Bevalling poes begint?

Discussie in 'De lounge' gestart door Eva2011, 22 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Ja, weer een kittentopic...

    Onze kleine meid is erg onrustig, likt sinds drie dagen luid smakkend haar achterste en mauwt sinds gister alles bij elkaar.

    Vandaag is het 65 dagen na een korte (ongeplande) dekking.
    Aan haar buik voel je weinig behalve de tepels die groter zijn en duidelijk zichtbaar.
    We dachten dat de dekking (2 uurtjes in de vroege ochtend) was mislukt, maar het lijkt er nu toch sterk op dat er één of twee kittens komen.

    Een werpdoos staat klaar maar ze ligt eigenlijk alleen op schoot.

    Wat zijn nog meer tekenen van een naderende bevalling en hoe lang kan zoiets duren na bovenstaande gedragsbeschrijving?

    Wij gaan vandaag een weekend weg. Poes zou gisteravond naar een vriendin maar ivm de onrust heb ik haar vannacht nog hier gehouden in de hoop dat er iets zou gebeuren. Helaas dus nog niks.


    Het is een ragdoll, mevrouw is binnenkat maar is ontsnapt toen ze 11 maanden was. Bewust afgewacht omdat de dekking zo kort was en ze nog niet krols was geweest. Dierenarts vertelde me dat ze een abortus konden doen met risico op misvormingen aan de baarmoeder en later geen nestje meer kunnen krijgen. Vandaar het afwachten.
     
  2. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    En je wilt haar nu alsnog wegbrengen met de kans dat ze haar nest krijgt zonder jou?
    Of dat de bevalling stagneert door de stress?

    Geen röntgen laten maken om te kijken hoeveel kittens er zijn?

    De gemiddelde draagtijd is 65 dagen.
    Kan dus ook nog een paar dagen duren.
    Kan zijn dat ze op de dag van de worp slijm gaat verliezen maar dit hoeft niet of je ziet het niet.
     
  3. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Oh ik zou dit echt niet willen missen, is echt superleuk om mee te maken. Ik zou haar zeker niet verplaatsen naar een ander huis, dan voelt ze zich waarschijnlijk niet veilig meer.
    Plaats je een foto als ze geboren zijn?:)
     
  4. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Ik las dus echt “bevallingspoes”....

    Alsof je een speciale poes hebt om mee te bevallen :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
    (Ik moet nodig koffie)
     
    Chocolat, MyMiracle, birds86 en 15 anderen vinden dit leuk.
  5. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Ze is volledig gewend aan de oppas. Daar voorzie ik geen problemen.

    Je zegt zelf, het kan nog wel een aantal dagen duren. Tot 73 dagen meen ik ergens te hebben gelezen. Ik laat haar in ieder geval niet thuis zonder iemand in huis. Dat zou zonder zwangerschap NL gebeuren, dan kwam de oppas bij ons drie keer per dag.

    Nee geen röntgen laten maken omdat we pas vorige week vermoedden dat ze drachtig was. Voel nog steeds geen kittens bewegen trouwens. Ook geen dikke buik.
     
  6. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Ik post een foto als er wat gebeurt. Kan natuurlijk ook nog schijnzwanger zijn...
    Ragdoll x (prachtige, dat dan wel) rode kater...
     
  7. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik ben dan de boeman:evil::cool:
    Waarom heb je geen röntgen laten maken?
    Ik vind je reden een slappe smoes.

    Dus je weet niet eens of ze zwanger is?
    Er kan van alles aan de hand zijn en je laat haar achter bij een vriendin?
     
    Chocolat, lloorrtt, Meiske2015 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Dus je weet niet eens zeker of ze wel zwanger is?

    Waarom is die röntgenfoto niet gemaakt?
     
    lloorrtt vindt dit leuk.
  9. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    Ik zou sowieso langs de dierenarts gaan. Dan weet je zeker of ze wel of niet drachtig is. Dat lijkt mij al reden genoeg om dus te gaan. Als ze niet zwanger is, is er blijkbaar iets anders aan de hand. Als ze wel zwanger is, kan de dierenarts vast vertellen hoe ver ze is, om hoeveel kittens het gaat, of de bevalling inderdaad eerdaags gaat beginnen gezien haar gedrag etc.
    Lijken mij redenen genoeg om wel te gaan. Zeker voordat jij zelf een aantal dagen weg gaat.
     
    lloorrtt, pietje1987, Fennec en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.414
    4.736
    113
    Eens!
     
