Borstvoeding geven en in verwachting, ervaringen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door NdNk, 27 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Dag dames,

    Momenteel net in verwachting maar een kindje nog aan de borst van bijna 2 jaar.
    Iemand hier ervaringen hiermee?
    Op dit moment is het nog steeds een fanatieke drinker.
    Maar ik merk dat het nu al wel wat pijnlijker begint te worden.
     
  2. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ja ik. Ik ben nu zwanger van de vijfde en alle zwangerschappen, behalve de eerste natuurlijk in het begin doorgevoed. Ik wilde ook niet perse stoppen, maar ze zijn allemaal vanzelf tijdens de zwangerschap gestopt. Bij mij kwam er ook na een maand of drie vier niets meer uit. Gevoeliger is het ook en blijft het denk ik wel. Nu is mijn zoon ook net twee en dronk fanatiek ben nu 27 wk zwanger. Mede door de gevoeligheid en zijn vaak willen drinken heb ik het nu terug geschroefd naar alleen s ochtends en s avonds in bed. Dit gaat prima. Aanhappen doet wat pijn. Ik wacht af tot hij vanzelf stopt.
    Wat zijn jouw ideeën hierover?
     
  3. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Dank voor je antwoord!
    Ik wou heel graag de 2 jaar halen met bv te geven. Dus hij mag drinken tot wanneer hij wil, maar ik zet ook wel een max in. Al vind ik dat wel erg lastig want hij wil zooo graag en dan vind ik het sneu om te weigeren.
    Maar ik hoop eigenlijk dus dat hij als fanatieke drinker toch zelf ergens zegt dat het klaar is.
    En dan ben ik ook nog aan het nadenken over tandem voeden.
     
    Lafelife vindt dit leuk.
  4. Aaf88

    Aaf88 Bekend lid

    26 okt 2012
    596
    279
    63
    Ik heb mijn tweede en derde zwangerschap gevoed. Mijn eerste zoontje heeft de hele tweede zwangerschap doorgedronken, daarna dus twee kinderen en de borst. Toen ik zwanger was van onze derde, zijn ze (onder dwang van mij, ik was er echt klaar mee) allebei gestopt toen ik drie maanden zwanger was. Ik heb trouwens nooit pijn gehad bij het voeden.
    Toen ik zwanger was van de tweede,zijn we de nachtvoedingen van de eerste gaan afbouwen en idem voor de derde zwangerschap. Twee kinderen in de nacht die bij mijn willen drinken zag ik niet zitten ;).
     
  5. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Ik werd 7 maanden na de bevalling weer zwanger. Toen de kleine 10,5 maand was is hij zelf gestopt met drinken. Bij mij maakte de zwangerschap het niet pijnlijk.
     
    NdNk vindt dit leuk.
  6. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Het kan zo ineens voorbij zijn. Tandem lijkt mij mooi maar vind het ook wel ergens eng. De drukte of misschien toch jaloezie. Ik laat het er maar op aan komen. Tot nu toe zijn ze allemaal voor de bevalling gestopt.
     
  7. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Hier heb ik de oudste gevoed tijdens de zwangerschap. En daarna dronken ze achter elkaar of samen. Als ze samen dronken aaide de oudste haar zusje. Ook gaf ze zelf pop te drinken als haar zusje dronk en zij niet. Heel lief en toen de middelste 4 maanden was stopte de oudste uit zichzelf. Ze was toen 2 jaar en 4 maanden. De middelste vond het maar niks dat er op een gegeven moment geen melk meer was toen ik zwanger raakte van de jongste en is toen zelf met 20 maanden gestopt. Hier dus 2 verschillende ervaringen ermee. De een drinkt stug door en de ander niet.
     
  8. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Oh wow! Dus de hele zwangerschap door kunnen drinken en ook twee kindjes aan de borst gehad. Hoe was dat?
    Goed om even over na te denken wat ik hierin wil want 2 in de nacht ga ik niet redden. Wou wel nu nachtvoedingen gaan afbouwen. Hij slaapt af en toe wel eens door sinds begin van het nieuwe jaar Das al een mooi cadeautje. Maar regelmaat zit er echt niet in helaas.
     
    Aaf88 vindt dit leuk.
  9. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Mijn kindje is dus echt groot mama fan en ik hoopte dat juist door samen te laten drinken de jaloezie wat zou kunnen verminderen en acceptatie van de baby wat makkelijker en soepeler gaat. De oudste heeft 3 weken heel gek gedaan
     
  10. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ah ook een gezin van 3 ♡ Mooi om je ervaringen te lezen. Zal ook wel erg afhangen van hoe je kindje is. En mijn kind kennende, het is een echte doorzetter dus zal wel door blijven drinken.
    Jij ook geen pijn ervaren bij het drinken? Ik heb in ieder geval met aanvallen dat het pijnlijk is en ook als het wat lang duurt. Misschien door droog drinken?
     
  11. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Ik vond het op het begin wat gevoeliger maar verder in de zwangerschap niet zo meer. Ze dronk toen ook minder vaak en vaak ook wat water uit haar beker nog er achteraan op schoot. En op het einde, weet even niet meer met hoeveel weken kwam er weer meer melk. Erg grappig want ze was verbaasd dat de smaak toen ook veranderde.
     
