bloedtest huisarts

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door seat, 18 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seat

    seat Actief lid

    17 mrt 2008
    134
    0
    0
    Hallo Allemaal,

    Ik ben nu 1 week overtijd en heb nu 2 keer een test gedaan, maar beide negatief! :cry:
    Ik ben wel heel erg moe, buik rommelt en mijn borsten steken af en toe behoorlijk!
    Vanmorgen huisarts gebeld of ik een bloedtest zou mogen doen, maar volgens de huisarts wordt dat helemaal niet meer gedaan?
    Zie toch vaker in dit forum dat mensen het hier over hebben!
    Heeft iemand dit de afgelopen tijd nog laten doen bij de huisarts?

    Mag nu pas over een week mijn urine inleveren bij de huisarts!

    Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de huisarts

    Groetjes
     
  2. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    De huisartsen vertrouwen de zwangerschaptesten van de drogist volledig is mijn ervaring. Als die negatief is doen ze niet zo veel. Ze doen vaak een bloedtest als je een hormoonbehandeling hebt ondergaan. Maar als je nog niet zo lang aan het klussen bent, dan moet de natuur zijn gang gaan. Helaas. En anderhalve week over tijd is niet alarmerend denk ik. Veel meiden hier op het forum hebben last van klachten als je te laat bent. Hoe lang ben je al bezig?
     
  3. LindaS

    LindaS VIP lid

    30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ik ben begin dit jaar wel in het ziekenhuis getest, maar weet ook niet of ze dit bij de dokter doen.. Ik ben toen door de dokter getest op mijn schildklier ed!

    Durf het niet te zeggen, sorry! Succes in elk geval! :D
     
  4. seat

    seat Actief lid

    17 mrt 2008
    134
    0
    0
    Bedankt voor je snelle reactie!

    Ik ben sinds november gestopt met de pil en vanaf die tijd een cyclus van 28 dagen en 21 dagen.

    Tja weet dat het ook wel erg vroeg is, maar ja, kan niet snel genoeg gaan he! :)

    Ik wacht maar weer gewoon rustig af, meer kunnen we niet doen!

    Hoelang zijn jullie al bezig? Ook vaker overtijd geweest?

    Groetjes
     
  5. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    De huisarts kan niet zoveel voor je doen. En een drogist test is toch over het algemeen heel betrouwbaar. Ik denk dat je gewoon moet afwachten. Als je 1,5 week over tijd bent ben ik bang dat jer maar vanuit moet gaan dat je niet zwanger bent.
     
  6. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hoi seat,

    Wij zijn ook in november gestopt met de pil. Vorige maand was ik 2 weken over tijd. En daar werd ik heel onzeker van. Maar ook daar deed de huisarts niets aan. Als je langer dan 4 weken over tijd bent kon ik langs komen. Maar dan kreeg ik waarschijnlijk een kuurtje om het op te wekken. Wel vertelde ze dat als je 2 weken over tijd bent, je er van uit kunt gaan dat je geen eisprong hebt gehad die maand. En dat klopte ook wel met mijn ovulatietesten. Die gaven die maand niets uit. En we hebben die weken 3 testen gedaan, allen negatief natuurlijk..

    Lastig he, wachten tot het eindelijk een keer raak zal zijn?
     
  7. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik heb dezelfde klachten als jou gehad.
    Zou echt gedacht hebben zwanger te zijn maar was t echt niet.
    Heb 3x een bloedtest gehad omdat ik overtijd bleef maar echt niet zwanger.
    Mn lichaam was gewoon van slag en ben tot op heden nog steeds nie ongesteld.
    Maar bloedtesten doen ze zeker weten nog wel.
    Zou niet weten waarom ze dat ineens niet meer zouden doen.
    Gewoon blijven vragen er om!
     
  8. phooke

    phooke Lid

    16 mrt 2008
    11
    0
    0
    onthaalouder
    vlaams-brabant
    ook ik heb de bloedtest gedaan bij mijn 2 vorige kindjes, daarbij konden ze duidelijk zien of ik al dan niet al een tijdje zwanger was (bij mijn eerste kindje wist ik pas na 9 weken dat ik zwanger was)
    ik zou zeker aandringen voor een bloedtest(oja, had bij mijn eerste 5 testen gedaan allemaal bleken ze negatief te zijn maar was dus wel al duidelijk zwanger)
     
  9. seat

    seat Actief lid

    17 mrt 2008
    134
    0
    0
    Jeetje ons verhaal komt wel heel erg overeen, ik twijfel ook of ik een eisprong heb gehad. Was ongeveer een week na laatse menstruatie begonnen met die ovulatietesten en had tot 1.5 weken geleden nog geen eisprong gehad. Ik dacht eigenlijk dat ik misschien wel te laat was met testen, maar als ik jou verhaal zo lees, denk ik dat ik idd geen eisprong heb gehad en ik dus nog ff moet wachten dat ik ongi word!

