Bijna alle vrouwen zijn ooit aangerand......

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 16 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Dit las ik vandaag op het nieuws (MSN). Volgens het stukje zijn zo goed als alle vrouwen ooit wel eens aangerand. Niet alleen op straat, maar ook bijv bij een date. Ik vind dit wel héél schokkend als dit echt waar is, ik kan het me haast niet voorstellen.

    Dus mijn vraag: Ben jij ooit aangerand?

    Je hoeft uiteraard niet specifiek te benoemen wat er is gebeurd als je dit niet wilt.
     
  2. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Nee hier absoluut niet, maar ik ben ook niet op mijn bekkie gevallen!
     
  3. Marchella

    Marchella Niet meer actief

    Ja, helaas wel.
     
  4. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    ik geloof niet dat "niet op je bekkie gevallen zijn" daar ook maar iets mee te maken heeft ;) Soms kan het je ook gewoon overkomen natuurlijk.
     
    Irisje24, Pepijnn, LoveXx en 40 anderen vinden dit leuk.
  5. blike1987

    blike1987 VIP lid

    14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    uhh nou nee... waar baseren ze dat op??
     
  6. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ja, ik ben helaas wel eens in een tiet geknepen of in het kruis gegrepen bij het uitgaan. Valt dat onder aanranding?
     
  7. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Overigens zal ik zelf ook antwoorden (wel zo fair natuurlijk) Ik ben op straat of bij een date of zo nooit aangerand, wel vanaf mijn 3e t/m mijn 16e sexueel misbruikt.

    Wel ooit 1x in mijn billen geknepen bij het stappen, ik ben zó boos geworden dat ik niet denk dat die man dat ooit nog eens doet.
     
  8. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Ja, dat denk ik wel.
     
  9. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wat wordt er verstaan onder aanranding?
     
  10. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Op een of ander onderzoek onder vrouwen (er schijnt een boek over geschreven te zijn). volgens de schrijfster wordt praktisch iedere vrouw ooit aangerand in haar leven. Nou lijken mij die cijfers ook wel iets te hoog, maar toch.
     
  11. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Helaas wel ja,gewoon op straat en niemand die iets deed,op de werkvloer "voor de gein" aangeraakt worden tegen je zin in en erger...het is niet iets van de laatste tijd hoor,bij de eerste keer was ik 13 dus 27 jaar terug.

    Het hangt er een beetje vanaf wat er onder aanranding verstaan word,de een vind een ongewenste arm op de schouder al te ver gaan en de ander vind het pas te ver gaan met een "knuffel".
    Sommige mannen kunnen niet tegen een afwijzing en proberen het toch,andere vinden het stoer tegenover hun vrienden bv.
     
  12. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Ja, helaas wel.

    En als kind helpt een goed bekkie helaas niet ;)
     
    Hommeltje vindt dit leuk.
  13. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Wat wordt er onder verstaan, ik ben wel eens bij m'n kont of borst gegrepen in een disco. Maar ik zag dat nooit echt als aanranding eigelijk.
     
  14. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Geen idee eigenlijk. Ik versta zelf onder aanranding dat iemand onvrijwillig en tegen iemands zin in betast wordt, en dan met name proberen te zoenen en/of het aanraken van borsten, billen, vagina.
     
  15. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Ja ik..echt gewoon verkracht laat maar zeggen..:mad: gelukkig al heel lang geleden.
    Tijdens het uitgaan wel eens in bil geknepen oid, maar dat vond ik niet zo schokkend eerlijk gezegd.

    Ik hoorde het op tv vanmorgen.
     
  16. Tannie

    Tannie Bekend lid

    16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja, helaas wel!
     
  17. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    "Aanranding is een ernstig zedendelict, waar iemand voor veroordeeld kan worden wanneer hij iemand heeft gedwongen tot het plegen of dulden van ontuchtige handelingen. Op aanranding staat een maximumstraf van 8 jaar, maar deze maximumstraf kan in een aantal gevallen een stuk hoger liggen. Ook poging tot aanranding is strafbaar."

    Er moet dus sprake zijn van dwang. Als ik dit leed is iemand in zijn billen knijpen dus geen aanranding, maar een ongewenste intimiteit.
     
    Bailey07 vindt dit leuk.
  18. Msee

    Msee Niet meer actief

  19. Ziggi

    Ziggi Bekend lid

    8 feb 2017
    792
    218
    43
    Vrouw
    Hier ook helaas wel.
     
  20. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Ja hoor, ik ook. Door een oom zelfs...
     

Deel Deze Pagina