  11. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    nou ik vind het ook beetje raar hoor dat je niet eens zeker weer of ze zwanger is, dat je dat niet laat checken en lekker op je dooie akkertje nu een weekend weggaato_Oo_Oo_O
     
  12. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Inderdaad, langs de DA ipv hier op het forum advies vragen! Straks is er heel iets anders aan de hand, en zit de oppas straks met een zieke kat. Bij ons waren de kittens binnen 24 uur geboren na het gedrag dat jij omschrijft. Maar ik zag altijd wel een buikje.
     
  13. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Nee hoor, logische reactie. Ik heb geen röntgen gemaakt omdat ze niet drachtig leek en ze tot gisteren geen tekenen vertoonde van een zwangerschap of bevalling. Als ik zeker had geweten dat ze zwanger was had ik dat wel gedaan, maar dit vermoeden kwam vorige week pas. Overal las ik dat je al veel eerder de kittens in de buik kon voelen en wij voelen tot op heden nog niks.

    Daarnaast, onze enige vakantie dit jaar is een weekend met schoonouders, die al maanden gepland was, voordat zij ontsnapte. Vriendin zou elke dag bij ons komen om voor de kat te zorgen maar ivm gedragsveranderingen gister hebben we 's avonds besloten om haar bij vriendin te brengen voor extra toezicht. Zij zal ook direct naar een dierenarts als dat nodig is.

    Vriendin heeft veel ervaring met allerlei dieren en bevallingen van groot (vee) tot klein (huisdieren) dus ook om dat gedeelte maak ik me niet druk. Ze is in erg goede handen.

    Ja idealiter was ik thuis bij haar. Simpel, maar dit is voor mijn gevoel de beste optie.

    En voor "waarom heb je niet..." Is het te laat. Wij gingen er van uit dat ze niet drachtig was.
     
    iMoeder vindt dit leuk.
  14. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    kan je vriendin dan niet gewoon in jouw huis komen ipv dat je de kat uit vertrouwde omgeving weghaalt

    Enne,,, alsnog gewoon even naar de DA voor je weggaat..
     
  15. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Maar waarom ga je niet langs de da, nu ze zwanger lijkt? Of heb je dat aan je vriendin gevraagd?
     
  16. Mamamia90

    Mamamia90 Actief lid

    4 apr 2018
    234
    116
    43
    Vrouw
    Waarom bel je de dierenarts niet? Misschien achten ze het via een telefoontje wel niet nodig dat je langs komt en mochten ze je wel graag even willen zien met de kat dan weet je ook meteen wat er aan de hand is.
     
  17. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Die zal gaan als dat nodig is.
     
  18. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Die hadden me 65 dagen geleden ook gezegd dat de kans erg klein was dat ze na 2 uur voldoende gedekt was om drachtig te raken, omdat het normaal pas op de tweede dag gebeurt vooral als ze nog niet krols geweest zijn.
    Een "preventieve curettage" zou meer schade aanrichten dan wenselijk was. Vooral met bovenstaande in het achterhoofd.
     
  19. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Maar goed, dit was mijn vraag:

    "Wat zijn nog meer tekenen van een naderende bevalling en hoe lang kan zoiets duren na bovenstaande gedragsbeschrijving?"

    En iedereen maakt me nu af omdat ik geen röntgen heb laten maken en haar bij vriendin dump. Terwijl ik haar juist daar breng omdat ik haar niet urenlang alleen wil laten. Misschien even omdenken hier
     
  20. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Kan je niet voordat je weg gaat nog snel naar de da weet jij en je vriendin wat je kan verwachten en ga je daarna weg. Een uurtje later komen moet toch kunnen
     

Deel Deze Pagina