BSO en extra dagen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door smax, 27 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Wie weet hoe het precies zit?

    40 weken per jaar nemen wij 1 middag per week BSO af.
    Tijdens de schoolvakanties kijken wij hoeveel ze per week gaat. Soms een keer, soms twee en soms gaat ze niet.

    Wij hebben bij de Belastingdienst alleen die 40 weken doorgegeven qua uren.

    Klopt het dat de Belastingdienst dan het jaar erop berekend hoeveel we precies hebben afgenomen? Inclusief de extra dagen BSO tijdens de vakanties?
    En dat we dan nog geld terug krijgen?
     
  2. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Dat geven wij ieder jaar zelf aan bij de belastingdienst. Dus even zelf kijken op de jaaropgave van de bso.
    En dan krijgen we inderdaad een x bedrag terug.
    Wij hebben een gastouder, maar dat werkt volgens mij hetzelfde
     
    smax vindt dit leuk.
  3. Yvke86

    Yvke86 Fanatiek lid

    11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Klopt! Je kunt het zelf doorgeven als je je jaaropgaaf van de bso hebt ontvangen.
    Maar de belastingdienst controleert het zelf ook. Zo kregen wij ook geld terug. Ik had het niet zelf doorgegeven overigens
     
    smax vindt dit leuk.
  4. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Super! Dank jullie wel.
    De jaaropgaves van het kdv hebben we gekregen.

    Ik heb ook weleens gehoord dat mensen het dan voor die maand aanpassen, maar vind ik weer teveel gedoe.

    Zal dan vast wel goedkomen :)
     
  5. jupke

    jupke Niet meer actief

    Hoe geven jullie dat aan bij de bd?

    Ik heb al een aantal keer gekeken maar kom er niet uit.
     
  6. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    De vaste uren per maand. De extra dagen ziet de BD aan het eind van het jaar met de jaaropgave
     
  7. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Je moet de extra uren zelf aangeven bij de BD.
    Dit moet je binnen een aantal maanden doen voorin je ze opgenomen/betaald hebt.

    Wij krijgen aan het einde van het jaar een afrekening. Ik pas dan de uren van december aan, hierover krijgen we dan nog KOT.
    Wat de belastingdienst wel 'zelf' doet is je jaarinkomen checken en hierover de KOT berekenen die het afgelopen jaar zou moeten krijgen. Je krijgt dan nog geld terug of moet geld terug betalen. Dit kan tot 3 jaar na het belastingjaar..
    Hopelijk is het een beetje duidelijk
     
  8. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Je kan 2 dingen doen:
    Je kan wachten totdat de belastingdienst het automatisch verrekend. BD krijgt namelijk ook die jaaropgave van de BSO of ze zullen je vragen om die gegevens door te geven. Binnen een paar maanden krijg je dan een brief met wat het gaat worden. Toeslag terug Betalen of geld terug krijgen. Als je moet betalen dan noet je dat op korte termijn doen, als je geld van de BD terug moet krijgen dan kan dat wel 2 jaar duren:rolleyes:
    Ik zit nog te wachten op kot van 2 jaar terug wat ik nog moet krijgen.

    Als je het sneller wilt hebben/weten dan moet je dat even doorgeven. Op site van toeslagen/wijzigingen en dan staat er ergens " er veranderd iets in de kinderopvang".
    Zo heb ik het tenminste vorige week gedaan. Alle uren van het hele jaar, dus de gewone en de extra uren bij elkaar op geteld, gedeeld door het aantal opvangmaanden en daar kwam dan de gemiddelde maand-uren uit. Hetzelfde doen. Ik heb meteen door gegeven wat mn definitieve loon was over 2017 en krijg ruim 1200 euro terug:thumup:
    Als je het op deze manier doet dan krijg je het geld binnen een paar maanden terug.
     

Deel Deze Pagina