Blokvoedingsvraagje

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door pregnantje, 12 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    Wie kan mij helpen? Mijn zoon van bijna 8 weken had twee weken lang veel kramp en schuimende ontlasting (niet groen). Ik ben naar de lk gegaan en zij adviseerde me 1 borst per keer te geven ipv 2. Als mijn zoon dan onrustig zou worden binnen een uur, kon ik hem dezelfde borst aanbieden. Voorheen liet ik hem dus 2 borsten leegdrinken (dat dacht ik althans), maar toch kreeg hij blijkbaar niet genoeg vette melk.

    Het opvolgen van het advies heeft gewerkt: zijn ontlasting is na een kleine week afwezig te zijn geweest weer normaal. Maar nu.... moet ik zo ongeveer elke anderhalf uur voeden. Ik heb het idee dat het komt doordat hij telkens slechts 1 borst krijgt. Hij lijkt nog niet klaar als hij er niks meer uit krijgt en ik heb dan gewoon melk die ik niet 'mag' geven, waardoor de voedingen volgens mij alleen maar kleiner worden. Iemand tips? Kan ik dit bijv. oplossen door te kolven en hoe dan? (Heb een handkolf.)
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.334
    113
    Misschien toch weer proberen die tweede borst te geven. Zodra je merkt dat de ontlasting weer anders wordt, kun je beter de lk nog even weer inschakelen, maar misschien is ondertussen de productie ook wel een stuk beter afgestemd op jou en je kindje.
    Kolven zal je productie alleen maar verder in de war schoppen denk ik.
    Maar als je twijfelt kun je het beste even weer contact opnemen met je lk.
     
    pregnantje vindt dit leuk.
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou ook voorzichtig weer starten met de tweede borst en opvolgen hoe zijn darmen erop reageren.
     
    pregnantje vindt dit leuk.
  4. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    Dank jullie wel voor de reacties! Mijn zoon drinkt momenteel lekker aan de tweede ;).

    Ik zal inderdaad ook kijken of ik contact op kan nemen met de lk, maar los het voor nu even zo op.:)
     
  5. manonniii

    manonniii Actief lid

    4 jun 2014
    117
    3
    18
    Verpleegkundige
    Arnhem
    Hier ook geblokvoed, blokgevoed... naja dat dus. En had hetzelfde. Dan dronk ze echt de 2e borst nog als een toetje. Waren maar een paar slokken dan dan was het goed
     
    pregnantje vindt dit leuk.
  6. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik wissel nog steeds blokvoeden en 'normaal' ( :D ) voeden af. Na een tijdje (1-2 weken) blokvoeden heeft ze niet meer genoeg aan 1 borst omdat de productie wat terugloopt. Dan krijgt ze een tijd 2 borsten (3-4 dagen) en daarna weer een tijd blokvoeden.

    Laatst had ik zelfs een gigantische productiedip dat ik haar wel 4-5 borsten per voeding gaf en dat ze dan nog ontevreden was. Maar na veel aanleggen ben ik na een goede week gewoon weer op mijn 'af-en-toe-blokvoeden-af-en-toe-2-borsten-schema' ;) Werkt al 6 maanden prima.
     
    pregnantje vindt dit leuk.
  7. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    Dank voor jullie reacties. Ik zit nu dus met een enorm productieverschil merk ik. Gisteren steeds beide borsten gegeven. Ging fantastisch: hij kwam elke 3 uur, 's avonds iets vaker en na de late avondvoeding maar één keer.

    Vanmorgen rechts begonnen, waarna mijn zoontje genoeg had, en links afgekolfd. Was nog geen 5 ml! Ik begin nu al de hele dag met links, maar al vanaf het begin van de voeding slikt hij maar af en toe dan, waarna hij rechts lekker doordrinkt. Heb nog even gekeken of ik kon blokvoeden met links, maar dan blijft hij ontevreden. Bovendien had hij vandaag weer een belletjesluier die echt donkergeel (lichtgroen?) was. Help, wat heb ik met mijn productie gedaan :(
     
  8. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Bijna iedereen heeft 1 'luie' borst ;) Bij mij rechts. Als die echt ver terugloopt in productie krijgt ze die een tijdje als eerste / in langere blokken. Maat het is ook wel handig, hoor! Grote honger? Goeie borst. Vooral lekker sabbelen / knuffelen? Luie borst. Dan krijgen ze daar niet veel meer melk dan ze willen ;)
     
  9. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    Ik ga nu ook de luie als eerste geven verder vandaag. Vanmorgen wel met rechts begonnen, terwijl ik links afkolfde. Deze keer 40ml, jeuj! Hopelijk trekt het een beetje bij, want uit frustratie hapt ie nu wel vaak opnieuw aan en dat is ook niet zo'n pretje...
     

Deel Deze Pagina