boxkleed

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lavendel82, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavendel82

    Lavendel82 Fanatiek lid

    9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    wat hebben jullie als boxkleed?

    heeft iemand tips? en met hoeveel boxkleden doen jullie?
    vroeger had je een plastic boxkleed, en deed je daarover een kleed oid....gaan jullie voor een katoenen/plastic? en waarom?

    wij hebben een box met daarbij een kleed van 90x85 cm, deze is erg vies, dus gaan we niet gebruiken. Wel heel aardig van die mensen dat we het erbij kregen, maar na 3x wassen ziet het ding er nog niet uit.
    Wil graag zelf een nieuwe kopen. Maar kom nergens een leuke betaalbare boxkleed tegen.
    Bij prenatal was weinig keus.
    Laatst eentje gekocht bij de hema, deze was 80x100 volgens de site, bleek ie in het echt kleiner te zijn en past dus niet in de box.
     
  2. Tara26

    Tara26 Bekend lid

    7 apr 2010
    783
    0
    16
    Ik heb 4 boxkleden.
    2 goedkope van de wibra, die gebruik ik als onderkleed.
    En 2 boxkleden (eentje met baby erop en eentje van woezel en pip) voor erboven.

    Die wissel ik dan af als de andere gewassen wordt...;)

    Prijs lag tussen de 23 en 30 euro p/s...
     
  3. Wortel

    Wortel Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hier 1 duur kleed van ik geloof 50 euro. En een hele mooie tweede hands. Moet ik alleen nog even wassen.
    Ik ga ervan uit dat ik hier genoeg aan heb. Krijg ook vaak de tip te horen dat als je een hydrofiel luier onder je kindjes hoofd legt, het ook veel schoner blijft.
    Misschien een idee om zelf een hoes te maken voor over het vieze boxskleed?
     
  4. blackeyedgirl

    blackeyedgirl VIP lid

    12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    heb een plastic kleed, daarop een gewoon boxkleed

    heb er een van snoozebaby, een van de hema, en een gekregen
     
  5. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben begonnen met een wat goedkoper kleed van Kruitvat. Inmiddels heb ik er een tweede bij. Die heb ik na de kraamtijd gekocht van de bonnen en die mocht dus wat duurder zijn. Ik vind ze allebei leuk staan in de woonkamer en ze zijn ook allebei even dik. Dus wat dat betreft maakt prijs volgens mij niet veel uit.

    Ik heb er twee, zodat de box nooit leeg is als ik er één in de was heb zitten. Ik heb trouwens één keer moeten wassen voordat ik het tweede kleed had gekocht. Toen heb ik gewoon een fleecedeken opgevouwen en daarop een dikke handdoek gelegd. Dat was voor een dagje ook zacht en warm genoeg hoor. (Alleen wat minder mooi!)
     
  6. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Ik heb er 2 van de Hema, maar die passen inderdaad net niet. Aan een kant houd ik een stukje box over, maar omdat er een plastic boxkleed inligt dat precies past geeft het niet.

    Het plastic boxkleed vond ik ook ideaal toen dochter groter werd en ging staan. Het plastic boxkleed bleef netjes liggen terwijl het gewone boxkleed steeds in een hoek opgefrummeld lag.
     
  7. marijntje28

    marijntje28 Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hier een boxkleed van Koeka, wafelcollectie.
    Is wel duurder maar ben er helemaal weg van. Op de eerste plaats omdat ik hem mooi vind. Niet onbelangrijk voor iets wat lang in de woonkamer staat.

    Maar om deze reden vind ik hem ook heel fijn:
    - Lekker dik en zacht; er hoeft niks onder te liggen. Zoonlief heeft er afgelopen 2 maanden al vaak heerlijk op liggen slapen, haha
    - Blijft na wassen heel mooi, Koeka is super kwaliteit
    - Bij mij is het kleed wat groter dan de box. Ik vind dat heel mooi omdat de randen zo wat omhoog staan en de onderkant is ook mooi en een ander kleurtje.
    - Kleed schuift niet, ook niet met een staand kind (Lotte heeft nog tot een poos na het eerste jaar in de box gezeten, gespeeld en gestaan)

    Sommigen doen inderdaad een plastic ding eronder. Ik vind het onnodig en lelijk.
    Lotte kreeg nooit drinken of koek in de box, dus het kleed is altijd schoon gebleven.
    Ik ben ook wel heel zuinig en netjes op mooie spullen. Het boxkleed is hier pas enkele keren gewassen als een spuugvlek naast de hydrofiele luier beland was (ik leg inderdaad een leuke hydrofielluier met printje driedubbel-gevouwen, zodat je een smalle strook krijgt, onder het hoofdje ivm spugen)....
    Verder niet vies geworden.

    Ik heb daarnaast een goedkoop kleed van Kruitvat. Komen geregeld in de krantjes en winkel voor.
    Maar dit is alleen als de andere in de was is. En heb dit kleed gebuikt op de grond en buiten in de zomer. Maar ik vind hem 3x niks eigenlijk. Het is maar een dun ding. In de box ziet het er gelijk stukken minder leuk uit. En na wassen werd hij al snel nog lelijker.
     