    Verhaal wordt wat duidelijker nu in iedergeval!

    Vind het toch wel heel fijn om met mensen over dezelfde problemen te babbelen.

    Is jou cyclus tot de laatste keer ongi wel regelmatig geweest :(:

    Nou maar hopen dat ik snel van die onzekerheid af ben, dus laat die rode golf maar weer komen :evil: :eek:
     
  10. seat

    seat Actief lid

    17 mrt 2008
    134
    0
    0
    Ja het kan dus wel, na 9 weken erachter komen d.m.v bloedtest!
    Vond het al zo raar dat de huisarts vertelde geen bloedtesten te doen, zelfs de assistent had nog nooit van die testen gehoord! Echt heel vreemd allemaal. Ik wacht nu dan nog maar ff af of ik toch niet ongi word, zoals ik in het vorrige berichtje heb beschreven!

    groetjes
     
  11. phooke

    phooke Lid

    16 mrt 2008
    11
    0
    0
    onthaalouder
    vlaams-brabant
    ik wachte bij mijn eerste zoontje ook af op mij ongi dag, zeker omdat ik toen al 2 testen had gedaan en deze negatief waren, omdat deze uitbleven en ik niet echt voor die prikjes ben had ik tussentijds nog 3 testen gedaan,weer negatief, dan maar voor een bloedtest gedaan en je, ik was al 9 weken zwanger zonder het te weten, bij mijn tweede heb ik metteen een bloedtest gedaan
     
  12. seat

    seat Actief lid

    17 mrt 2008
    134
    0
    0
    Hoi phooke,

    Je hebt dan wel een hele prettige huisarts, kan ik helaas niet echt zeggen :evil:
     
  13. Sammetjen

    Sammetjen Actief lid

    6 feb 2008
    217
    1
    0
    Eindhoven
    Hoi Seat,

    Ik ben ook overtijd en ook negatief getest. Ik had donderdag getest (moest zaterdags ongesteld worden) en daarna op zondag, beiden negatief.

    Ik vind het ook naar om niks te weten je leest zoveel op internet. Toch wel zwanger, niet zwanger ik weet het nu ook echt niet meer. Merk wel dat mijn buik van slag is, maar kan ook door de spanning komen natuurlijk. Ik wil het afwachten tot maandag en als ik dan nog niet positief test of ongi ben geworden wil ik ook de HA bellen, ben heel benieuwd. Ik hoop dat de mijne iets makkelijker is dan die van jou, want dan nog een week wachten (mocht het nodig zijn) lijkt me erg lang!
     
  14. mieke1981

    mieke1981 Bekend lid

    27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    Hey meiden,
    Ik heb toevallig vandaag geprikt op hcg. Dus ze doen het zeker nog. Maar ik hoorde vandaag bij mijn huisarts dat het een hele dure test is, vandaar dat ze dat niet snel meer doen. Na een beetje aandringen kreeg ik ze toch zover om bloed te prikken. Zoals jullie kunnen zien ben ik al heel wat dagen overtijd. Heb 30 jan. een mk gehad en wacht nog altijd op mijn menstru, ondertussen twee testen gedaan negatief. Vrijdag bellen voor de uitslag ben heeeeel benieuwd. Succes.
     
  15. verhip

    verhip Fanatiek lid

    23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Dat is inderdaad spannend zeg..ik duim voor je!
    Laat je even weten wat er is uitgekomen?

    Ik heb vanmiddag nog contact gehad met mijn huisarts en die zei dat een bloedtest even betrouwbaar is als een urinetest en dat hij dit niet wilde doen. Ik moet nog een week afwachten...pff
     
  16. mieke1981

    mieke1981 Bekend lid

    27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    is echt super moeilijk dat afwachten, ik ken het zodra ik wat weet vrijdag laat ik wat weten succes,
     
  17. phooke

    phooke Lid

    16 mrt 2008
    11
    0
    0
    onthaalouder
    vlaams-brabant
    als ik dit allemaal hoor frons ik toch mijn ogen, ik zou niet anders meer willen dan alleen nog een bloedtest, die predictors kosten ook heel wat. ik ben bij mijn 2 kindjes bloed laten afnemen bij de huisarts en ik mocht hem s'avonds al bellen voor de uitslag. (mijn bloedtest koste nog geen 20euro,en daar de consultatie dan bij), bij mijn derde zeg ik resoluut bloedtest
    (mijn gyn neemt trouwens altijd bloed af als een zwangerschapstest positief blijkt te zijn) :(:
     

Deel Deze Pagina