Borstvoeding en anticonceptie.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door kleinebeer, 18 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinebeer

    kleinebeer Bekend lid

    5 feb 2017
    623
    334
    63
    Welke anticonceptie hebben jullie gestart na de bevalling terwijl je borstvoeding gaf? Ik ben nu zes weken geleden bevallen en wil graag weer iets van anticonceptie opstarten. De gok dat ik geen eiersprong heb, ga ik niet nemen. Wil dat risico op dit moment echt niet nemen.

    Ik had eigenlijk een afspraak staan om woensdag de mirena spiraal te laten plaatsen. Deze had ik voor de zwangerschap ook en beviel me stukken beter dan de pil. Maar nu had het ziekenhuis aangegeven dat ze een spiraal afraden de eerste drie maanden na de bevalling. En nu weet ik niet goed meer wat ik moet doen.

    Had ook iets gelezen over de 'mini pil' die zou minimaal effect hebben op je borstvoeding productie. Moet zeggen dat mijn borstvoeding goed op gang is en een paar dagen een afnamen door hormonenwisseling is geen ramp. Maar wil wel dat het op gang blijft natuurlijk.

    Gehannes met een condoom zie ik echt niet zitten eigenlijk. Dus ik hoor graag jullie ervaringen en eventueel tips!
     
  2. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Niet uit persoonlijke ervaringen maar de minipil staat wel echt bekend als bv vriendelijk.
    Aantal vriendinnen van mij hebben die ook icm bv gebruikt. Komt alleen wel nauw qua inname tijdstip geloof ik
     
  3. kleinebeer

    kleinebeer Bekend lid

    5 feb 2017
    623
    334
    63
    Ja lees er veel positieve verhalen over. Je moet hem inderdaad wel op 'precies' dezelfde tijd innemen elke dag.
     
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.070
    113
    BV vriendelijke anticonceptie is minipil, mirena, koperspiraal of condoom.

    Bij spiraal geldt idd dat ze liefst 2-3 maanden wachten met plaatsen, omdat anders de kans op 'uitvallen' te groot is (omdat baarmoeder nog te groot/wijd is zo net na bevalling, die moet nog verder krimpen).

    Als je niet wil wachten (met condooms) tot die 3 mnd voorbij zijn, dan zou ik gewoon aan minipil beginnen. Kun je later altijd nog nadenken of je alsnog een mirena wil.
     
  5. Besco

    Besco Fanatiek lid

    2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Goede ervaring met de minipil! Ik ben 7 weken na mijn bevalling begonnen. Totaal geen last gehad van teruglopende bv oid, ook aan dochtertje niet gemerkt dat ze niet goed dronk ofzo. Eigenlijk op bv gebied dus geen gekke dingen.
    Eerste paar weken wel af en toe een kleine bloeding (veegje) maar dit is normaal en is met 3 maanden over werd mij verteld.
    Verder lekker niet ongesteld, ook een voordeel vind ik!
     
  6. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb idd ongeveer 3mnd na de bevalling een koperspiraal laten zetten. Beviel me erg goed.
    Moet zeggen dat ik toen ook nog geen behoefte had aan intimiteit met mijn partner haha dus was prima na 3mnd.

    6aug spiraal weet laten verwijderen en 1 sept een positieve test;) dus gelijk weer goed vruchtbaar.
     

Deel Deze Pagina