Box én speelkleed?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door SushiLover123, 14 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hai dames,

    Misschien een stomme vraag hoor, maar het lijkt mij dat je of een box hebt of een speelkleed. Klopt dat? Een speelkleed is toch een soort van vervanging van de box? In ieder geval thuis dan hè. Ik kan me voorstellen dat je een speelkleed hebt om mee te nemen op visite of naar oma of zo?

    Graag jullie mening!
     
  2. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Nou, ik heb een box staan, maar af en toe haal ik het boxkleed er uit en leg het op de grond neer. Dan heeft Klein meisje net iets meer ruimte en ze vindt het ook fijn om alles eens vanuit een andere hoek te zien.
    Als ik een speelkleed had zou ik dat neerleggen, maar dat heb ik niet.
     
  3. Annemarie76

    Annemarie76 Fanatiek lid

    25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Wij hebben wel een box, maar een apart speelkleed? Geen idee..

    Mijn moeder is vast wel zo creatief met een grand-foullard ( hoe je dat ook mag schrijven) dat de kleine daar dan op mag liggen te spelen..
    En bij mn schoonouders.. euhm.... tja.. dat zou ik eigenlijk niet kunnen bedenken.. Ze hebben tapijt op de vloer liggen, maar een groot strandlaken vind ik ook prima.. Zo vaak zullen we daar toch niet zijn, denk ik.
     
  4. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ik zou zelf niet zo snel iets anders doen dan een boxkleed of speelkleed. Die zijn toch iets dikker dan een grand foulard of een badlaken. dat Ligt wel een beetje hard denk ik. Ik vind het overigens wel een goed idee om een speelkleed mee te nemen als je ergens op visite gaat.
     
  5. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.808
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb een extra boxklkeed, die ik af en toe op de grond leg. Of op het gras in de tuin.
    Als ze straks gaat kruipen ga ik een slaapzak gebuiken, die ik dan helemaal openrits.
    Een speelkleed vind ik echt geen vervanging van de box. In de Box weet je zeker dat er haar niks kan overkomen, en kan ik even rustig douchen of naar het toilet.
    Als ze op de grond ligt op een kleed, dan kan de kat bij haar komen (niet dat die wat doet, maar je weet maar nooit).
     
  6. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, het is inderdaad niet een 100% vervanging, maar niet iedereen heeft een box. Zo'n ding neemt best wat ruimte in en niet iedereen heeft dat...

    Maar ik bedoel, als je toch al een box hebt, heb je ook een boxkleed. En als je je kindje dan eens op de grond wil leggen, dan haal je het boxkleed er toch uit? Daar heb je toch geen apart speelkleed voor nodig? Of ligt dat aan mij?
     
  7. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij ons in de box lag een gewoon boxkleed met los speelgoed.

    Boven, in de computerkamer lag een speelkleed (kleed met speelgoed&boog eraan vast) op de vloer(als ik even wat moest doen voor het werk kon hij even 15 minuten spelen).

    Beneden hebben we van die autoweg-matten neergelegd. Daar heeft hij ook veel op gespeeld, maar wel weer met los speelgoed.
    Daar had hij ook meer grip op bij het leren tijgeren en kruipen.
     
  8. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.808
    113
    Provincie Groningen
    Ik snap wat je bedoeld.
    Maar een box is echt super handig hoor.
    Als je even moet douchen of naar de toilet moet. En je kindje kan al kruipen. Dan laat je die niet alleen op een kleed op de grond liggen.
     
  9. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hmmm, da's een interessante om te onthouden. Als we straks in het nieuwe huis een kamer hebben waar wij vaak zitten, bijvoorbeeld inderdaad de computerkamer, dan is daar een extra boxkleed ook wel handig. Maar die automatten zijn ook super stoer. Dit neem ik in ieder geval mee!
     

Deel Deze Pagina