hangmat in de box

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Pugga, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pugga

    Pugga Bekend lid

    15 mrt 2012
    740
    4
    18
    hallo

    ik had op verschillende sites hangmatjes voor in de box gezien. nu vroeg ik me af wat is jullie ervaring? ik wilde er 1 op mn lijstje zetten ,maar weet niet welke. die van minimonkey of gewoon die van prenatal. die van minimonky is een 4 in 1 en ook gelijk een draagzak. of hebben jullie een nog betere?

    Groetjes
     
  2. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb er een gebruikt maar vond ze er eng in liggen... Ze liggen een beetje met de kin op de borst wat ademhaling belemmerd. De minimonkey word om die reden ook adgeraden als draagzak, kommahouding is niet goed. Tegen de tijd dat ze sterk genoeg in hun romp/lijf zijn voor de hangmat zijn ze vaak te bewegelijk.
     
  3. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    mijn zoontje genoot ervan!!! vond het heerlijk om er in te liggen!
     
  4. Liesken

    Liesken Fanatiek lid

    18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Ik heb de eerste maanden een minimonkey in de box gehad als hangmatje. Vond het ideaal, en mijn zoontje viel er ook heerlijk in slaap in. Als draagzak vind ik de minimonkey minder handig, buiten dat het ergonomisch niet bepaald de beste is, hangt je kindje ook los van je lichaam. Als je naar voren leunt, leunt het kindje dus ook naar voren, los van de lichaam. Maar later, als je kindje kan zitten, vond mijn man de draagzak bijvoorbeeld wel weer handig om zoontje even snel op de heup mee te kunnen dragen.
    Maargoed, als hangmatje vond ik het een leuk ding!
     
  5. juf85

    juf85 Niet meer actief

    Ik heb hem wel als hangmat gebruikt, maar niet als drager. Misschien zou het nu weer kunnen op de heup oid. Maar wij hebben een manduca en dat draagt natuurlijk veel fijner.
     
  6. Pugga

    Pugga Bekend lid

    15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Ik zou dus beter voor een goedkopere kunnen gaan omdat de minimonkey draagzak niet zo handig is.
     
  7. samantha1985

    samantha1985 Niet meer actief

    ik heb hem maar heel zelfde gebruik maar als ik hem gebruikte vond ik het wel handig...
     
  8. Mirabella

    Mirabella Lid

    15 aug 2011
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de Sid box van Bobita en ik heb gisteren toevallig geprobeerd om de mini monkey erin te hangen maar het past niet! Op de site staat dat de verlengstukken voor een ronde box zijn. Iemand tips?
     
  9. juf85

    juf85 Niet meer actief

    Je kunt ook gewoon een minimonkey op marktplaats kopen (die van mij zag er goed uit van Marktplaats). En dan verkoop je hem later gewoon weer.
     
  10. Mamajuf

    Mamajuf Fanatiek lid

    22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
  11. Sonkal

    Sonkal Actief lid

    24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb er ook eentje van de babydump. Kost maar 20 euro en ze vind het heerlijk. Vind die dure zonde omdat ze er niet zo heel lang in kunnen liggen...zodra ze gaan rollen mogen ze er echt niet meer in.
    Verder super leuk.
     
  12. gebakje

    gebakje VIP lid

    15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb hem niet gehad, maar hie rop het kdv hebben ze een grote hangen. En hij vind het heerlijk. Hij ligt er nu met 7 maanden nog wel eens in daar.
     
  13. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Bij mijn oudste had ik de minimonkey.
    Deze had ik zowel in de box hangen als hangmat, als draagdoek.
    Mijn dochter lag er altijd vrij snel in te slapen.

    Mijn (nu nog) jongste, lag er minder fijn in naar mijn idee.
    Die heb ik veelal in de babybjörn gedragen.
     
  14. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het is niet perse dat de minimonkey als draagzak onhandig is, als dat hij onveilig ( Vanwege de kin op de borst houding ) en onergonomisch is. Een draagzak moet je goed kopen, een ergonomische draagzak zoals die van babybij.nl soft structured carriers. Geen hangmat/draagzak/maxicosideken in een.
     
  15. Melovekane

    Melovekane Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    misschien een stomme vraag, maar hoe maak je die hangmat vast in je box?! Want wij hebben de plank in de box op de hoogste stand staan, dan kun je daar toch geen hangmatje in hangen?!
     
  16. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    voor mijn jongste zoon hebben we er 1 geleend van de kinderfysio ivm zijn voorkeurshouding .
    hij lag er heerlijk in was trouwens een zelf gemaakte grote handdoek uiteindes omgezoomd en stevig touw erdoor heen die hing ik diagonaal ( linkerbovenhoek naar rechter onderhoek is toch diagonaal?? :p ) zodat ie net kon wiegen maar moest wel de bo op t hoogst houden voor t geval hij zou vallen , ja eng idee maar je kan t maar voor zijn dan zou hij max 5cm lager komen ipv 30 ofzo ;)
     
  17. missfrance

    28 nov 2011
    22
    0
    0
    Deventer
    Daar zit ik ook mee, ik heb er 1 maar hoe zit het met de box!
     
  18. Ashk

    Ashk Lid

    18 apr 2012
    41
    0
    0
    Gelderland
    Hier hetzelfde! Daarnaast lijkt het hangmatje te groot voor de box :(...
     

Deel Deze Pagina