Bizarre gesprekken

Discussie in 'De lounge' gestart door Katja77, 17 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik moest er even aan denken... ik had net namelijk het zoveelste gekke gesprek met mijn opmerkelijke collega (van 64). Het meeste gekke gesprek was een dik half jaar geleden. Komt ie ...

    Begint met iets verdrietigs, de zus van mijn collega is overleden aan een ziekte. Voor mijn collega was dat heel erg want ze had jaren, sinds haar 21e geen contact meer gehad met haar zus. En pas toen ze hoorde dat haar zus ziek werd, heeft ze weer toenadering gezocht. In die tijd heb ik mijn collega gesteund en ik heb op het werk veel taken overgenomen etc. Heel vervelend natuurlijk.

    Drie maanden later was ik op mijn beurt heel verdrietig. Op een maandagavond moest ik mijn hondje, mijn steun en toeverlaat van 15 jaar, laten inslapen. De volgende ochtend kwam ik met rode ogen op het werk.
    Ik loop mijn kantoor binnen, gevolgd door mijn collega, en zie ik daar een vogeltje op mijn bureau. Ik kon het vogeltje zo pakken en laat hem via het raam naar buiten, hij fladderde zo weg. Het gaf mij een blij gevoel.

    Ik zeg tegen mijn collega: “goh, wat een mooie symboliek, gisteren het loslaten van mijn hondje .. en vandaag dit vogeltje. Net alsof mijn hondje het vogeltje heeft gestuurd om mij een goed gevoel te geven dat ik goed heb gedaan om mijn hondje in te laten slapen. Ik ben vrij nuchter hoor, ik geloof dat niet echt, maar het was gewoon een mooi moment.. maar dat werd vrij bruut verstoord door de uitspraak van collega:

    “Nee, die vogel is mijn zus. Ik had met mijn zus afgesproken om als vogel terug te keren en af en toe eens binnen te fladderen”

    Dusssssss, je begrijpt wel ... ik was vrij beduusd en heb het daar bij gelaten... Gek gesprek. Zoals ik al zei, dit is er maar één. Ik kan wel een boek schrijven over uitspraken van deze collega.

    Hebben jullie ook van die bizarre gesprekken?
     
    Marbloempje, Emama, fanona en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. kim90

    kim90 Actief lid

    8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Hahaha dan sta je ook even met je mond vol tanden :roflmao: wat kunnen sommige mensen vreemd reageren he ?! Ik heb heel veel vreemde gesprekken op mn werk, maar werk dan ook in een psychiatrische kliniek ( acute opvang) ;)
    Daar heb je ook wel wat vreemde Collega s rond lopen hoor.
    Ik had een collega die niet op werk was komen opdagen.. had ook helemaal niks van dr laten horen. Dus wij haar gebeld waar ze was.
    Ze zei " ja ik was onderweg maar ik kon er niet door komen ( was een hardloop wedstrijd bezig, en de weg was voor korte tijd afgesloten ). Dus ik dacht ik blijf maar thuis , want ik heb morgen ook al dagdienst...
    Huh? o_O
     
    Chiggy, Emama, Vitamientjuh en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Had ze constant met mijn ex schoonfamilie.... maar dus mensen spoorden echt niet en waren meester in passief agressieve opmerkingen.... heerlijk :roflmao: blij dat ik niks meer met die mensen te maken heb. Voorbeeld van zo’n “gesprek”

    Nieuw huis, wij super trots alles laten zien... zij hadden hun hondje mee Ow en handig om te vermelden dat ze Duits zijn....

