Buik na bevalling? Eerlijke ervaringen gevraagd

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Shari90, 11 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Wow! Ik vind dat echt zo ongelooflijk! Maar fijn voor jou :)! Heerlijk joh.
     
  2. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Ik zat 3 dagen later al een paar kilo onder mijn startgewicht, zat weer in mijn skinny jeans en alleen aan de zwangerschapsstreep kon je zien dat ik zwanger was geweest ( Oke en aan mijn baby natuurlijk haha )

    Het is zo verschillend.. alles kan. Ik was maar 6 kilo bijgekomen, maar 15 kilo is ook niet uitzonderlijk ofzo.
     
  3. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63

    Het klinkt vast onwijs ondankbaar maar het interesseert me eigenlijk bijzonder weinig. :oops:
    Ja ik ben slank en tenger maar dat is het lichaam waar ik mee geboren ben, het is niet iets waar ik zelf invloed op heb (gehad).
    En ik zou het ook niet fijn vinden als ik na een half jaar nog steeds mijn eigen lichaam niet herkende, dat geef ik ook toe. Maar goed, ik ben 9mnd groen van misselijkheid, dus misschien is m'n post zwangerschapslijf een goedmakertje van de natuur;)
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Ben zelf al wat steviger, was maar 6 kilo aangekomen in totaal en dat was binnen een hele korte tijd weg. Was 8 afgevallen. Dus door de zwangerschap 2 kilo extra verloren hahaha.

    Heb 1 heel klein streepje striae gekregen, dat blijkt erfelijk te zijn dus dat kun je ook vragen aan je moeder /familie.

    Heb een buikje laag zitten maar nu hou ik onder de ribben ook sneller wat vast. Geen hangend vel overgehouden. Dus samenvatting kleine verandering maar niet veel bijzonders.
     
  5. Vita Rose

    Vita Rose Fanatiek lid

    6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Bij de eerste twee was mijn buik snel weer de 'oude' , maar de derde heeft onherstelbare schade aangericht hihi. Nu 9 maanden verder, en weer op mijn oude gewicht (59) maar die buik....lijk wel 4 maanden zwanger...
     
  6. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Na de eerste zat ik heel snel weer op m’n gewicht van voor de zwangerschap (1.70m 58kg) ondanks dat ik bijna 20 kg was aangekomen.
    Bij de tweede ging het een stuk langzamer, was ik net zo veel aangekomen, maar nu hij 14 maanden is zit ik 2 kg onder m’n gewicht van voor de eerste. M’n buik is redelijk plat, maar wel wat minder strak als voor de zwangerschappen. Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik niet sport, maar wel een baan in de horeca heb, dus redelijk wat beweeg. Ik heb gelukkig helemaal geen striae, maar m’n moeder had dat ook niet, dus dat zijn denk ik de genen. M’n moeder is alleen na haar zwangerschappen altijd vrij fors gebleven (+/- 100 kg).

    Direct na de bevalling en de eerste weken schrok ik wel van m’n buik en heb ik me weleens afgevraagd of het nog goed zou komen. Ik had zoveel vel over. Maar gelukkig kan je daar nu zo goed als niets meer van zien.
    Ik heb dan wel geen eetstoornis gehad, maar ik herken wel iets in je angst voor je veranderende lichaam, ook al draag je iets heel moois bij je. En natuurlijk is een kindje alle veranderingen in de lijf dubbel en dwars waard, maar toch...
     
  7. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Inderdaad, niet aan nr 3 beginnen :roflmao:

    Al moet ik zeggen dat ik me nog steeds prima voel met mijn lijf. Het is alleen met wat losser vel en een paar kilootjes erbij. En dat is voornamelijk aan de laatste 2 zwangerschappen te danken. Maar ja, inmiddels ben ik ook 10 jaar ouder. ;) 10 jaar geleden maakte ik me er ook nog een stuk drukker om moet ik zeggen. Nu ben ik vooral trots op mijn lijf dat het 4 kinderen heeft gemaakt en gebaard. En dat is niet erg dat dat te zien is, vind ik persoonlijk.

    Maar na de eerste 2 merkte ik nog weinig verandering, zat snel weer op gewicht en verraadde alleen de zwangerschapsstreep op mijn buik dat ik kinderen gekregen had.
     
