boxspring bed vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Iggylover, 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iggylover

    Iggylover Fanatiek lid

    25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wie heeft een boxspringbed en hoe bevalt het?

    er staan op veel sites de maximale gewicht in kg's.... nu is dat vaak tot 120kg maar hoe moet ik dat zien dan mijn man is al 103kg en ik nu ik zwanger ben ook al 80kg.... :oops:
    houd dat ons dan ook als we aan klussen zijn zeg maar :oops:
     
  2. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Tuurlijk wel. Dat is volgens mij alleen als je er constant op ligt hoor, dat maximum gewicht. Ik neem aan dat jullie ook daarna weer naar je eigen helft gaan...
     
  3. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    die van ons is ook per bed max 120 kg .....
    wij hebben 2 losse bedden die samen 1 bed vormen ......dat vind ik wel reuze irritant ....
    we hebben de poten aan elkaar vast gemaakt en een 2 persoons hoeslaken gekocht anders worden we s'morgens ieder aan een andere kant van de kamer wakker .....
    maar goed ik zou nooit meer een normaal bed willen .........
    wij hebben trouwens (met 2 bedden ) een afmeting van180x220 ...heerlijk !
     
  4. Iggylover

    Iggylover Fanatiek lid

    25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hoeveel wegen jullie?
     
  5. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    rond de 100 kg :oops: :oops:
     
  6. Iggylover

    Iggylover Fanatiek lid

    25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    samen? of apart?
    want wij wegen dus echt veel meer mijn man is alleen al over de 100kg... :oops:
     
  7. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Wij hebben een overheerlijke Boxspring gekocht (vlak voor de bevalling) en hebben hem (na heel veel foutjes op elkaar) na de bevalling gekregen.
    We hebben ons bij de zaak laten adviseren over de soort matrassen en hebben nu ieder ons eigen matras. Ik wil echt nooit meer anders, wat een heerlijkheid zeg, dit bed!
    Aanrader dus maar laat je in de zaak goed informeren!
    Elmo
     
  8. marissie

    marissie Actief lid

    14 jun 2007
    348
    1
    0
    Wij zijn echt super blij met onze boxspring. Wij hebben twee losse delen, maar deze zitten wel aan elkaar vast zodat ze niet uit elkaar schuiven. Ook hebben wij er bovenop een twee persoonstopdek en hoeslaken. Vind ik wel zo gezellig, anders werd ik steeds tussen twee matrassen wakker midden in de nacht. Laat je idd goed informeren in een winkel, er zijn zoveel soorten en maten. Hebben vanalles in de winkel uitgeprobeerd :p Oh ja bedden zijn aardig hoog en heb tijdens de intake door kraamzorg laten bekijken. Omdat het maar een paar centimeter scheelde hoefde ik geen klossen..
     
  9. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hihi apart ... ;) in my dreams ....nee hoor wij zijn ook allebei behoorlijk zwaar ...ben al lichter dan ik ooit ben geweest
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hier hebben we ook twee aparte (dacht dat het standaard was) en geen vulling ertussen of 1 hoeslaken. Ik lees altijd nog even en anders heeft manlief zo'n gek gewaad naast zijn hoofd ;)
    We schuiven overigens niet en liggen ook nooit in de gleuf (zo rustig slapen we blijkbaar ;)).

    Het ligt er dus aan hoe je hem gaat gebruiken (hahaha...hele gekke vraag voor op zwangerschapspagina ;)).

    Nou ja, ik dwaal af.
     
  11. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Wij hebben ook twee aparte boxsprings. Poten zijn wel aan elkaar vastgemaakt, maar verder hebben we aparte matrassen en topdeks, omdat we een verstelbare hebben. Een matras zou raar zijn als de ene wil liggen en de andere juist wil zitten om te lezen ofzo, dan trek je de ligger mee omhoog :)

    Wij zijn echt superblij ermee, sinds ik op een boxspring lig heb ik geen last meer van mijn rug en nek. En dat gewicht; til daar niet te zwaar aan. Als wij het gezellig hebben, komen wij samen ook over het maximumgewicht heen maar de matrassen zijn nog goed hoor! :)
     
  12. Naiobi

    Naiobi VIP lid

    25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Het ligt aan de matras wat je erop neemt. Die van de aanbiedingen zijn de lichte matrassen voor 80 kg per persoon. Wij hebben ook 1 zwaarder en die is goed. Mijn vriend weeg 110 en ik 72 ongeveer.
     