  8. Mama sinds 2009

    Mama sinds 2009 Fanatiek lid

    1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ik heb toentertijd een nylon boxkleed (goed wasbaar) op maat laten maken bij Kidzimpulz. Daar overheen legde ik een zacht badstof boxkleed. Later toen mijn dochter in de box zat/stond gebruikte ik alleen het nylon kleed. Dit is mij erg goed bevallen. Het nylon kleed kan je ook met lusjes vastmakken. Losse kleden gaan glijden en ophopen als je kindje wat ouder/bewegelijker wordt.
     
  9. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij levi had ik 2 boxkleden van de hema ( paste ook precies in onze box ) dus hadden we altijd een reserve als die ander in de was zat
     
  10. mm7

    mm7 Fanatiek lid

    9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik ga voor een plastic/nylon van Kidzimpulz ik denk aan de zilvere kleur.. daar doe ik dan de eerste tijd een lekkere deken overheen of iets, maar heb geen zin om na een paar maanden weer een nieuw boxkleed aan te schaffen.. Ik heb een tweelingbox wat eigenlijk geen tweelingbox is haha maar ook geen normale ik laat het dus op maat maken, misschien als ik een normale box had gehad dat ik dan wel in het begin een stoffen had genomen...
     
  11. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Je hoeft toch niet na een paar maanden al een nieuw boxkleed aan te schaffen ? Die van Levi liggen nog in goede staat op zolder en gaan voor de baby weer gebruikt worden.
     
  12. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb een matras voor in de box en heb het speelkleed van de ikea erin liggen. Deze is een beetje te groot voor in de box maar vouw hem om het matras hee. Soms haal ik ook het kleed uit de box en leg het op de grond.

    xx
     
  13. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik heb een plastic boxkleed met daarop een gewoon boxkleed van Cools Petito. Heb ook een reserve boxkleed van ChildCotton.

    Tegenwoordig ligt alleen het plastic boxkleed er nog in aangezien mijn zoontje flink aan het kruipen en optrekken is geslagen. Door het plastic heeft ie wat meer antislip.
     
  14. Lavendel82

    Lavendel82 Fanatiek lid

    9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    als ik jullie berichten zo lees worden plastic boxkleden dus nog wel gebruikt. Dit lijkt mij wel handig voor als de kleine wat groter is.

    De boxkleden van hema zijn dus te klein voor onze box. Waar kun je naast hema en prenatal nog meer boxkleden kopen?
    Gister liep ik toevallig bij de kruidvat en er waren boxkleden van winnie the pooh, maar vond ze niet zo. Dus toch maar laten liggen. En de krantjes in de gaten blijven houden.

    Helaas ben ik niet handig met de naaimachine dus zal er toch ergens een moeten kopen. Als ik er maar een heb, kan er later altijd nog 1 bijkopen.
     
  15. Supernurse

    Supernurse Fanatiek lid

    16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    ik ben ook niet handig met de naaimachine maar heb toch zelf een hoes weten te maken van badstof/ fleece. Deze heb ik om een goedkoop boxkleed gedaan van de wibra. Ziet er hartstikke goed uit al zeg ik het zelf. Wil straks nog een boxkleed aanschaffen of zelf maken maar dan wil ik graag iets echt jongens of meisjes achtig en daar moet ik nog even geduld voor hebben.
     
  16. Violetriot

    Violetriot Fanatiek lid

    25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ik heb een boxkleed van de babydump, die is echt heel zacht en mooi en was helemaal niet duur. Echt ideaal. Hij is in mijn box die 100-80 cm is iets aan de grote kant dus moet bij jou ook wel passen denk ik.
    Heb er een oud boxkleed onder liggen zodat het nog zachter is.
     
  17. sebasel4a

    sebasel4a Fanatiek lid

    23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb een boxmatras in de box liggen en daarop een kleed.
    Heb 2 kleden en heb er genoeg aan.
    Heb ook nog een speelkleed met van die bogen waar iets aanhangt en deze ligt ook regelmatig in de box.
     
  18. silvana81

    silvana81 Fanatiek lid

    12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij hebben een boxkleed en plastic deken voor eronder.
    beide gekocht bij Babypark boxkleed was 60,-
     
  19. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

    Ik heb dezelfde alleen dan rechthoekig, die heb ik gekregen van mijn ouders. Ik had het kleed gewassen en toen lieten er wat naden los, meteen mee terug gegaan en moest opgestuurd worden dus toen heb ik in de winkel een goedkope gekocht voor de tussentijd. Heb ook eentje van de Kruidvat maar die vind ik wat dun..

    Inmiddels is het kleed weer terug (gewoon een nieuwe gekregen) en heb ik dus 2 dikke en 1 dun boxkleed..
     
  20. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Wij hadden er maar 1, een vuurrode van de babydump, geeeeeeen idee meer wat we er toen voor betaald hebben.

    Later heb ik nog een goedkope erbij gekocht bij de Wibra. Alleen nooit gebruikt, bij ons lag Sassefras niet heel erg vaak in de box, ze vond het echt niet leuk.

    Nu heb ik de rode nog steeds (ziet er uit als nieuw, haha) en ga ik er zelf nog 2 bijmaken, nu ik de naaimachine heb ontdekt ;)
     

Deel Deze Pagina