    Hopsatee en Biny vinden dit leuk.
  8. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Vlak na de bevalling leek het nog wel of ik 20 weken zwanger was,in het ziekenhuis toen ik naar mijn zoontje werd gerold in een rolstoel vroeg een bekende aan mij wanneer ik uitgerekend was...GRRRR!!!
    Was 18 kilo aangekomen maar ook veel vocht door hoge bloeddruk (ben 1.70 en weeg gewoonlijk rond de 60 kilo)
    Heb niet gesport en na 6 maanden was alles weer in orde met mijn buik.
    Gelukkig geen striae maar had ook gelezen als je wat ouder bent ( was toen 36) je huid toch al wat minder strak is ;)
    Heb trouwens wel een redelijk platte buik maar geen getrainde.
     
  9. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Oh ik herken het ook hoor. Ook stiekem ijdel en sportief. Altijd een mooie buik met mooie borsten gehad. Na de (vier) bevallingen was mijn buik heel snel weer mooi. Mooi genoeg. Geen striae. Of loshangend vel. Ben ook nooit veel aangekomen tijdens de zwangerschappen. Mijn buikspieren komen nooit meer helemaal tegen elkaar aan het stukje vlak onder de navel. Schijnt normaal te zijn na meerdere kinderen. Het is niet zichtbaar gelukkig. Mijn borsten ben ik minder blij mee. Ik heb extreme stuwing gehad. Wel of geen borstvoeding geven, zou niets uitgemaakt hebben, maar hier heb ik wel striae en en ze hangen meer. Mijn man vindt het helemaal niet erg. Ik wel. Als ik er na deze zwangerschap en twee a drie jaar borstvoeding nog last van heb, laat ik er misschien wel wat aan doen. Overigens mogen ze best iets hangen. Dat doen grote borsten nou eenmaal vooral als je ouder wordt. Maar dan mogen ze weer wat gevulder. Nu tijdens de zwangerschap zijn ze wel prima. Maar dit blijft nog wel een dingetje voor mij, vooral met badkleding. Ik denk wel altijd, ze hebben mijn kinderen prachtig laten groeien en heel veel getroost en geknuffeld.
     
  10. annick1984

    annick1984 Bekend lid

    18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik moet (helaas) zeggen dat (het vel van) mijn buik een klap heeft gehad vanwege de flinke uitrekking die mijn 2e zwangerschap heeft gedaan. Mijn buik is nog niet bepaald de oude (jongste zoon is nu 6 weken) en weet ook eerlijk gezegd niet wanneer (en of) het weer goed gaat komen. Buik voelt ter hoogte en onder mijn navel ook nog gevoelloos aan.

    Hier had ik overigens na mijn eerste bevalling (25 maart 3 jaar geleden) geen last van.
     
  11. Aag

    Aag Actief lid

    31 jul 2016
    267
    97
    28
    Ik had al een 'gezellig' buikje voor de zwangerschap.
    18 kg bijgekomen. Tot op de laatste dag geen striekem. Helaas wel de bevallingskamer uitgewandeld met striemen..
    Na 6 weken was ik die 18 kg kwijt.
    Mijn buik ging behoorlijk snel slinken, ik vermoed owv borstvoeding?

    Nu is mijn zoontje bijna 7 maanden en ik moet wel moeite doen opdat mijn buik niet terug groeit :) Sinds ik stopte met borstvoeding, lijkt ik snel weer aan te komen.

    Mijn buik nu? Ik voel me goed! Het is nog niet zoals voorheen, dus wel een buikje, maar geen blubberend vel..
     
  12. Niny

    Niny Bekend lid

    21 jul 2009
    731
    94
    28
    Bij de eerste ging dat eigenlijk echt best snel hier. Eerste weken was het nog beetje gezwollen, maar daarna strakker dan voordien omdat ik veel ben afgevallen en meer ging sporten.
    Bij de tweede zien we wel weer.
     
  13. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik ben helaas wel blijvend een stuk dikker geworden na de bevalling. Terwijl mijn eet/sportpatroon niet veranderd is. 2wk na de bevalling was ik mijn kilo's kwijt, ik was 14,5kg aangekomen. Ik blij, hoera. Helaas lijkt mijn stofwisseling echt veranderd te zijn, want ondanks hetzelfde eetpatroon ben ik vervolgens in 2jr tijd bijna 20kg aangekomen. Die er niet meer afgaan, 3 diëtistes, tig diëten, niks eraf. Bmi was 22, nu 27,5.
    Ik heb een buik van een 5-6mnd zwangere, erg bol. Hoewel ik geen diastase heb.
    Nu moet ik wel zeggen dat alles bij mij een beetje op z'n kop is gekomen, ook cholesterol en bloeddruk zijn na mijn zwangerschap verhoogd.