  13. maar wat ik nu denk als ik dit lees: het is toch helemaal niet lekker om 2 aparte matrassen te hebben?
    hoe kan je dan tegen elkaar aanliggen?
     
  14. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.335
    251
    83
    Noord-Brabant
    Wij hebben daarvoor een topdekmatras gekocht. Ik lag namelijk altijd in de spleet :( . Maar mijn ouders hadden vroeger één matras en die hadden juist dat ze op 'n gegeven moment naar elkaar toerolden. En dat lijkt me nou ook niet echt fijn.
     
  15. Naiobi

    Naiobi VIP lid

    25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Wij hebben 1 matras en ligt goed hoor :)
     
  16. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.502
    3.165
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, wij hebben nooit echt 'knus' samen geslapen. Daarvoor slapen we te verschillend zeg maar. Dus ik vind het wel praktisch - je blijft iets makkelijker op je eigen helft hihi. Maar als ik zin heb om nog lekker te knuffelen met m'n man terwijl hij al slaapt, dan kruip ik lekker bij hem hoor, gewoon op zijn bed. Maar op die manier kan ik dus niet slapen.
    M'n man slaapt veel gemakkelijker dan ik, maar 1x toen hij 'lepeltje lepeltje' achter mij in slaap gevallen was, en ik dus ook net een beetje sliep, heb ik hem een elleboog op z'n neus gegeven :oops: -zo op dat moment tussen slapen en waken, heb je weleens van die plotselinge bewegingen... Die kwam flink aan, dus dat doet hij ook niet meer ;) .
    Maar het is maar zelden dat ik zo in slaap kan vallen, ik moet gewoon eerst nog tig keer draaien enzo en dat kan dus niet op die manier.

    Maar verder kun je best bij en tegen elkaar aan kruipen hoor, met 2 matrassen. Wij hebben een bed nu van 160 breed.
     
  17. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    wij liggen bijna nooit tegen elkaar aan ...mocht het wel gebeuren dan kruipen we op 1 bedje ...meestal komt mijn man naar ijn bedje toe ,.....ben er niet zo van om tegen elkaar aan te liggen ...daarom hebben wij ook aparte dekbedden
     
  18. Daan78

    Daan78 VIP lid

    25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    wij hebben sinds januari een boxspring. Zou niets anders meer willen. 2 aparte matrassen van elk 90 cm.
    Volgens mij geldt dat gewicht voor 1 bed toch? Voor dat je daar doorheen zakt. Gewoon een beetje het gewicht verdelen. Moet al gek gaan als je dan aan je 'topgewicht' komt.
    Ok, je ligt best ver uit elkaar met een bed van 1.80 breed, maar ik ben zelf nogal een onrustige slaper, dus dat vind ik wel prettig en mochten mannetje en ik lekker samen willen zijn, dan zoeken we elkaar wel op.
    Koop wel 2 aparte hoeslakens. Ik had nog oude hoeslakens voor een 'gewoon' matras, maar dat is zeker niet handig als de een omhoog zit en de ander heeft de matras laag (bij een verstelbaar bed). Klinkt heel logisch en dat is het ook, maar ik had er verder niet bij nagedacht.

    succes met je keuze.
     
  19. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wij hebben al jaren een boxspring.
    We hadden 2 matrassen jarenlang. En op zich sliep dit prima maar zodra je iets meer naar elkaar toe rolt lag je in een richel, vonden wij toch wat minder.

    Sinds gisteren hebben we een nieuw matras!
    Een grote ditmaal EN een topmatras erop!

    Ik wil nooit meer iets anders, vind het echt heerlijk.

    Die we nu hebben is ook nog eens een stuk dikker als de vorige en dus liggen we hoger. Dat is echt heerlijk met in en uit bed stappen.

    Vraag me ook echt af of het bed op klossen zou moeten mocht ik weer zwanger raken? (Tis toch zwangerschapspagina he ;) )
     
  20. marissie

    marissie Actief lid

    14 jun 2007
    348
    1
    0
    Nee wij hoefden het bed dus niet op klossen te doen van de kraamzorg :) Was officieel een paar centimeter te kort, maar vonden hem hoog zat!
     

Deel Deze Pagina