    Schoonmoeder: “Kessie (hondje) is zoooooooo onrustig in jullie huis”

    Ik: “ na ja 2 uur in de auto, vreemd huis, ik snap dat wel”

    Schoonmoeder: “nee nee normaal is hij nooooit zo er is iets anders aan de hand”

    Ik: “ Ow waar denk je dan aan?” (Op dat moment oprecht bezorgd)

    Schoonmoeder: “nou dat komt omdat al deze Nederlandse huizen vol zitten met asbest”

    Ik: “pardon? Dit huis is van 1996, toen mocht er al niet meer met asbest worden gebouwd”

    Schoonmoeder: “dan hebben ze gelogen.... want Kessie doet alleen zo omdat er asbest in dit huis zit.... fijne koop hoor”

    Ik: “weet je wat jij moet doen? Kessie verkopen! Wat dat is me toch even een wonder hond! Kessie de asbest hond” krijg je goud geld voor”

    Schoonmoeder: “............” en maar vuil kijken naar mij


    Kreng dat het was :p
     
    Mery, Twinkle81, Paardenbloem en 42 anderen vinden dit leuk.
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.512
    5.616
    113
    Vrouw
    Hahahahahaha :roflmao::roflmao:
     
    Katja77 vindt dit leuk.
  5. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Met Valentijn van de week. Ik kom bij mijn ouders en had speciaal voor hen als aardigheidje Valentijns tompoezen gekocht. Dus ik loop met mijn goede gedrag binnen met de tompoezen zegt mijn stiefmoeder geïrriteerd: arghhhh neem maar weer mee naar huis hoor, we hebben al zoveel zoete rommel in huis. Uhmmm.. oké?? Ben normaal niet op mijn mondje gevallen maar wist toen echt even niet wat ik moest zeggen. Prima dat je ze niet wil, maar breng dat dan even wat aardiger ofzo. Er kon geen bedankje vanaf. Was dus niet echt een gek gesprek maar gewoon een keiharde botte opmerking eigenlijk.
     
    Vitamientjuh, Katja77 en Blijdorp vinden dit leuk.
  6. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.896
    16.252
    113
    Ik had laatst een heel raar gesprek dat via mijn man liep die ondertussen met zijn moeder sprak over mij. ( oké dat is dus sowieso al een raar gesprek als iemand geen eens het fatsoen heeft jou te bellen.)

    Mijn schoonfamilie had zoals gewoonlijk weer met de hele familie over mij lopen praten, afijn ik citeer even wat ze tegen mijn man zei, wat hij dan weer tegen mij moest zeggen. :roflmao: " Ik had wel van Ysabella verwacht dat ze mij zou opbellen om sorry tegen mij te zeggen omdat ik (!) iets verkeerd begrepen heb." Sorry?:rolleyes: Moet ik sorry zeggen om iets wat ik niet heb gezegd omdat jij via via iets verkeerd begrepen heb wat ik zou hebben gezegd terwijl ik niks heb gezegd? Naja je zou bijna denken dat ze een kronkel in haar kop heeft.:|

    Dat vond ik dus echt een heel vreemd "gesprek" Haha.
     
    Eke84, Biny, Vitamientjuh en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Die is wel heel bot ja. Je mag ze de volgende keer wel naar mij komen brengen hoor:o:
     
    Katja77 vindt dit leuk.
  8. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik werk op een beroepsopleiding waar mensen voor een serieus beroep worden opgeleid. Gesprek met een student:

    Student: Ik ga achterin zitten hoor, doe ik in de bus ook altijd.
    Ik: Dat vind ik een beetje een middelbare schoolinstelling.
    Student: Het is maar mbo.
    Ik: Je weet toch welk beroep je gaat doen? Daar past deze houding niet bij.
    Student: Meh... (en gaat achterin zitten).
    o_O

    Maar ook collega's zijn apart. Een student was overleden en de collega's werden gecomplimenteerd met hun werkwijze die dag... Uhm medeleven anyone???
     
    Katja77 vindt dit leuk.
  9. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Ik heb een fantastisch leuke collega die soms wat vreemd is.

    Rond 10:00 hadden we een kort gesprekje over een koetjes en kalfjes onderwerp. Om 15:30 begint ze over het zelfde onderwerp; oh dus jij denkt er zus en zo over?

    Dan moet ik echt ff schakelen haha. Gebeurt ook niet zelden, gemiddeld eens per week.
     