    NdNk vindt dit leuk.
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn oudste heeft nog best lang gedronken tijdens mijn zwangerschap, ik geloof dat de smaak wel veranderde en de productie nam ook zeker af. Op een gegeven moment kreeg ze zelf iets colostrum-achtigs, haha :D Dat was heel zoet en weinig. Maar ze ging van 2x per dag heel snel naar 1x per dag en vanaf 20wkn alleen nog als ze er aan dacht. En op een dag ontdekte ik dat ze er al een tijd niet om had gevraagd en was het klaar. Ik heb geloof ik 2mnd pauze gehad tussen laatste voeding oudste en eerste voeding jongste :) Productie kwam heel goed op gang en ik heb nooit problemen gehad - zo’n klein babymondje is wel wennen als je een 2-jarige aan je borst hebt gehad ;) En zo’n kleintje zuigt ook flink hard, maar omdat ik toch die ervaring van de oudste had, kon ik goed ‘bijsturen’ met aanhappen en kloofjes etc voorkomen.
    Toen de jongste bij me dronk, heeft de oudste er ook nooit meer om gevraagd. Ik had verwacht dat ze dan ook weer zou willen of wat jaloers zou worden, maar niks dus.
     
    NdNk vindt dit leuk.
  13. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Aha! Zo kan het ook dus. Die ervaring die je dan hebt lijkt me ook fijn en handig. Al denk ik ook dat je wel weer flink onzeker kan zijn.
    We gaan het zien. Het is nog pril allemaal.
     
  14. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Ik wilde nog even de tip geven dat op het begin het de bedoeling is dat de baby eerst drinkt en dan de oudste.( zo heb ik het ten minste geleerd) En met stuwing is het juist weer handig als de oudste eerst drinkt. Dan is de druk eraf en kan de kleine fijn drinken zonder zich te verslikken in te veel melk.
     
    NdNk vindt dit leuk.
  15. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Die van mij ook. De eerste waarbij ik denk nou, dat kan nog wel eens spannend worden. Ik hoop dat hij mij wil delen, hij is bij de gastouder juist altijd heel lief en zorgzaam voor de baby’s dus wie weet verbind het samen drinken nog meer. Ik heb alleen hele heftige naweeën na bevallingen. Vooral tijdens het voeden en dan drie dagen minstens. 1 baby is dan al lastig aan de borst als je ligt te kronkelen van de pijn. Maar miss dan strak alleen savonds en in de ochtend aanhouden dat ik daar wel doorkom.
     
  16. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Dank! Ik wist hier al het 1 en ander van inderdaad.
     
  17. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Oh ja die naweeën. Help
     
  18. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Ik voed nu beide kindjes, dochter is 12 weken, zoon bijna 26 maand.

    Heb de hele zwangerschap doorgevoed, een korte periode wel erg weinig melk gehad, enkele druppels.
    M’n tepels waren al voor de zw test zeer gevoelig dat ik het al zeker wist. Ook toen direct een productiedip. Die is later nog een beetje weggetrokken voordat de melk zo goed als op was.
    M’n zere tepels werden rond 13 weken een stuk minder gevoelig.
    Zoon is ook gaan doorslapen tijdens de zwangerschap. Of het door het gebrek aan melk kwam of door de leeftijd, geen idee. Maar ik vond het wel prettig. (Behalve dat ik nog steeds wakker werd imdat ik naar de wc moest).

    Zoon dronk toen ik zwanger werd nog zeker 5 keer. Sochtends bij wakker worden, smiddags en savonds voor t slapen en snachts.
    Dat heeft zich rustig afgebouwd.
    Hij dronk bij geboorte alleen sochtends en savonds, de meeste nachten sliep hij klokje rond. (Laatste dagen wordt hij snachts helaas wakker vanwege verkoudheid)
    De ochtendvoeding laat hij nu meestal ook zitten.
     
  19. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    ik heb inmiddels ook wel wat ervaring met voeden tijdens de zwangerschap en ook tandemvoeden (en zelfs tandemvoeden tijdens de zwangerschap:o:). Oudste is gestopt met drinken tijdens de zwangerschap van de jongste, ze was toen ruim 6. Middelste drinkt nu nog samen met de jongste van 8 maanden.
    Tijdens alle zwangerschappen is het voeden gevoelig, soms pijnlijk geweest.
    Ook altijd terugloop van de productie gehad. Kinderen gingen ook minder vaak drinken. Middelste is na de bevalling van de jongste bijna gestopt. De melk was plotseling vies (colostrum) waar ze heel verdrietig over was. Iedere dag proefde ze even en gelukkig was het na een paar dagen weer lekker :roflmao:
    Ik zou zeggen kijk gewoon hoe het loopt. Tandemvoeden wordt pas een optie wanneer je zoontje blijft drinken dus je daar nu zorgen over maken is nu nog wel erg vroeg. Al deed ik dat ook wel:eek:
     
    NdNk vindt dit leuk.
  20. Aaf88

    Aaf88 Bekend lid

    26 okt 2012
    596
    279
    63
    Twee kindjes aan de borst, ik vond het niet per se heel zwaar ofzo. Juist ook fijn dat de oudste zo ook nog troost kon krijgen en een mama momentje :)
     
    NdNk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina