Boxkleed, welke maat?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door poppedopje, 6 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppedopje

    poppedopje Fanatiek lid

    29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Meiden,

    Ik heb een box van een nichtje gekregen, de afmeting van de plaat (waar het boxkleed) op komt te liggen is 90 bij 75 cm.
    Nu vind ik op internet alleen maar boxkleden van 85 bij 100 (althans, als ik ze niet op maat laat maken, dus de standaardkleden). Passen die dan ook (ik zie dan een klein opstaand randje voor me, maar dat is niet heel erg toch?)

    Jullie tips of advies?!
    En hoe doen jullie dat, ik vind de boxkleden vaak namelijk erg dun. Leg je er nog een boxmatrasje onder? Kun je die op maat laten maken? Waar?
     
  2. fafje

    fafje Niet meer actief

    meeste hebben volgens mij die standaard maat, maar dat randje is juist fijn...en stoort totaal niet...mij dan in elk geval :p
     
  3. poppedopje

    poppedopje Fanatiek lid

    29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    En wat heb je er dan onder liggen?

    Zie op internet van die ' boxdekjes' , een soort boxmatrasje van 1,5 cm dik. Als je daar een kleed bovenop legt, dan ligt het kindje denk ik wel lekker....
     
  4. misa

    misa Niet meer actief

    Als je een stoffen boxkleed neemt, dan is die maat wel fijn: iets een opstaand randje!
     
  5. poppedopje

    poppedopje Fanatiek lid

    29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Aha, dat scheelt al een hoop zoekwerk ;)
     
  6. Sarah84

    Sarah84 VIP lid

    21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Stom heh..ik heb een box van bopita...en die is 80x80 (dacht ik) nergens dus een kleed te vinden in die maat!

    Wij hebben dus ook opstaande randje aan 3 kanten!
     
  7. fafje

    fafje Niet meer actief

    Ja idd zo'n matrasje eronder ....wnat vind ondanks dat het een heerlijk zacht dik kleed is...toch best hard...voor mijn gevoel dan...

    hier ook een bopita...
     
  8. poppedopje

    poppedopje Fanatiek lid

    29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    En waar heb je dat matrasje vandaan? En moet die dan wel exact op maat zijn, of maakt dat niet zo uiten frommel je dat er wel in?
     
  9. fafje

    fafje Niet meer actief

    hmmss volgens mij moeten die wel passen hoor...zijn wellicht kleiner...maar dat is niet erg wnt baby vrplaatst zich toch niet
     
  10. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb ook een 80 bij 80 box. Hopeloos! Daar is dus echt geen (leuk) kleed bij te vinden. Dus ik heb ook maar een te grote aangeschaf. Misschien probeer ik mijn moeder nog wel over te halen er één precies op maat te maken. ;) Maar als ik dit eerder had geweten, had ik een andere box gekocht.
     
  11. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Boxkleden zijn altijd te groot er wordt namelijk ook altijd rekening gehouden met 10% krimp in de was.

    Voor de meiden met een box van 80x80. fabrikant Cools Petito maakt boxkleden op maat in heel veel prints en uitvoeringen. Kost bijna niks extra's op een gewoon boxkleed.
     
  12. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    ik had altijd 2 boxkleden op elkaar liggen en later 1 plastic en daarop een kleed. Nog later alleen plastic omdat je anders blijft wassen.

    Ik zou hem gewoon 1 x in de wasmachine gooien op 60 graden.. dan past ie , daar zijn ze op gemaakt inderdaad dat het krimpt en wat in elkaar gaat zitten.
     

Deel Deze Pagina