    Zusterke, Vitamientjuh en Katja77 vinden dit leuk.
  10. fafa

    fafa Niet meer actief

    Hier in de straat woont een dame die altijd vreemde gesprekken aanknoopt.
    Over haar overleden katten die nog in huis rondlopen, en zelfs een keer een verhaal over een vacature die door haar overleden broer speciaal voor haar in de krant was gezet. Uiteindelijk had ze de baan niet gekregen, maar toch lief van dr broer dat ie zo aan haar had gedacht o_O.
    Riiiiight... Ik weet nooit zo goed wat ik dan moet antwoorden :oops:
     
    Marbloempje, Robijn89, Biny en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik weet niet of het onder de noemer bizar of hilarisch valt.. maar dit gesprek tussen een collega en een klant was in elk geval apart..

    Klant: mevrouw kunt u mij adviseren? Ik heb een pan nodig.
    Collega: natuurlijk mevrouw ik loop met u mee.
    Naar wat voor pan bent u op zoek?
    Klant: naar een pan om in de koken.
    Collega: ja dat begrijp ik, maar zoekt u voor inductie, gas, elektrisch of keramisch?
    Klant: 1 die in elk geval op zijn plek blijft.
    Collega: Huh???
    Klant: Ik kocht een pan bij een andere winkel. Ik was aan het koken en ineens springt die pan Zoo van me gasstel op het aanrechtblad.
    Collega: ??? Wat?
    Klant: die pan die sprong!
    Collega: nou mevrouw pannen springen niet hoor.
    Klant: Nou sta je me belachelijk te maken?
    Ik ga wel ergens anders verder zoeken!

    Mijn collega stond echt nog vol verbazing van het gesprek haar na te staren en mij kon je van de grond rapen:roflmao:
     
    Cynnie1984, dreumesje, Twinkle81 en 36 anderen vinden dit leuk.
  12. Manque

    Manque Niet meer actief

    #12 Manque, 17 feb 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 feb 2018
    Cliënt, ik noem hem Ken, en ik zitten naast elkaar aan tafel. We zijn allebei aan het tekenen.
    Ik: "Wauw, dat ziet er goed uit zeg. Wat is het?"
    Ken: "Tsja. Ik denk dat ik het nu écht heb."
    Ik: "Dat je wat hebt?"
    Ken: "De sleutel. De sleutel naar de andere dimensie."
    Ik: "Oh serieus? Dat zou wel bijzonder zijn."
    Ken: "Ja, ik had hem eerder ook al. Maar ik was hem kwijt."
    Ik: "Zou fijn zijn als je hem nu weer had, dan. Ik hoop dat-ie past."
    Ken: "Ja, ik ga hem uitproberen."

    Ken legt de tekening op de grond en klimt op zijn kruk. Doet zijn ogen dicht en springt van de kruk af, op de tekening en blijft gehurkt op de grond zitten, met zijn ogen dicht. Hij kreunt een beetje en opent langzaam zijn ogen weer.

    Ik: "Ken... Ken? Is het gelukt?"
    Ken kijkt om zich heen.
    Ken: "Ja.. ik geloof het wel."
    Hij lijkt erg opgelucht te zijn.
    Ik: "Oh gelukkig! Nou, dan moet je die tekening maar goed bewaren. Leg hem maar in de la daarzo. Het zou jammer zijn als je de sleutel naar deze dimensie weer kwijt raakt. En ik hou deze dimensie graag goed schoon, dus laten we even de kwasten gaan afwassen."

    Ik had altijd mooie, bizarre gesprekken in mijn vorige functie.
     
    MyMiracle, Twinkle81, Chiggy en 36 anderen vinden dit leuk.
  13. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    :roflmao::roflmao: Raap mij maar op hier...
     
    Katja77 vindt dit leuk.
  14. sunnycloud

    sunnycloud Fanatiek lid

    28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::):):):):):) Ik ga stuk om dit topic!!!!! Fantastisch, ik heb ook gekke collega s en vrienden en ik hou ervan!!!!!!
     