    Ik heb absoluut geen seconde spijt van mijn zwangerschap, maar ik was altijd trots op mijn figuur en als ik nu in de spiegel kijk zie ik een lijf dat altijd mijn schrikbeeld was.
    Ik heb nu wel zoiets: okay, ik heb gedaan wat ik kon, het is wat het is, ik laat mijn zelfbeeld niet alleen van mijn lijf afhangen want dan kan ik bij elke spiegel treuren.

    Ik richt mijn (uiterlijke) aandacht op andere dingen: gun mezelf een luxere kapper, trek kleding aan die prettig zit en waar mijn overgewicht niet opvalt, draag een lekker geurtje, make-up. Ook heb ik de borstverkleining laten doen die ik al meer dan tien jaar wilde. En ik sport om niet zwaarder te worden, niet meer om die buik kwijt te raken.
     
    Blijdorp en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  14. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Schildklier wel in orde? Ik neem aan dat je al het medische wel hebt uitgesloten hoor, maar hier moest ik gelijk aan denken als je het hebt over onverklaarbare gewichtstoename.
    Lijkt me in ieder geval onwijs frustrerend als je ondanks een normaal eetpatroon toch niet afvalt/zelfs aankomt.
     
  15. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    3 keer verschillend. Bij de oudste was ik heel snel weer plat, het extra gewicht bleef op mijn armen en gezicht zitten. Na een jaar was ook dat er af.

    Bij de middelste was ik niet veel aangekomen en was ik vrij snel weer op gewicht.

    Nu bij de jongste heb ik wat meer buik. Geen echte buik of loshangend vel maar wel wat meer vet. En ik vind mijn navel nog zo lelijk. Ook vind ik het jammer dat ik striae op mijn buik heb en wat cellulitus op mijn bovenbenen. Al verdwijnt dat wel als ik meer afval. Nog even geduld denk ik!
     
  16. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Bij mijn eerste duurde het langer! Ik ben nu na ruim 2 weken beter in shape dan dat ik na de eerste na een jaar was.... buik is plat maar wel wat losser... kan mijn gewone kleren weer aan en weer geen staie.... ik voel me echt een lucky bastard :p
     
  17. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Na de eerste schrok ik enorm van die flubberende lap vel, maar ik had dan ook extreem veel vruchtwater, en er een tienponder uitgeperst. Gelukkig trok het vrij vlot weer strak en kwam ik (vnl door hardlopen) na 9 maanden 10kg onder mijn oude gewicht.

    Van de tweede heb ik een buikje over gehouden, minimaal. Maar dat wijt ik aan mezelf, ik sport niet meer en houd te veel van lekker eten ;)

    Nu bij de derde ben ik van plan om zodra mijn lichaam het weer toelaat veel te gaan wandelen. Want overal lees ik hier dat bij een derde het buikje blijvend is - dat gaan we proberen wat tegen te gaan...
     
  18. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Twee weken na de bevalling woog ik weer hetzelfde als voor de zwangerschap. Maar voordat ik mijn oude broeken aan kon was ik wel twee maanden verder.

    Mijn bouw is wel iets veranderd, mijn buik zal nooit super strak worden en ik heb wat striae op mijn buik, maar dit viel mij uiteindelijk reuze mee.

    Tip: kijk de eerste dagen niet te veel naar je buik :roflmao: het rekt niet in 1 dag terug dus wanneer je dan kijkt lijk je nog hoogzwanger:rolleyes: geef het even de tijd, je lichaam moet even terugveren.
     
  19. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Niet precies wat je wilt horen denk ik maar bij mij is t wel een beetje drama gebleven. Ligt deels aan mezelf en deels aan mn pcos. Ik val heel moeilijk af en weet dat ik het eigenlijk alleen voor elkaar krijg door koolhydraten te laten staan, maar dat vind ik momenteel nogal lastig. Ben dus nog 7kg zwaarder dan voor de zwangerschap, was wel binnen 6 weken na de bevalling al 7kg kwijt zonder iets te doen.
     
  20. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Schildklier werkt perfect. Ik heb wel pcos, maar dat had ik altijd al. Ik wijt het dikker zijn ook wel voor een deel aan minder slaap dan voor ik zwanger werd. Ik ben zo'n slaapdoos die pas fit is met 8,5u en dat lukt natuurlijk vaak niet met een kleintje die nog steeds regelmatig 's nachts wat aandacht vraagt maar overdag van 7.30 tot 19.30 op standje turbo staat
     

Deel Deze Pagina