Borstvoedingsmomenten, genoeg?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door baby001, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby001

    baby001 Bekend lid

    5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

    Sinds twee weken heb ik een kleine piranha van 9.5 maand thuis zitten. Als hij geen zin heeft om te drinken of gewoon, voor de lol. Bijt hij me keihard. Gisteren beet hij tot bloedens toe, echt niet grappig. Als ik hem voed net voordat hij gaat slapen gaat het wel goed. Ik wil dus op die vaste momenten voeding gaan geven. Dit zal ongeveer zijn om 7.00-10.00-1430-1830 en snachts.
    Tussendoor krijgt hij dan water/thee(daar drinkt hij niet veel van, tot nu toe was dit alleen maar om te oefenen) zal hij hier genoeg aan hebben? Ik ben een beetje bang dat hij te kort komt. Op de curve van cb was hij de laatste keer niet veel aangekomen, curve zakt wat. Op de WHO curve loopt hij nog heel netjes in zn eigen lijn.
    Vaste voeding eet hij nog geen borden vol van. Ik bood hem eerder altijd eerst de borst aan en dan pas vv. Maar omdat hij nu dus steeds bijt probeer ik de bovenstaande weg te bewandelen.

    Wat denken jullie? Heel graag tips :)

    Bedankt alvast!
     
  2. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Het is wat. Die piranha's.
    Bijten kan wijzen op ongemak. Doorkomende tanden? Plus een 9 maanden sprong wellicht.
    Ik vond de 9 maanden tot 1,5 jaar voeden drama.
    Zelf zou ik wel op verzoek blijven voeden. Vanaf 1 jaar zou je dit wat meer op jouw verzoek kunnen afstemmen.

    Tips: bij bijten loskoppelen...en dan mag je kindje even niet drinken. Vaak gaf ik mijn zoon wat te bijten. Gekoelde bijtring, koude lepel uit de koelkast etc. Maar drinken mocht hij na een aantal minuten weer proberen.
    Bij sommige kindjes werkt het om heel hard au te roepen. Hier ging hij alleen maar lachen :rolleyes:
    Dus het is even uitproberen. Maar vanwege bijten zou ik geen melk ontzeggen.
     
  3. baby001

    baby001 Bekend lid

    5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Ik koppel hem inderdaad af en dan is het ook even klaar, daarna haot hij wel goed aan dus hij weet het heel goed. Onze oudste (21 maanden bv gehad)heeft me nooit gebeten dus ik was totaal in shock ;)

    Ik wil hem ook geen melk ontzeggen omdat hij bijt hoor maar probeer wel de momenten te pakken waarop hij sowieso niet bijt, en dat is dus voor het slapen. De tijden die genoemd zijn is een indicatie, wisselt met de dag. Maar het zijn dus wel 4 voedingsmomenten en dan nog de nachtvoedingen (en nog het water en de vaste voeding) zullen dus ongeveer 5-6 borstvoedingen op een dag zijn. Dat zijn er genoeg rond deze leeftijd? Of niet? (Normaal yel ik de voedingen niet dus geen idee hoe vaak hij normaal kreeg ;) )
     
  4. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Borstvoeding blijft hoofdvoeding tot het eerste jaar.
    Zelf heb ik het niet vervangen.
    Mijn zoontje was een echte bijter..:eek:
    Maar dan wist ik ook dat er ongemak was qua tanden etc.
    Het was allemaal een fase. Wanneer de tanden er weer door waren stopte het bijten ook weer.
     
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.334
    113
    Als de groei goed gaat volgens de who curve en hij plast/poept goed, krijgt hij genoeg.

    Ik zat volgens mij rond die leeftijd ook op zoiets.
    8:30, 12:00, 16:30, 19:00 (en ontelbaar nachtvoedingen, elke anderhalf uur)
    Vanaf 10 maand snachts elke drie uur.
    Vanaf 11,5 maand liet hij die van 16:30 vallen.
     
  6. baby001

    baby001 Bekend lid

    5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Ai..dus jij liep altijd met bijtwondjes? Wat smeerde jij erop? Ik zit nu steeds tenenkrommend voeding te geven. Knap dat je het volgehouden hebt dan!
     
  7. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik smeerde gewoon de lanoline. Dan herstelde het snel. En voeden met pink bij zijn mond.
    Ja drama periode vond ik dat vanaf 9 maanden.
    En zoon was een zeer fanatieke drinker. Met name ook de nachten inderdaad.
     

Deel Deze Pagina