Boezemvriendjes..ervaring gezocht

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Raggy81, 4 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Heeft iemand ervaring met boezemvriendjes?
    Om mijn melk productie te verhogen heeft de lactatiekundige geadviseerd
    Cashewnoten
    Havermout
    Borstvoedingsthee
    Anijs
    Clusterkolven
    Boezemvriendjes

    De laatste twee heb ik nog niet gestart omdat mijn lijf snel profijt had van de eerste 4 genoemde.
    Helaas van korte duur. De kleine gaat weer meer kunstvoeding bij drinken.
    Vaker aanleggen helpt niet. Het is gewoon op... gevolg, onrust en ontevreden baby. Na een fles kunstvoeding is ze dan weer super lief.
    De lactatie kundige weet dit ook.

    Ik ben erg benieuwd of er mensen ervaring hebben met boezemvriendjes? Helpt dit echt?

    En wat is het idee achter een maal per dag clusterkolven?
    Lactatiekundige is nu op vakantie dus vandaar hier de vraag....
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Hoe vaker je een toeschietreflex opwekt, hoe meer melk er wordt aangemaakt. Vandaar dat vaak kolven of nog liever vaak aanleggen wordt geadviseerd.
    Met clusterkolven of powerkolven wek je regelmatig een tsr op, wat tot een verhoogde productie moet leiden.

    Boezemvriendjes heb ik geen ervaring mee.

    Probeer zo min mogelijk kunstvoeding te geven.
    Kolf je wel op de momenten dat je kunstvoeding geeft? Anders blijft je productie achter omdat er niet gevraagd is, dus komt er ook geen aanbod.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  3. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Volgens de LLL zijn er geen voedingsmiddelen die er voor zorgen dat je productie toeneemt.
    Hoe meer je aanlegt/toeschietreflex opwekt hoe vaker je hersenen een seintje krijgen om melk te maken.

    Je kindje is 1 dag jonger dan mijn jongste, zie ik. Hoe vaak voed je per dag? Hoe veel kunstvoeding geef je bij? Als je productie niet voldoende wordt gestimuleerd wordt er ook niet voldoende melk aangemaakt. Ik zou geen, of zo min mogelijk, kunstvoeding bij geven, maar je kindje vrije toegang geven tot de borst en op die manier je productie opkrikken. Dat zal meer effect hebben dan voedingsmiddelen nemen waarvan niet bewezen is dat ze iets voor je productie doen.
    Zoveel mogelijk huid op huid, achteroverleunend voeden.
     
  4. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ok van de toeschietreflex is logisch als ik het zo lees.
    Ik mag 1x per dag clusterkolven van de lactatie kundige.
    Probleem is dat ik mn meisje wel bij moet voeden met kunstvoeding gezien als ze een borst leeg heeft, er ook geen drupje meer uitkomt.
     
  5. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ze mag zo vaak als ze wil aan de borst. Vaak is het om de 2 a3 uur. Ze krijgt ten alle tijde eerst de borst, en als het op is...aangevuld met kunstvoeding.
    Het probleem is dat het echt uren kan duren voor ik weer melk heb aangemaakt.

    Anders dan bij andere vrouwen maak ik mijn melk wel veel snachts aan en na sporten. Dan krijgt ze geen kunstvoeding bij.
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    De meeste melk wordt aangemaakt tijdens het drinken, je bent dus ook nooit op. Wel kan het zijn dat het dan moeizaam gaat en omdat ze de fles gewend is dat makkelijker vind en daarom onrustig wordt van de borst. Probeer de kunstvoeding dan ook therapeutisch te geven, zodat ze er echt moeite voor moet doen. Met een zo klein mogelijke speen, het liefst de prematurenspeen.
    Maar je kolft dus niet als je kunstvoeding geeft? Ik zou je aanraden dat wel te gaan doen, ook al levert dat weinig melk op, het is wel weer een toeschietreflex.

    En dat je 's nachts de meeste melk hebt klopt, omdat je prolactinelevel snachts het hoogst is.
     
  7. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Nee ik kolf niet tijdens het voedden, eigenlijk omdat ik nu savonds de opdracht heb te cluster kolven maar ik ga het idd proberen.
     
  8. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Ik zou dan voor nu 1 maal per dag clusterkolven.
    En verder kolven op het moment dat je kunstvoeding geeft. Je kunt het gekolfde dan ook gaan geven ipv de kunstvoeding. Zo hoef je steeds minder kunstvoeding te geven.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  9. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wbt powerkolven ed, geen ervaring mee maar enige tip is om de kunstvoeding te geven met een prematuren speen, het moet niet te makkelijk gaan.
     
  10. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    De kunstvoeding krijgt ze altijd na de borstvoeding omdat de borstvoeding onvoldoende vult. Als ik kolf tijdens kunstvoeding zou dat dus direct erna zijn.. dan komt er niks meer uit. Zou dat nut hebben?
     
  11. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Toch wel benieuwd of er nog mensen ervaring hebben met de boezemvriendjes?
     
  12. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Jaa want je lichaam weet dan dat er weer vraag is, waardoor het aanbod weer groter wordt.

    Ik weet niet of je het al doet, maar wat je ook kunt proberen is vaker van borst wisselen.
    Als je kindje actief drinkt hoor en zie je zuig slik zuig slik zuig slik. Op het moment dat ze wat minder actief wordt, dus zuig zuig zuig slik, wissel je van borst. Zodra het actief drinken weer minder wordt ga je weer naar borst 1. En zo door tot ze tevreden is.

    Ik ben wel benieuwd naar de hoeveelheden kunstvoeding die je geeft. Zorg dat dit niet teveel is.
    Op deze leeftijd is ongeveer 60-80 ml een hele voeding, dus als er al uit de borst gedronken is zou ik niet meer dan 30/1 bij geven.
     
  13. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ze drinkt variërend, van 10 cc tot 40 cc.
    Ze is nu 9 weken en 2 dagen en zou naar zegge van het cb 100 cc per voeding elke 3 uur mogen.
    Maar ze geeft zelf keurig aan wanneer ze vol is.
    Als ze vol is na borstvoeding, krijgt ze geen kunstvoeding. Houd ze trek, dan maak ik 'n fles waar ze zelf stopt.
    Haar groeicurve is super en mooi gemiddeld, haar gewicht ook.
     
  14. Lunarosa

    Lunarosa Actief lid

    24 jul 2017
    183
    135
    43
    Vrouw
    Ik kolf sinds oktober fulltime voor mijn jongste en heb heel lang een lage productie gehad. Alles wat jou lactatiekundige adviseert geprobeerd maar niets leek te werken. Ook een maand of twee boezemvriendjes geslikt maar ik merkte geen enkel effect op mijn productie. Op een gegeven moment overgegaan op capsules met fenegriekzaad en druppels gezegende distel, ook zonder resultaat. Mijn productie kwam pas echt op gang toen ik iedere avond een uur ging clusterkolven en 's nachts nog minimaal twee keer een kolfbeurt.
     

Deel Deze Pagina