    Katja77 vindt dit leuk.
  15. Manque

    Manque Niet meer actief

    #15 Manque, 17 feb 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 feb 2018
    Ik: "Hey Ken, hoe issie?"
    Ken steekt zijn hand uit om mij de hand te schudden.
    Ik: "Sorry Ken, maar ik zie dat je hand heel erg nat is. Ik schud liever geen natte handen, dus ik zwaai even, ook goed?" *zwaai*
    Ken: "Ohja, dat klopt," *zwaait terug* "Ik probeer mijn huid goed nat te houden. Dan kan er ook niks via de poriën binnen komen he."
    Ik: "Nou, dan stel ik voor dat we gaan kleien. Dat is heel handig te doen met natte handen."
    Ken: "Ja dat dacht ik al. Dat was de tweede reden waarom ik mijn handen goed nat houd. Dan kun je lekker kleien."
     
    Mleenvs, Twinkle81, Chiggy en 11 anderen vinden dit leuk.
  16. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Mijn man en ik hoorde in de middag tijdens de echo dat ik in verwachting was van een tweede dochter. In de avond vertelde we dat heel blij bij schoonfamilie tijdens het avondeten. De tafel zat vol met schoonfamilie. Iedereen reageerde ontzettend enthousiast behalve 1 persoon die toen nog maar een paar maanden in de familie was. Zij was in verwachting van een zoon en vertelde ons even dat echte mannen zonen krijgen en dat mijn man dus geen echte man was want hij kreeg voor de tweede keer een dochter. Iedereen keek haar vol verbazing aan en toen ze dat doorhad zette ze haar woorden nog even kracht bij dat dat in haar land altijd zo gezegd werd over mannen. Ehhh ja... Dat was een 'bijzonder' moment zeg maar :roflmao: Mijn man heeft haar die opmerking nooit vergeven haha.
     
    Cynnie1984, Twinkle81, Robijn89 en 7 anderen vinden dit leuk.
  17. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ik: "Dat is een kleurrijke tekening."
    Ken: "Nou, ik mis heel erg veel kleuren. Heb je meer kleuren voor me?"
    Ik pak nog een doos kleurpotloden uit de kast en geef ze aan Ken.
    Ken: "Nog meer alstublieft, ik mis nog steeds erg veel kleuren."
    Ik duik weer in de kast en pak alles dat kleur afgeeft: krijtjes, stiften, kleurpotloden, inkt, verf en leg alles op de tafel.
    Ken: "Sorry, ik weet dat u uw best doet, maar dit zijn natuurlijk nog steeds veel te weinig kleuren. Ik zie denk ik wel 10x zoveel kleuren."
     
    Twinkle81, Chiggy, Rannie en 11 anderen vinden dit leuk.
  18. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik heb eens een fantastische dienst gehad waarbij ik 1 op 1 begeleiding gaf aan een patiënt. Deze meneer had een psychose wat natuurlijk ontzettend erg was voor hem, maar hij had de meest geweldige verhalen. Hij had in zijn beleving erg goed contact met lady gaga die hij onlangs nog gesproken had. Moet erbij zeggen dat het enorm grote al wat oudere man was waarbij je niet verwacht dat hij fan is van lady gaga. Tijdens het gesprek over lady gaga pakte hij een watervaste stift en schreef gigantisch groot “gaga” op zijn arm. Daarna vertelde hij dat hij de vader was van alle kinderen op de wereld. Tot slot vertelde hij onder het genot van een gekookt eitje ook nog dat hij de schilletjes altijd bewaarde en aan de duiven en kippen voerde, want hoe konden ze anders weer nieuwe eieren leggen?

    Deze meneer zal me altijd bij blijven! Ondanks dat hij mentaal erg ziek was hebben we enorm leuke gesprekken gevoerd!
     
    Twinkle81, Rannie, Juul75 en 9 anderen vinden dit leuk.
  19. sunnycloud

    sunnycloud Fanatiek lid

    28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Hihi die meneer had wat de kippen betreft gewoon gelijk hoor. Ze hebben kalk nodig (en dat kan in de vorm van de schillen van eieren)
     
    Katja77 vindt dit leuk.
  20. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.734
    413
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou ja gek gesprek. Misschien een beetje. Vorig jaar ging ik mijn collega's inlichten over mijn zwangerschap. Waarop één van mijn mannelijke collega's me feliciteerde en vroeg: "goh, hoe is dat zo gekomen?" Ehm.....o_O
     
    Cynnie1984, Blijdorp, Twinkle81 en 14 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina