BSO: VSO en NSO, ervaringen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door RoIn, 7 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Maar op de BSO kunnen ze toch ook een rustmoment pakken? Even op de bank, boekje lezen of filmpje kijken.
     
  2. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    Lastig is dat, he?! Onze dochter zal ook om 7 uur naar de VSO moeten ivm onze werktijden. Gelukkig maar 2 keer per week en dan ook tot 18 uur 's avonds. Het is niet anders.
    Het is al erg moeilijk om VSO te vinden dat om 7 uur opengaat. Liefst zouden wij om 6.30 uur opvang willen voor die 2 dagen per week. Want als mijn man haar om 7 uur 's morgens brengt, dan moet ik om 5.45 uur al met de bus weg naar mijn werk om daar om 8 uur te kunnen zijn! Vreselijk naar vooruitzicht. Ik ben dan ook als een gek al langere tijd aan het zoeken naar een baan dichterbij huis. Als ze om 6.30 uur kan worden opgevangen, dan kunnen mijn man en ik samen reizen met de auto waarna ik met de trein en bus verder reis naar mijn werk. Ik zie er erg tegenop. Nu is het makkelijk met het kdv bij mijn man's werk.
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Nou ze kunnen hier wel gaan zitten, maar om nu te zeggen dat ze rust krijgen?

    Mijn oudste 2 gingen 2 dagen naar de vso, tso en bso. Ging prima. De jongste trok het echter helemaal niet. Gelukkig konden we het anders regelen en hoeven ze nu nog maar 2 keer te overblijven en 1 middag naar de bso.
     
  4. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja het scheelt blijkbaar zo per kind hè? Ik denk, mijn kind kennende, dat ze er wel wat moeite mee gaat hebben..

    Tassie74! Jeetje wat een planning!
    Wel eens aan oppas aan huis gedacht voor die vroege uurtjes? Die dan jullie kind naar school brengt?
     
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja vind ik ook, ik werk ook deze tijden en er is gewoon geen andere optie.
    Aan het begin was het wel even pittig maar als ze het maar naar hun zin hebben is het gewoon hartstikke leuk.
    Mijn jongste van nu 5 jaar zit er ook 2 dagen en bij de NSO doen ze echt hele leuke dingen met de kinderen. Ze is nu ook lang niet meer zo moe als dat ze was wanneer ze net was begonnen.
     
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Jij bent ook doktersassistente toch? Of ben ik dan totaal in de war? :roflmao: Ik zit meestal alleen, dus tja, ik kan geen andere tijden werken.
    Ik ga er ook vanuit dat het wel snel went. Is nu ook op.kdv van 7.05 tot 17.40. Dus in dat opzicht weinig verschil. Ik denk ook dat ze het wel gezellig gaat vinden. Ze heeft het op.kdv ook zo leuk, ze is echt geen gastoudermeisje om het zomaar te zeggen. Die wil lekker reuring en drukte, haha.
     
  7. Ilsev85

    Ilsev85 Bekend lid

    19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Mijn zoon is gestart op de bso omdat dit zo uitkwam met de zomer vakantie. Toen hij naar school ging, elke dinsdag vso. Donderdag om de week en elke maandag dinsdag en donderdag bso. Was even pittig in het begin, en dan sliep hij de woensdag middag weer. Maar al snel was hij gewend en ging het als vanzelf. Juist ook omdat hij nieuwe vriendjes maakte en die ook naar dezelfde bso gaan.
     
  8. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja daar hoop ik óók op!
     
  9. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Mijn zoontje gaat nu 3 weken naar school.
    De eerste wenochtend heb ik hem zelf gebracht en gehaald maar de 2e wenochtend gewoon meteen via de bso en dat ging ook prima.
    Nu ging hij daar al naar het kdv dus de leidsters en kinderen kent hij natuurlijk al.
    En als ik hem wegbreng dan is het altijd huilen en via de bso niet...o_O
     
  10. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja maar dat scheelt enorm. Hier betreft het een nieuwe vso en bso.
     
  11. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Inderdaad in Belgie. Dat is ook met overblijven op school, schooltijden van 8.25u tot 15.20u. Ze kunnen op de middag wel een dutje doen.
     
  12. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja kijk. Dat dutje scheelt wel natuurlijk!
     
  13. Minigirl

    Minigirl Fanatiek lid

    17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Dat vind ik wel een lange dag dan voor je kind van 7:15 tot 18:00. Op het kdv kunnen ze inderdaad even slapen en hun gang gaan. Dat is op school en overblijven wel anders. Natuurlijk kun je VSO afnemen maar dan tot 18:00 uur op de bso is wel een lange dag voor een kindje van 4. zou je niet kunnen rondkomen als je je kind vaker zou zien of meer thuis zou houden.
    Je vraagt om meningen vandaar dat ik het zo formuleer. Verder is het natuurlijk aan jou.
     
  14. Draakje01

    Draakje01 Niet meer actief

    Hier altijd met veel plezier naar vso en nso. Op dit moment hoeft ze maar 1 keer per 2 weken naar vso maar ze gaat iedere week omdat ze het zo leuk vind. Ze ontbijt daar ook...Vind ze heerlijk
    Nso zelfde verhaal...het leuke is dat ze daar met hele andere kinderen dan klasgenoten speelt. Ook andere leeftijden enz..
     
    RoIn vindt dit leuk.
  15. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn kinderen hebben een langere tijd 3 dagen per week vso/nso/bso gehad.
    Op maandag en dinsdag vso/nso vanaf 7.30 tot circa 17.30
    Op woensdag bso vanaf 7.30 tot 17.00.

    Ietsjes korter dan bij jou, maar wel 3 dagen. En eigenlijk ging dat prima.


    Nu hebben we het aangepast en breng ik de jongens naar school en fiets daarna snel door naar werk. In de middag haalt mijn man ze meestal rond 17 uur op. Maar dat kan alleen omdat ik in dezelfde stad woon als werk ;)
     
    RoIn vindt dit leuk.
  16. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik werk maar 3 dagen hoor. Het gaat maar om 1 dag BSO en 1 dag vso.
    Dus denk dat het wel mee valt;)
     
  17. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Fijn draakje en Averlhach! Dank!
     

Deel Deze Pagina