precies met dezelfde gedachtes.
    Juni 16 keizer#nede doordat zoontje sterrenkijker lag.
    Wel tot 9 cm gekomen maar daarna een stop en persdrang van 2 uur!
    Zoontje had het niet meer gezellig dus uiteindelijk kz !

    Nu 33+5 weken zwanger
     
  3. endo3

    endo3 Actief lid

    7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Ja lastige keus he, hier ook tot 9 cm na 21 uur weeën.. was al ingeleid en weeopwekkers maar toen ik dacht dat ik eindelijk bijna mocht mee gaan persen hebben ze ingegrepen. Vond het herstel toen erg tegen vallen, en hoor hier en daar dat nogal verschilt of je gepland of spoed hebt gehad.. Moet jij je keus ook al door geven?
     
  4. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.733
    113
    Ik heb een natuurlijke bevalling gehad na mijn keizersnee. De eerste bevalling was ook natuurlijk trouwens.
     
  5. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Hier een natuurlijke bevalling na de keizersnede.
     
  6. mamaEl

    mamaEl Fanatiek lid

    4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Hier bij de eerste een spoedks en bij de tweede een vaginale bevalling. De kans op ruptuur van de baarmoeder is klein en ze houden je goed in de gaten in het ziekenhuis, daar zou ik me echt niet te druk om maken. Ik vond vooral het herstel echt een groot verschil. Herstel na de ks ging prima hoor, weinig last gehad, maar het herstel na de vaginale bevalling ging zoveel sneller. Dat vond ik echt een voordeel!
    Succes met de keuze maken!
     
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Daarom was het beter dat ik geen keus kreeg van de gynaecoloog. Vaginaal bevallen heeft bijna altijd de voorkeur. Natuurlijk afhankelijk van de reden van de keizersnede. En je moet niet voor niks in het ziekenhuis bevallen. De kans op een ruptuur is extreem klein. Hier dus ook normaal bevallen.
     
  8. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.465
    3.453
    113
    Eerste is geboren via ks, bleek verstrengeld te zitten in de navelstreng.

    De 2e en 3e zijn via de natuurlijke weg geboren.

    Ik heb bij de 2e en 3e ook de keuze gehad, maar wilde het graag vaginaal proberen en dat is gelukt.
     
  9. endo3

    endo3 Actief lid

    7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Dankjewel allemaal! Goed om te lezen dat het dus meestal gewoon kan.. ik denk dat bij mij gewoon nog stukje vertrouwen ontbreekt dat ik het kan.. komt ook omdat ook al is de kans op een ruptuur zo klein, ik vaker in een klein percentage heb gezeten die iets overkomto_O ik heb wegens mijn endometriose veel lidtekenweefsel in mijn baarmoeder en mijn baarmoeder heeft ook een afwijkende vorm.. zegt waarschijnlijk helemaal niks maar je neemt t toch mee in je hoofd:rolleyes: maar dit geeft me wel iets meer vertrouwen
     
  10. mommyof3boys

    23 jun 2018
    62
    107
    33
    Vrouw
    Nummer 1 natuurlijk
    Nummer 2 keizersnee
    Nummer 3 natuurlijk
     
  11. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik lees even mee :)
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik wilde (en moest) het weer natuurlijk proberen na de 1e ks. Dat heb ik ook gedaan, uiteindelijk helaas wel weer op een ks uitgelopen.
     
  13. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Ik heb een fantastische geplande keizersnede gehad na mijn spoedkeizersnede.

    Ik was ervan overtuigd dat ik het natuurlijk wilde proberen. Door bepaalde omstandigheden veranderde dat naarmate de zwangerschap vorderde. Uiteindelijk gekozen voor de geplande keizersnede. Ik heb er geen seconde spijt van gehad, dit was zo fijn, zo rustig. En mijn herstel was echt een eitje in tegenstelling tot mijn eerste keizersnede.
     
  14. pautjepoets

    pautjepoets Bekend lid

    7 jan 2012
    675
    319
    63
    Vrouw
    Hier ook
     
  15. endo3

    endo3 Actief lid

    7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    @pautjepoets en @suus1983
    Waarom is het weer op een keizersnede uitgelopen als ik vragen mag? Ik had het denk ik ook makkelijker gevonden hoor als ik geen keus had, nu ben ik van alles tegen elkaar aan het afwegen terwijl ik toch al besloten had en keus van natuurlijke bevalling al door gegeven heb.. en nu net vanmorgen tips gekregen om mijn bekken losser te krijgen :rolleyes: ik blijk erg smal en blijkbaar kun je ze dus wat losser/ wijder maken door middel van oefeningen? Ga het wel proberen, misschien vergroot het mijn kans op natuurlijk bevallen
     
  16. pautjepoets

    pautjepoets Bekend lid

    7 jan 2012
    675
    319
    63
    Vrouw
    De ontsluiting schoot niet op, dus ik zou weer aan de weeopwekkers moeten. Iets waar de gyn bij eerdere afspraken over sprak alsof het geen optie was, werd nu overwogen alsof het niets was. En ik heb een hele slechte ervaring met weeopwekkers gehad bij mijn eerste bevalling dus dat zag ik echt niet zitten. Toen hebben ze me alsnog ingepland voor een keizersnede. Werd wel 6 uur later, omdat het geen spoed was. En al die tijd weeën opvangen :rolleyes: Was ook geen geweldige ervaring. Al vond ik de keizersnede ansich een stuk fijner, nu er geen spoed bij kwam kijken
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Bij mij paste het niet. Combinatie smal bekken en grote kindjes met nog grotere hoofdjes. Wogen ook 10 pond.
     
  18. Kaila

    Kaila Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ik ben wel nieuwsgierig naar wat voor soort oefeningen dat zijn, zou je dat willen delen?
     
  19. endo3

    endo3 Actief lid

    7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb deze 2 als advies gekregen Screenshot_20180628-000541_Chrome.jpg Screenshot_20180628-000425_Chrome.jpg
     
    Kaila vindt dit leuk.
  20. Juwi

    Juwi Actief lid

    8 jun 2016
    256
    99
    28
    Vrouw
    1e geplande keizersnede
    2e geplande keizersnede
    3e vaginaal
     

Deel Deze Pagina